כתב אישום נדיר נגד פעיל חמאס - סרוגים

כתב אישום נדיר נגד פעיל חמאס

פרקליטות מחוז דרום במשטרת ישראל הגישה היום לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד פעיל חמאס, בן 24, המייחס לו 18 אישומים בגין ביצוע עבירות רבות וחמורות נגד בטחון המדינה

author-image
כתב אישום נדיר נגד פעיל חמאס
  (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

פרקליטות מחוז דרום במשטרת ישראל הגישה לפני זמן קצר (ראשון) לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד פעיל חמאס, בן 24, המייחס לו 18 אישומים בגין ביצוע עבירות רבות וחמורות נגד בטחון המדינה.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין מורן גז, הנאשם הצטרף לארגון הטרור חמאס בשנת 2007 ובמסגרת פעילותו בארגון, יחד עם חברי ארגון נוספים, פעלו על מנת לפגוע בחיילי צה"ל בגבול עזה ובאזרחים. הנאשם, יחד עם אחרים, ביצעו תצפיות לעבר מטרות צבאיות באזור גבול עזה, עקבו אחר תנועת כוחות צה"ל והניחו מטעני חבלה נגד ג'יפים צה"ליים, במטרה לגרום למותם של חיילי צה"ל.

במהלך שנת 2012, לאחר סיום הלחימה במסגרת מבצע 'עמוד ענן', שיגרו הנאשם יחד עם אחרים טילים לעבר מוצב צה"לי, ביצעו ירי פצצות מרגמה לעבר מעבר כרם שלום ורק בנס לא נגרמה פגיעה בחיילים. הנאשם השתתף באימונים צבאיים של הארגון, התאמן מטעם הארגון באמל"ח מסוגים שונים, עבר אימונים תאורטיים ומעשיים בצליפה ועוד.

עוד עולה מכתב האישום, כי בשנת 2014, הצטרף הנאשם כשותף לבעלות על מנהרת הברחה ממצרים לעזה, תמורת סכום של 7,000 דולר, שאורכה כקילומטר, מרפיח בעזה לתוך רפיח המצרית. במהלך התקופה שבין שנת 2014 ועד לסוף שנת 2015 או תחילת שנת 2016, הבריחו הנאשם ושותפיו דרך המנהרה מדים צבאיים של יחידת הקומנדו הימי של חמא"ס ואמצעי לחימה, אשר הועברו לסוחרי אמל"ח ברצועת עזה. תמורת חלקו בבעלות על המנהרה קיבל הנאשם תשלום חודשי בסך כ- 2,000 דולר. כוחות הביטחון המצריים הציפו את המנהרה במים והרסו אותה.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לביצוע פשע (רצח), נסיון רצח, מסירת ידיעות לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, אימונים צבאיים אסורים, חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, עבירות בנשק ועוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו