ערב יום השואה: משרד התרבות עלה לירושלים - סרוגים

ערב יום השואה: משרד התרבות עלה לירושלים

שרת התרבות מירי רגב הבטיחה להעביר את משרד התרבות לירושלים והיום ערב יום השואה נקבעה המזוזה: "קביעת המזוזה בירושלים, סמל הריבונות הישראלית היא רגע מכונן עבורי שמעצים את נצחון ישראל ונצחיותו של העם היהודי"

author-image
ערב יום השואה: משרד התרבות עלה לירושלים
  מה יגיד גרבוז? קביעת מזוזה במשרד התרבות החדש (לשכת מירי רגב)

שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב חנכה היום את משרדה החדש בירושלים בטקס קביעת מזוזה בנוכחות רבה של העיר הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר.

השרה רגב הסבירה את המהלך. "לקביעת המזוזה בירושלים בירת ישראל בערב יום השואה יש מסר ומשמעות כפולה ומשלושת – המזוזה מזהה את הבית כבית יהודי ואין מעמד מרגש יותר מקביעת מזוזה ביום שמסמל את הקושי שהיה ליהודים להיות גאים ביהדותם. שנית, מזוזה שומרת על הבית ועל בני הבית, וביום הזה יש ערך מוסף לשמירה על העם היהודי ומורשתו. ושלישית, קביעת המזוזה בירושלים, סמל הריבונות הישראלית היא רגע מכונן עבורי שמעצים את נצחון ישראל ונצחיותו של העם היהודי.

עם כניסתי לתפקיד הכרזתי על כך שלא יתכן שלשרת התרבות והספורט אין משרד בירושלים. אני שמחה שלמרות הפרוצדרה המורכבת הצלחתי לממש את הצהרתי. ירושלים היא בירת ישראל, סמל הריבונות הישראלית, המקום שממנו מתקבלות ההחלטות על עתידה של ישראל על ידי הממשלה והכנסת.

Av8lJoiHdaH64KUNkKsNbKrY3Oblt-GwW1d0ditUD5C-

היה לי ברור שגם לי כשרת התרבות והספורט יהיה משרד בירושלים שממנו אוכל לפעול בוודאי לאור החלטת הממשלה הקובעות כי על משרדי הממשלה לפעול בירושלים.אני שמחה על כך שירושלים מתאפיינת בעושר רב תרבותי ובפסיפס אנושי רחב ומגוון. אין לי ספק שירושלים היא מודל למדיניות של רב תרבותיות, צדק תרבותי ושילוב דתות. כמובן שהיא גם המקום בו מצויים המקומות הקדושים ביותר לעם היהודי.

אני מודה לכל מי שעמל על כך שאחנוך את משרדי בירושלים, ירושלים שאני כל כך אוהבת, ירושלים שלכולנו יש הזכות לשמור עליה כבירתנו הנצחית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו