בדרך לבחירות? "אני לא מסוגל לוותר יותר" - סרוגים

בדרך לבחירות? "אני לא מסוגל לוותר יותר"

בהודעה מפורטת שפרסם הסביר נפתלי בנט את עמדתו בנוגע לאולטימטום שהציב לראש הממשלה. "נשבעתי לעצמי שלא אתן למה שראיתי לקרות שוב"

author-image
בדרך לבחירות? "אני לא מסוגל לוותר יותר"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

משבר קואליציוני חריף.

יו"ר מפלגת 'הבית היהודי' וחבר הקבינט מדיני בטחוני השר נפתלי בנט, מפרסם הודעה מפורטת ובה הוא מסביר מדוע הוא כל כך מתעקש על האולטימטום שהציב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיו אם לא ימונה מזכיר צבאי לכל חבר קבינט הוא ומפלגתו יצביעו נגד צירופה של 'ישראל ביתנו' לממשלה ונגד מינויו של אביגדור ליברמן לשר הבטחון.

תחת הכותרת "חיי אדם חשובים מתיקים בממשלה", שטח בנט את השתלשלות האירועים שהביאה אותו להעמיד את המדינה, לאחר שנה בלבד, לאפשרות של מערכת בחירות נוספת.

"עזבתי את ההייטק ובאתי לפוליטיקה אחרי שראיתי כמפקד במלחמת לבנון השנייה מה קורה כאשר קברניטי המדינה שולחים חיילים לקרב, מבלי להבין מה הם עושים. לא הייתי צריך לא עבודה ולא כסף. לא תפקיד ולא ג'וב. נשבעתי לעצמי שלא אתן למה שראיתי לקרות שוב", פתח בנט.

"דרישתנו היא פשוטה ודרמטית", הוא מבהיר, "שהמפקד של הרמטכ"ל וצה"ל, כלומר הקבינט הבטחוני, הגוף שמקבל החלטות הרות גורל של חיים ומוות, יפסיק להיות עיוור. והוא כרגע עיוור מתוך החלטה. אנו דורשים שחברי הקבינט יעברו הכשרה. שיקבלו חומר לפני דיונים. שירדו לשטח לראות במו עיניהם. שיקבלו תמונה מלאה, לא מצונזרת, של כלל החזיתות. שיהיה לנו מזכיר שיגיע אלינו פעם -פעמיים בשבוע ויעדכן אותנו בכל מה שצריך. לצערי, כיום זה לא קורה. חברי הקבינט ממודרים ממידע חיוני באופן עקבי".

"כך למשל", ממשיך בנו ונותן דוגמא מהשטח, "בשנתיים שקדמו ל'צוק איתן' חברי הקבינט לא עודכנו שיש בכלל מנהרות טרור החודרות לישראל (!), לא ידעו על תכניות האויב, ולכן ברגע האמת "צוק איתן" התנהל באיחור רב ובמשך 51 (!) יום, במקום שבוע. מבצע מהיר, נחוש וקצר היה עשוי לחסוך בחיי אדם. את המידע הייתי צריך להביא בעצמי מירידה לשטח ושיחות עם מפקדים. המצב הזה היה יכול להיגמר בפיגוע אסטרטגי נוראי בדרום. כך גם במלחמת לבנון השנייה. גם שם הקבינט לא עודכן מה קורה, אך נדרש לקבל החלטות, כמו לשלוח חיילים לפעולת ה48 האחרונות, שהתבררה כמיותרת".

"חברות וחברים", ממשיך בנט בנחרצות, "אנו נלחמים כאן על חיי חיילי צה"ל ואזרחי ישראל. אין מטרה מקודשת מזו. במשך כבר שנתיים וחצי אני פונה לראש הממשלה בעניין בשקט מוחלט. כלום. שום התקדמות. גם ביום ראשון האחרון פניתי אליו בשקט. גם ביום שני. כלום. כפי שאסור לכסות עיני נהג אוטובוס, כך אסור לכסות עיני קבינט. שניהם מסכנים חיי אדם. על כן דרישתנו עומדת בעינה".

על ההשלכות הפוליטיות והקואליציוניות כתב בנט: "אני רוצה לשמור על כבודו של ראש הממשלה, כל עוד נתקן כבר את הקבינט.
לא תיקים, לא ג'ובים, לא תקציבים. חיי החיילים שלנו. לחיי אדם אין מחיר. אני לא מסוגל לוותר יותר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
לא משרדים ותקציבים, אבל וואחד הון פוליטי....
בנט הנחש | 29-05-2016 10:44
בנט לא טיפש. הוא מתוחכם הרבה יותר ממה שרבים מאיתנו חושבים. מדובר כאן בקמפיין מתוכנן היטב של "אני לא דורש שום משרדים ושום תקציבים, רק דואג לחיי האזרחים", וידע היטב שהוא יקנה בכך את ליבם של כ"כ הרבה אנשים תמימים ושזה ישתקף כמובן באופן מיידי בסקרי המנדטים שלו... אין כאן שום דאגה לבטחון האזרחים, כולו תרגיל פוליטי מבריק... על זה כבר נאמר שפראיירים אף פעם לא מתים, רק מתחלפים...
2
בנט
| 29-05-2016 11:55
יש היגיון בבקשתך ליותר מידע אבל לכל אחד מהקבינט יועץ ? ומי ייעץ ליועץ . הצעתי הדיונים ישודרו באינטרט ועם ישראל יוכל לייעץ חינם לקבינט . בנט הצבעתי עבורך אולם אם תפיל את הממשלה בלי להתפשר סיכוי סביר שלא תעבור את אחוז החסימה . עד כדי כך !!!!!
3
מר בנט
דוד | 29-05-2016 11:56
בבקשה רד מהעץ-קפל את המרפקים- הגיע העת לפשרות-העם אינו מוכן ואינו רוצה בחירות - אם תביא לבחירות -במו ידיך תביא לעליית השמאל-..לא נסלח לך -זה יהיה על מצפונך....
4
ראית את הסקר האחרון?! רוצה את בוגי יעלון ראש ממשלה?!
בת אל | 29-05-2016 12:07
בנט, מה שבנט שאתם עושים עכשיו זה פשוט חוסר אחריות שלא תיאמן!
5
לא מבין. מה פתאום עכשיו. איפה היית בהסכם הקואליציוני?
שלמה | 29-05-2016 12:49
לא מבין. מה פתאום עכשיו. איפה היית בהסכם הקואליציוני?
6
לפני שנה זה לא היה חושב? או שתיק המשפטים סנוור אותך בנט
רודף לייקים על חשבון החיילים | 29-05-2016 13:44
7
כל הכבוד בנט!
חנוך | 29-05-2016 21:52
בקשה הכי חשובה ולגיטימית, את תכנע!
8
ל-7: רק חבל שהוא "נזכר פתאום" עכשיו
שלמה | 30-05-2016 18:28
איפה הוא היה לפני שנה?