"אם לא תתגלח לא תשתתף בטקס הסיום" - סרוגים

"אם לא תתגלח לא תשתתף בטקס הסיום"

שוב מקרה מקומם של הדרת דתיים בצה"ל. צוער בקורס קצינים של הגנ"א (נ"מ), קיבל אישור לגדל זקן, אך כמה שעות לפני הטקס נאמר לו: אם לא תתגלח לא תשתתף בטקס הסיום

"אם לא תתגלח לא תשתתף בטקס הסיום"
  צילום ארכיון : דובר צה"ל

סערת פקודת הזקן בצה"ל. פרסום ראשון. עדיין פה ושוב מקרה מקומם של הדרת דתיים הפעם במסדר סיום של קורס קצינים.

צוער בקורס קצינים של הגנה אווירית (הגנ"א, מה שכונה בעבר נ"מ), נדרש לגלח את זקנו שעות ספורות לפני טקס סיום הקורס, בשל פקודת הזקן.

מדובר בצוער מבית דתי, וקיבל אישור לגדל זקן מרב הגנ"א, אך האישור נשלל בבית הספר לקצינים, כפי שקורה לעשרות חיילים דתיים, בעקבות הפקודות החדשות של הרמטכ"ל אייזנקוט. הצוער פעל בדרך המקובלת, והגיש ערעור על ההחלטה לבטל את האישור לגדל זקן

מכריו מתארים אותו כאדם דתי שומר מצוות, שפקודת הזקן מתאימה לו, וכי לא מדובר בטיפוס שמבקש לנצל לרעה את פקודת הזקן.

לסרוגים נודע כי הערעור של אותו צוער הגיע לדרגים הגבוהים ברבנות חיל האוויר, והובא לידיעת בכירים בחיל, ואלה נתנו אישור עקרוני להמשיך ולגדל את הזקן כפי אמונתו.

אולם ביום שלישי, על אף הסיכומים עם הבכירים בחיל, ערב סיום הקורס, נאמר לאותו צוער בצורה חד משמעית כי יש לו שתי אפשרויות, לגלח את הזקן ולעלות עם חבריו למגרש המסדרים, או להשאיר את הזקן ולהיות מודר מטקס הסיום. בצעד כבד, וכדי לא לפגוע בעתידו הצבאי, נאלץ אותו צוער לגלח את הזקן כדי לסיים את הקורס.

ביקשנו את תגובת דובר צה"ל לדברים, וזו תפורסם לכשתתקבל.

נזכיר כי בעבר הבאנו בסרוגים תשובה שקיבל חייל שביקש לצאת לקורס פיקודי ונענה בשלילה בטענה ש"מצופה ממפקד בעתיד להתגלח". הרבנים הצבאיים אליהם פונים החיילי בתלונות על המצב הקיים חסרי אונים: "אין לנו שום סמכות בעניין. מבקשים מאיתנו להמליץ עבור החיילים, אבל אין להמלצה שלנו שום משמעות".

נזכיר כי לפני מספר חודשים הורה ראש אכ"א אלוף חגי טופולינסקי הורה שחיילים מזוקנים לא יוכלו להשתתף במסדרי כבוד ייצוגיים. ראוי לציין כי משמרי כבוד בצבא אינם מסתכמים בהגעתם של אישים בכירים, אלא באירועים תכופים יותר, דוגמת ימי הזיכרון ויום העצמאות.

למרבה האירוניה, למרות ההתנכלות הזו של טופולינסקי לחיילים הדתיים, הוא הוזמן כאורח הכבוד של איגוד ישיבות ההסדר ליום העיון המיוחד לכבוד יום ירושלים בישיבת הכותל לפני שבועיים.

יו"ר ארגון ישיבות ההסדר מולי יסלזון מסר לסרוגים: "פקודת הזקן בצה"ל מיסודה, נבעה מחמת הנחיית בג"צ לשינוי הפקודה שלטענתו, פוגעת בעקרון השויוניות. יישום החלטת בג"צ, על ידי אכ"א, וההתנהלות מפקדים בשטח, לצערנו, לא היתה נבונה ומושכלת, מעיקרה. מועצת איגוד ישיבות ההסדר ולשכת ראש אכ"א, פעלו ופועלים בשיתוף פעולה מלא במכלול נושאים ובתוכם – מסייעים יחדיו, ליישום הנחיות הרמטכ"ל, כי מי שזקנו אומנותו מחמת השקפתו הדתית, יקבל פטור.

