גפני לפעילה נגד הטרדות מיניות: "תפני לרבנים" - סרוגים

גפני לפעילה נגד הטרדות מיניות: "תפני לרבנים"

פעילה חרדית נגד תופעת ההטרדות המיניות במגזר החרדי טוענת שהיא פנתה לח"כ משה גפני שיסייע לה בפעילותה אך נדחתה על ידו. לשכת גפני: "אם הרבנים יבקשו סיוע של חברי כנסת בנושא, הם יעשו כל דבר שנדרש"

author-image
גפני לפעילה נגד הטרדות מיניות: "תפני לרבנים"
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

רחלי רושגולד, חרדית הפועלת בנושא הטרדות ופגיעות מיניות בחברה החרדית, ואחת מיוזמות "לא תשתוק", עמוד פייסבוק חדש שמציף את נושא ההטרדות והפגיעות מיניות שלרוב מטופל בתוככי הקהילה החרדית, טוענת כי בשבוע שעבר היא פגשה את חבר הכנסת משה גפני וביקשה ממנו לסייע לה, אך נתקלה בסירוב, כך מפרסם הבוקר (שני) כתב 'וואלה' יקי אדמקר.

על פי הדיווח, "תשובתו היתה: 'אני לא מוכן לדבר על זה, 27 שנים אני פועל לטובת הציבור. לא עסקתי, לא עוסק ולא אעסוק. אם את צריכה משהו, פני לרבנים'". את הדברים שהגיעו לידי וואלה! NEWS כתבה רושגולד בקבוצה סגורה.

"מאז תחילת פעילותי בתחום הכואב של פגיעות מיניות, לא חלמתי לפנות לח"כים מטעם יהדות התורה", כתבה רושגולד בפורום בפייסבוק. "הספיק לי הידע המקדים שלי. לחברי כנסת אחרים אני פונה, נענית ואף נעזרת. בעודי פוסעת במסדרונות הכנסת, ראיתי את חבר הכנסת גפני יושב במזנון. אזרתי אומץ, זה לא היה לי קל וניגשתי אליו בספונטניות. ביקשתי לשבת ולדבר אתו, והוא נענה בשמחה".

רושגולד, הציגה את עצמה בפני גפני, אך אז הופתעה מתגובתו. "ברגע שסיפרתי על כך שאני עוסקת בתחום של פגיעות מיניות, תשובתו הייתה – 'אני לא מוכן לדבר על זה'. לא ויתרתי. ציינתי שפגיעות מיניות הן נחלתן העצובה של כל מגזר ולא רק של נשים, אני לא מבקשת עזרה רשמית ואני אקבל בשמחה עזרה שקטה מאחורי הקלעים כי הבעיות רבות. תשובתו הייתה חדה וכואבת והסעירה אותי: '27 שנים אני פועל לטובת הציבור. לא עסקתי, לא עוסק ולא אעסוק. אם את צריכה משהו – פני לרבנים'".

רושגולד, לטענתה, הסבירה לגפני כי פנתה לרבנים ו"עדיין יש לו מקום כמי שמייצג, לעזור גם הוא". ואולם לדבריה, "תשובתו הייתה שוב לא. הסברתי לו שזה רצח לכל דבר והוא אמר לי שבזה הוא מסכים איתי. ואני שואלת איך? איך זה יכול להיות? כואב לי שאלו האנשים שמייצגים ואמורים לשרת את המגזר. את הקול שלי הם כמובן איבדו".

בתגובה לדברים שכתבה, אמרה רושגולד: "תוכן השיחה נשלח לקבוצה מצומצמת וסגורה של אנשים, תוך בקשה מפורשת, חוזרת ונשנית, לא להוציא אותה החוצה. לצערנו, בגלל אי הבנה מצערת, הייתה הדלפה שגרמה לנו עוגמת נפש רבה. אני פועלת בעידודם של רבנים ואמשיך לפעול כך הלאה. אני בטוחה ששיתוף פעולה של ח"כים חרדים יהיה דבר מבורך מאוד, ומשוכנעת שאכן כך יקרה, כפי שכבר התחיל לקרות".

מלשכת גפני נמסר בתגובה: "ח"כ גפני המליץ לרושגולד לגשת לרבנים ולעסקנים ציבוריים שעוסקים בנושא במגזר החרדי. גפני אמר לה בנוסף כי אם הרבנים יבקשו סיוע של חברי כנסת בנושא, הם יעשו כל דבר שנדרש".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אישה לא חכמה....
יניב | 20-06-2016 10:16
גפני וחבריו הם לא עצמאים כמו מפלגות אחרות, הן שם כנציגי רבנים, והם עושים בדיוק מה שהרבנים דורשים מהם. נ.ב. אם היית לומדת קצת ספרי מוסר היית רואה שדווקא שלא עוסקים בזה יותר טוב משעוסקים בזה מדי יום.
2
טעות גסה שלה
| 20-06-2016 11:28
עד היום חשבתי שבאמת כואב לה הנושא הכאוב, המכוער הזה, שהחילול השם זועק, אבל מהיום נראה לי, שגם היא נפלה למלכודת הפרסום, וחבל!!!
3
כל הכבוד לה.
| 20-06-2016 16:38
טוב שהתפרסם. זו לא טעות. השטח רותח וזועק והשתיקה הורגת. עוד ועוד נפשות. גפני עוד יתבייש על ההתנכרות שלו. ומגיבים 1 ו 2 צאו מחוסר הדעת. צאו מהבורו. היא הורגת אתכם. כל הכבוד לפעלה בתחום.
4
יש מצווה לשים משטרה בכל שער עיר
| 21-06-2016 2:11
למה אין משטרה בבני ברק .הרבנים משחקים באש.
5
מגיב 3
| 21-06-2016 11:52
הבנת הקריאה/הנקרא, למדת בייבי? ביחד שהיא בעצמה הבינה את הטעות שלה, אבל גפני הרי גם דוס גם שמאלני לשיטת..... אז שחררו כותרת שלא מעניין את אף אחד