נחשף: זה השם החדש של הגרעין בתנועת 'עזרא' - סרוגים

נחשף: זה השם החדש של הגרעין בתנועת 'עזרא'

כשבע מאות חניכי כיתה ט' בתנועת הנוער עזרא יצאו למסע גרעין לקבלת שם חדש. "חלק מבוגרי התנועה מעידים כי שם וזהות זו הולכים איתם גם בשנים שלאחר התנועה ועד סוף החיים"

author-image
נחשף: זה השם החדש של הגרעין בתנועת 'עזרא'
  (צילום: עזרא)

בסוף השבוע האחרון יצאו כשבע מאות חניכי כיתה ט' בתנועת הנוער עזרא מכל רחבי הארץ למסע גרעין לקבלת שם חדש. בתקופה זו הופכת השכבה ל'גרעין', מקבלת שם וזהות איתם תלך עד סוף תקופתם בתנועה. "חלק מבוגרי התנועה מעידים כי שם וזהות זו הולכים איתם גם בשנים שלאחר התנועה ועד סוף החיים" מספר אביעד מוזס רמ"ח מפעלים בתנועה

מזכ"ל תנועת הנוער עזרא, שאול דה מלאך מספר: "בשנים קודם לכן, התקיים מסע הגרעין בל"ג בעומר במסגרת טיול ארצי בן שלושה ימים למצדה, ואילו השנה הוחלט להעביר את המסע לשעלבים. המסע התקיים השנה באזור בו נמצאים מספר יישובים שהקימו גרעיני עזרא לאורך השנים בניהם שעלבים, מבוא חורון, חפץ חיים, מבוא מודיעין ועוד. מתוך רצון לחבר את החניכים למורשת התנועה בתחום ההגשמה וההתיישבות".

המסע מתקיים ללא מדריכי הקבוצות ומודרך על ידי פעילים בוגרי התנועה. "אנחנו מעוניינים שהחניכים יתמודדו באתגרי הטיול ללא המדריכים שלהם. המסע בנוי מכך שהוא מזמן התמודדות, לקיחת אחריות ובגרות, זהו מסע 'עומק', בו החניכים יכולים להיפתח זה לזה, לפתח מודעות לעצמם ולחבריהם ולהשתחרר ומתוך כך להפוך מחניכים למנהיגים", מסביר מוזס.

המסע התחיל בשעות הקטנות של ליל רביעי, כאשר החניכים השכימו לפנות בוקר והתחילו לצאת לדרך. לאורך המסלול החניכים עסקו במגוון סוגיות ודילמות במספר תחנות תוכן, על מנת להעמיק במשמעויות הגדרת הזהות העזראית. בסיום המסע, ביום שישי לפנות בוקר התכנסו  החניכים באמפי מצפה מודיעין לטקס סיום מרגש ועוצמתי בו קיבלו את שם הגרעין שלהם אותו יישאו בגאווה כל חייהם.

שם הגרעין החדש שקיבלו החניכים הוא 'סיני', מזכ"ל התנועה, שאול דה מלאך מסביר כי "במהלך שנת הפעילות עסקו חניכי ופעילי תנועת עזרא בנושא הענווה, בחשיבותו ובדרכי היישום שלו היום. התנועה רואה מאמינה כי זהו ערך בעל חשיבות רבה אשר משפיע על חיי כולנו, הפנמה כי ביטחון עצמי אינו סותר ענווה, אלא להיפך. התנועה קוראת לחניכיה ליישם נושא זה בחייהם הפרטים ולכולנו ליישם זאת אף במעגלים ציבוריים רחבים יותר.

"השם שנבחר בא לבטא רעיון זה.  'סיני' הוא מדבר חסר כל לכאורה, אך דווקא בשל כך מקבל שם ישראל את התורה. הר סיני הוא ההר העניו ביותר ההר שבו בחר הקב"ה לתת את התורה לעם ישראל. עלינו להמשיך ולדבוק ברעיון זה, ולהתחבר לעוצמות הבלתי נדלות של התורה שניתנה בסיני, לעמוד בעוז ובענווה  יחדיו ולהוביל את הבשורה הרעיונית לחניכינו.  על כן קבוצת אורות, לא אורות ייקרא עוד שמכם, כי אם סיני!".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו