סמוטריץ': "יש גבול לאלימות ולכפייה הליברלית-חילונית"

סמוטריץ': "יש גבול לאלימות ולכפייה הליברלית-חילונית"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' זועם על ההחלטה ההזויה לאסור הפרדה באירוע לסטונדטים דתיים: "כל מי שהיהדות והדמוקרטיה יקרים לליבו ראוי שימחה בתוקף על הרמיסה שלוחת הרסן של הערכים החשובים לכולנו"

author-image
"יש גבול לאלימות ולכפיה הליברלית-חילונית"
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

הכפייה החילונית בירושלים.

בעקבות הידיעה על ביטול התקצוב של יום הסטודנט לציבור הדתי בירושלים בשל איסור קיום על אירועים בהפרדה, אומר ח"כ בצלאל סמוטריץ' לסרוגים: "זה חייב להיפסק. לא יעלה על הדעת שהציבור הדתי יודר מהמרחב הציבורי רק בשל אמונתו והנהגותיו."

"האיומים מצד הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית על ביטול מימון הנשף בשבוע שעבר במידה ותוקצה רחבה נפרדת לדתיים ועכשיו ההנחיה ההזויה של היועץ המשפטי של עיריית ירושלים על משיכת מימון מיום סטודנט לציבור הדתי בשל הבקשה לקיום הופעה נפרדת לציבור הדתי הם לא הגיוניים, לא דמוקרטיים, לא יהודיים ואסור שיקרו."

"לא ייתכן שמדינת ישראל, המדינה היהודית, תאסור הפרדה בין המינים כאשר הדבר מתבצע לבקשת המשתתפים בטענות מופרכות של שיוויון והדרת נשים. יש גבול לאלימות ולכפיה הליברלית-חילונית. אנחנו לא מבקשים לכפות הפרדה על מי שאינו מעוניין בכך אבל לא מוכנים לכפיה אנטי דתית שתאסור הפרדה על מי שמאמין בכך.", הוסיף סמוטריץ' שאף הבטיח: "אפנה היום ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיתקן את המעוות ובמידה ונצטרך נפעל לתיקון העיוות בחוק. כל מי שהיהדות והדמוקרטיה יקרים לליבו ראוי שימחה בתוקף על הרמיסה שלוחת הרסן של הערכים החשובים לכולנו."

דרישה לגיטימית של הציבור הדתי

גם בתוך עיריית ירושלים, טוענים כי מדובר בהוראה שגויה. חנן רובין, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הצעירים, המשפחות והסטודנטים מתנועת "התעוררות" מסר לסרוגים: "בתור מחזיק תיק הסטודנטים עבדנו מאוד קשה על האירוע שיאפשר לראשונה לסטודנטים דתיים וחרדים את האפשרות להשתתף באופן שיגרום להם להרגיש בנוח ביום ירושלים.

הבקשה להפרדה באה מפורום הסטודנטים הדתיים שהקמנו ברשות הצעירים ואשר חברים בו גם נשים וגם גברים. בתור מי שמייצג תנועה של דתיים וחילונים וכמי שעצמו מגיע מהציבור הדתי לאומי אני מאמין שזוהי דרישה לגטימית לאפשר לציבור דתי המעוניין בכך לקיים ריקודים בהפרדה, ובדיוק כמו שאנחנו מאמינים שצריך לפעול כדי שירושלים תמשיך להיות בית לציבור חילוני, כך אנו מאמינים שהיא צריכה להיות בית לציבור דתי וחרדי. נעשה הכל כדי לאפשר את האירוע באופן שהמארגנים ביקשו, כלומר בהפרדה למי שמעוניין בכך."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
הרגלתם את החילונים שהקפדה דתית לא חשובה לכם. כעת תתקנו!
| 24-05-2016 15:50
2
סמוטריץ'
ירושלמי | 24-05-2016 16:11
פורסם באתר שלכם: "חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תוקף את דבריו של שר הביטחון לפיהם ההחלטה למנוע שירת נשים בטקס צבאי היא "טעות בשיקול הדעת". לזה קוראים צביעות!!!
3
הבעיה היא שאת הדת מייצגים אנשים כמוך שחצנים וגסי רוח
גלעד ברון | 24-05-2016 16:40
ולכן החילונים סולדים מכל דבר דתי חבל מאד מאד
א
| 24-05-2016 21:55
בסד כל הפוסל במומו פוסל
4
ל2 סמוטריץ מנגן לפי הרוח,מה שיתן לו כותרת הוא אומר
ב | 25-05-2016 13:17
בס"ד לכן פעם ככה ופעם ככה הקו המנחה הוא הפרסום האדרת שמו בעבר הציבור הדתי לאומי זכה לנציגים בעלי מעלה כעת כל מי שדוחף עצמו מקבל את הבמה חבל על דאבדין
5
ליברליות חילונית היא כנעניות
בן שמשון | 25-05-2016 23:02
וראוי להשתמש בביטוי כפיה כנענית מתוך כבוד לחומש הקורא לארץ זו ארץ כנען.