ראש אכ"א בפרט, ובכלל כל מי שמשרת בצבא ומשרת את עמו ומולדתו, הינו אורח כבוד בכלל מוסדותינו, מזה שנים רבות ונתכבד בבואו, בכול עת ובכול שעה, ללא סייג."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
רפי פרץ לא מתפקד שיתפטר
בושה | 17-06-2016 9:50
2
רוח רעה נושבת בצה"ל
| 17-06-2016 9:50
רוח אנטי דתית ואנטי לאומית. זה התחיל משר הבטחון המודח יעלון, דרך הרמטכ"ל ומחלחל לדרגים הנמוכים יותר. המשמעות האמיתית של כל הצעדים הללו היא הפחד הגדול שהחלק הדתי-אמוני יגדל מעבר לגודלו כיום, שגם הוא מפריע מאוד לנ"ל. אבל עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, ב"ה ננצח, גם במערכה הפנימית הזו וגם במערכה נגד האיסלאם הקם עלינו לכלותנו, ואין אני יודע מי שבין שתי המערכות קשה יותר, שכן לימדונו חז"ל "קשה המחטיאו יותר מן ההורגו"
3
חבל שנכנע
| 17-06-2016 10:02
לא מקנא בו ולא הייתי רוצה לבוא לידי נסיון אבל הכניעה שלו מזיקה מאוד למאבק הכללי
כל אחד יעשה את השיקול שלו.העיקר
| 17-06-2016 12:51
להיות שלם עם עצמו.
4
אם באמת היה דתי - היה מסרב פקודה
לא משנה | 17-06-2016 11:39
כל הכפייה החילונית היא בגלל שהדתיים לא מוכנים למסור נפשם ומתקפלים (כל אחד עם תרוץ אחר: קריירה, שלום, מלכות ועוד קשקושים)
5
עושים עניין מהזקנים האלה כמו תיישים
מזקון | 17-06-2016 12:39
כמו שבן-אדם שלא משתמש בדאודורנט יהיה בלתי רצוי באירוע חגיגי וייצוגי - כך אדם שלא מתגלח. מותר לאנשים לא להשתמש בדאודורנט ומותר להם לגדל זקן, אבל מותר לאנשים אחרים לסלוד מהנוכחות של אנשים כאלה ולהופיע בפני אנשים אחרים במיטבם, בהרכב שכולו ריחני ומגולח.
6
אם הוא התגלח בסוף, אז זה אשמתו ועל מצפונו גם השאר
יהודי פשוט | 17-06-2016 14:26
הרי בחרדים אף אחד לא נוגע, כי יודעים שהם מעדיפים ללכת לכלא ולא להתגלח, אצלנו כניראה לאנשים לא באמת מספיק חשוב הזקן, העתיד הצבאי נשמע יותר נוצץ מיראת שמים והצבא מתנהג בהתאם. אני חייל, ושהתחיל הסיפור הודעתי למפקדי שאם יורו לי להתגלח אני מוכן להיכנס לכלא באותו רגע והם הבינו את זה.
7
ה"ציונות הדתית" אסון לעם ישראל
חנה אייזנמן | 17-06-2016 15:10
וישיבות ההסדר הן חממות לגידול פאשיסטים!! היהדות קודמת ל"שוויון" ה"דמוקרטי", ה"ציוני". הבחור לא היה צריך להסיר את זקנו. ל"מדינת היהודים" אין זכות קיום בארץ ישראל.
8
שיתבייש אינו ראוי לתפקד
======================================= | 17-06-2016 18:13
החייל- קצין הזה הוא בושה. זקן - מגדלים גם יש לך עקרונות גם בידיעה שתודח. כניראה שאין בך את היכולת להיות מפקד
9
לא מצליח להבין
לוי | 18-06-2016 23:56
חובטים בנו ללא רחם ואנחנו מרכינים ראש. עד מתי???הגיע הזמן שנפסיק להתגייס ונפסיק לאפשר שיחבטו בנו. שיתגייסו כל אותם קיבוצנים ומושבניקים, כל אותם אלה מצפון ת"א וסביון. חלאס להעלות כתבות על כל חייל "מסכן". אם זה חשוב לחייל, שלא יתגלח ושלא יהיה קצין, שלט יהיה לוחם וכד׳. חלאס!
10
ישיבת הכתל תתביישי שהזמנת את ראש אכא
ישראל | 18-06-2016 23:56
כשל מוסרי וערכי של מנהיגי הישיבה
11
הרב עמיטל והרב ברון לא היו
זאבי רמתי | 18-06-2016 23:59
נותנים לדבר כזה לקרות. פשוט ירידת הדורות. צריך להודות שמאז נכנסו ראשי המכינות לענין והזיזו הצידה את ראשי ישיבות ההסדר יש יותר מלחמה של הפיקוד הבכיר בדתיים. התגובה של האיגוד מראה שהם לא מבינים מה קורה. צפו להמשך הצרות.
12
יש לטפל בנושא בדחיפות!
| 19-06-2016 12:33
אין לשפוט מקרה זה מבלי להיות בנעליים של אותו הצוער. בושה שהגענו למצב כזה במדינה ! יש להסדיר עיניין זה בדחיפות על הצבא לתת לחייל את האישור זקן המגיע לו לאחר העוול שנגרם לו