התנגדות למינוי כחלון: "ניגוד עניינים" - סרוגים

התנגדות למינוי כחלון: "ניגוד עניינים"

ארגון 'ירוק עכשיו' פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה שלא לאשר את העברת המשרד להגנת הסביבה למשה כחלון

author-image
התנגדות למינוי כחלון: "ניגוד עניינים"
  (צילום: Emil Salman/POOL)

בעקבות התפטרות השר לאיכות הסביבה, אבי גבאי (כולנו), והעברת התיק לידי יו"ר מפלגתו, שר האוצר משה כחלון, פנה ארגון 'ירוק עכשיו' ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה שיפעל להוצאת התיק מידי שר האוצר ומינוי שר איכות סביבה במשרה מלאה.

במכתב, אותו הוציא עו"ד תומר ישראל, נכתב כי כבר בעבר השר כחלון, שהעביר לידיו גם את כל הסמכויות בתחום התכנון, ביקש לקדם את הבניה על חשבון איכות הסביבה דבר שגרם להתנגדויות רבות מצד ארגוני הסביבה והקמת 'הפורום לדמוקרטיה בתכנון'.

"המצב שבו השר להגנת הסביבה, שר האוצר והממונה על מנהל התכנון הם אותו אדם המקבל גיבוי מלא של שר הבינוי והשיכון הנו פתח לניגוד אינטרסים מובהק שעלול לסכן את האינטרסים של שמירת הסביבה".

עוד הוסיף עו״ד ישראל כי נוצר מצב בו מנהל קבינט הדיור והשר להגנת הסביבה, אשר צורף אליו לאחר מחאת ה"ירוקים" ובהתאם לדרישת המשנה ליועמ"ש, הם אותו אדם. כך אף נציגי משרד האוצר ונציגי המשרד להגנת הסביבה בוועדות התכנון השונות נמצאים כפופים להחלטותיו של אותו אדם, השר משה כחלון.

"למשרדים והגופים האמונים על קידום התכנון והבנייה בישראל אינטרס מנוגד לזה של אלה האמונים על ההגנה על הסביבה. אין ספק בדבר אחריות הממשלה ושאר גופי הביצוע מטעמה לדאוג לקידום ענייני התכנון, הבנייה והדיור. עם זאת, גם ההגנה והשמירה על הטבע והסביבה הוטמעו בלא מעט חוקים והחלטות ממשלה. ניהול משרדים שונים בעלי אינטרסים מנוגדים על ידי אותו אדם יביאו בהכרח לפגיעה בניהול אחד מהם ובמקרה דנן ברור איזה אינטרס ייפגע".

עו"ד ישראל מסכם כי כהונתו של השר משה כחלון בתפקידים בעלי אינטרסים מנוגדים מסוכנת לסביבה. במצב זה, קיים סיכוי מוגבר להעדפה של שיקולים כלכליים על פני שיקולים סביבתיים, דבר שכפי הנראה יפגע באיכות הסביבה, הפשרה בלתי מבוקרת של עתודות קרקע, פגיעה בבעלי החיים ובצומח ועוד".

"לאור האמור, אבקשך להתערב בדחיפות ולמנוע את ניגוד האינטרסים המדובר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כחלון סמרטוט שמאלני בוגד
| 30-05-2016 19:55