בירושלים נפתחה תערוכת ציורי צבי פנטון ז"ל - סרוגים

בירושלים נפתחה תערוכת ציורי צבי פנטון ז"ל

במלאות שנה לפטירתו של ד"ר צבי פנטון ז"ל, מוצגת בירושלים תערוכה מציוריו, שעסקו ביהדות, בתנ"ך ובהלכות, ובהם שולבו בהלכות, מדרשים ובתורת הנסתר.

בירושלים נפתחה תערוכת ציורי צבי פנטון ז"ל
  צייר עם ספר ביד. צבי פנטון ז"ל על רקע סוכתו

תערוכת ציורים נדירה של ד"ר צבי פנטון ז"ל נפתחה בירושלים.

פנטון שנפטר בשנה שעברה בגיל 77 היה איש אשכולות, איש מדע, תורה ואמנות. הוא נולד בלונדון ועלה בשנות השישים לירושלים, את ראשית חינוכו קבל בבית ספר כללי, ואת השכלתו התורנית השלים בישיבת "עץ חיים" באיסט אנד, בשעות אחה"צ. את לימודיו האקדמיים רכש באוניברסיטה של לונדון ב"בית הספר לפרמקולוגיה" (רוקחות) וקבל תואר ד"ר לפרמקולוגיה בהצטיינות.

בנערותו עסק בציור כתחביב ואף שימש כקריקטוריסט של השבועון הדתי "ג'ויש ריוויו" אשר יצא בלונדון. הוא מעולם לא למד ציור והיה אוטודידקט מובהק גם בשאר התחומים.

צבי פנטון (1)

קריעת ים סוף ודגלי השבטים

צבי פנטון (3)

   דוד וגלית

צייר עם ספר ביד

את האמנות הוא והציור הוא תפס כמה שבא לבטא מחשבות, הרהורים והגיגי נפש כמו גם בחינוך. התמונה ממחישה לילד בדרך היעילה והטובה ביותר את אופן קיום המצווה, למשל ולכן יזם והוציא ספרונים מאוירים של ברכות הנהנין, ברכות השחר ועוד. בנוסף כל חג מחגי ישראל בא לידי ביטוי עצמתי ופרשני בציוריו, וגולת הכותרת הייתה הגדת פנטון, מלאה ציורים מרהיבים ופרשנות הפונה לילדים.

צבי פנטון (2)

צבי פנטון מסביר בסוכה את הציורים

סוכת פנטון שזכתה בפרס הסוכה הנאה מטעם עיריית בירושלים מספר פעמים, הייתה כולה מלאכת מחשבת. לכל ציור בסוכה קדם לימוד מעמיק. בעת שצייר היו מונחים לפניו ספר קודש ופרשנות למיניהם. המוטיבים המרכזיים היו מסעות בני ישראל במדבר, וכמובן האושפיזין. על דלת הסוכה צוירו סמלי החג והברכות והמשמעות הגלויה והנסתרת.

צבי פנטון (5)

אלפי מבקרים פקדו את הסוכה מכל גווני הקשת של החברה בישראל, על כך נהג הוא נהג לומר "ראויים כל ישראל לישב בסוכה אחת.".

כעת שנה לאחר פטירתו, תוצג תערוכה מציוריו המרהיבים של ר' דר' צבי פנטון ז"ל בנושאי ירושלים, יהדות, ספורי התנ"ך, נופים, רבנים ועוד. בתערוכה ישנו מגוון רחב של הציורים והסגנונות וכן תמונות מקוריות של "הגדת פנטון" המצויירת. במבצע מורכב הובאו למקום גם דפנות מקוריות מסוכת העץ שלו.

צבי פנטון (7)

התערוכה במרכז חיב"ה רחוב הרצוג 75 ירושלים ימים ב-ה 17:00-21:00 עד ח' בתמוז 14.7.16.

הדרכה לקבוצות בתאום מראש 050-9809062

צבי פנטון (4)

צבי פנטון (6)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו