נשיא המדינה ריבלין בעוד אמירה "מפתיעה" - סרוגים

נשיא המדינה ריבלין בעוד אמירה "מפתיעה"

נשיא המדינה נשא היום דברים במושב הפתיחה של כנס הרצליה של 'המכון למדיניות ואסטרטגיה' המתקיים לראשונה בבית הנשיא בירושלים ושחרר אמירה מפתיעה: "האם אני מצפה או דורש שכלל אזרחי ישראל יהיו ציוניים? – לא"

נשיא המדינה ריבלין בעוד אמירה "מפתיעה"
  (צילום: Mark Neyman/GPO)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא היום (שלישי) דברים במושב הפתיחה של כנס הרצליה של 'המכון למדיניות ואסטרטגיה' המתקיים לראשונה בבית הנשיא בירושלים.

בפתח דבריו, שהובאו באתר 'וואלה', הזכיר ריבלין את נאומו בכנס בשנה שעברה, שזכה לכינוי "נאום השבטים" וזאת בעקבות דבריו לפיהם החברה הישראלית מחולקת לארבעה שבטים; חילונים, דתיים לאומיים, חרדים וערבים המתחרים זה בזה על זהות המדינה.

ריבלין ביקש להתייחס למתקפה שספג בעקבות אותו נאום במסגרתה הוא כונה "פוסט ציוני". לדבריו: "אני ציוני מכיוון שאני מאמין בצורך ובמוסריות של בית מדיני ולאומי לעם היהודי. אני ציוני כי אני מאמין שקום מדינת ישראל מבטא באופן המזוקק ביותר את שיבתו של העם היהודי להיסטוריה ואת אחריותו לגורלו. האם אני מצפה או דורש שכלל אזרחי ישראל יהיו ציוניים? – לא".

לדברי ריבלין, החברה הישראלית נמצאת היום בצומת דרכים. "אנו רואים את השינויים לנגד עינינו, וזוהי השעה להכריע לאן פנינו מועדות", אמר הנשיא. "בראש ובראשונה דבריי נועדו לשמש קריאת השכמה לפער ולאי-ההלימה שבין המציאות החברתית הישראלית לבין המערכת המוסדית הישראלית. החברה הישראלית אולי משנה את פניה – אבל לא את התודעה שלה".

בהתייחסו למערכת החינוך אמר ריבלין כי המצב הקיים כיום הוא שהמערכת מפוצלת לארבע מערכות נפרדות. "בצד ההפרדה אנחנו מוכרחים לשאול את עצמנו היום: אילו כלים ומיומנויות הילדים שלנו מוכרחים לקבל ממערכת החינוך כדי שהם יגדלו להיות אזרחים שמבינים את החברה שבה הם חיים ויודעים לתפקד בתוכה? מה אנחנו צריכים לתת לילדים שלנו כדי להקטין את הניכור, את העוינות, וכן, גם את השנאה ביניהם? איננו יכולים להמשיך ולהנציח את הקיים, לגדל את ילדינו בחשכת הבורות ההדדית, החשדנות והניכור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
פשוט ביזיון
| 14-06-2016 19:38
ביזיון למדינה, מדינה למי שמינה אותו
2
ציונות זו מצוות דאורייתא.
| 14-06-2016 20:20
יש חילונים שמקיימים את המצווה ללא כוונה יש חרדים שחוטאים בזה וערבים לא מחוייבים במצווה. יש עוד מצווה שכוחה.מצוות פתיל תכלת בציצית. אבל אין לצבוע בצבע שיורד בכביסה וצובע בגדים אחרים. כך היה שכבסתי טלית עם פתיל תכלת אבל הצבע הרס את הטלית עצמה.
3
לפחות מהנשיא מצפים להיות ציוני
מירושלים | 17-06-2016 12:21