הופעת ענק בחברון: 50 שנה לשחרור העיר - סרוגים

הופעת ענק בחברון: 50 שנה לשחרור העיר

השנה חוגגים 50 שנה למלחמת ששת ימים והחזרת ארץ האבות לידינו. חגיגות השמחה ייפתחו בחול המועד פסח באירוע המרכזי בחברון בהשתתפות טובי האמנים. בואו גם אתם

author-image
הופעת ענק בחברון: 50 שנה לשחרור העיר
  יחגוג את שחרור חברון. ליפא שמעלצר

בחברון חוגגים, שמחים ושרים עם מיטב אומני הזמר היהודי והשנה עצרת חגיגית במיוחד לכבוד יובל לשחרור לב ארץ, אירוע שיפתח את האירועים בכל הארץ בהשתתפות לוחמים ממלחמת ששת הימים שרים חכי"ם ואישי ציבור על במה אחת יופיעו עוזיה צדוק שמוכר לכולנו מתוכנית בית ספר למוזיקה, ענק הזמר חיים ישראל שממש בימים אלו הוציא סינגל משותף עם אייל גולן, אודי דוידי, איציק דדיה ביני לנדאו ועוד, הפעלות ענק לכלל המשפחה כולל דוכנים, מתנפחים, סיורים והצגות לילדים.

השנה לכבוד יובל שנים למלחמת ששת הימים יתקיים אירוע למוזמנים בלבד בשעה 13:00 ואחר כך יצטרפו כולם לחגיגת ענק בהשתתפות גדולי הזמר.

מארגני האירוע מספרים שהשנה יחד עם כוחות הביטחון וחברת אגד תתקיים הערכות מיוחדת של מערך הסעות ענק ומוזל שיביא את כל ההמונים.

נעם ארנון מזמין אותם לחגוג יובל לשחרור חברון

בחברון עוד מציינים שזכו דווקא בחברון שהיא סמל ההתיישבות לפתוח את השנה שהיא ציון דרך היסטורי רב חשיבות ועניין: זו שנת יובל ה- 50 לניצחון במלחמת ששת הימים ולשחרור ירושלים ולב ארץ ישראל; שנה זו היא גם שנת ה- 100 להצהרת בלפור שבישרה את ההכרה בהקמת הבית הלאומי היהודי בארץ ישראל והובילה להקמת מדינת ישראל. צירוף שני התאריכים ההיסטוריים הוא רב משמעות: הצהרת בלפור הכירה בזכות העם היהודי לבית לאומי בארצו, כולל, כמובן, שטחי יהודה ושומרון; זכות זו קיבלה גושפנקה משפטית בינלאומית בהחלטות ועידת סאן רמו אחרי מלחה"ע ה- 1, הפותחות בהצהרה על ההכרה בקשר ההיסטורי של העם היהודי לארץ ישראל (מובן מאליו, ש"עם פלשטני", שלא היה קיים מעולם, אינו מוזכר שם כלל). החלטות אלו מהוות תשתית משפטית ומדינית לזכותה של מדינת ישראל בארץ ישראל ההיסטורית התקפה עד היום.

IMG-20160421-WA0110

גם הוא יופיע באירוע המרכזי בחברון. ביני לנדאו

 

הקשר ההיסטורי של העם היהודי לארץ ישראל התחיל בחברון. לעיר חברון חלק מרכזי בהיסטוריה היהודית לאורך אלפי שנים. בחברון החל להיווצר העם היהודי ובה הונח המסד לזהות היהודית, שנבנתה על יסוד החיבור למורשת האבות והאמהות. היסוד לשם העם, הארץ והמדינה – "ישראל" – נמצא בחברון, במערת המכפלה, בה טומנים אבות האומה, ובהם יעקב – הראשון בעולם שנקרא "ישראל".

בנוסף לחלקה היסודי בהיסטוריה ובמורשת עם ישראל, לחברון מאפיינים נוספים ההופכים אותה לאבן דרך בתהליך התיישבות העם היהודי בארץ ישראל: קהילת חברון, הקהילה היהודית העתיקה בעולם, היא הקהילה היחידה שהוחרבה, הושמדה ונהרסה ע"י הטרור הערבי כבר ב- 1929, עשרות שנים לפני הקמת מדינת ישראל; וכמו כן, חברון היא העיר היחידה בכל הערים ששוחררו בתשכ"ז שנשארה – לפחות בחלקה – בידי ישראל, וקיים בה יישוב יהודי. חברון היא אבן הפינה להתנחלויות בחבלי המולדת המשוחררת, וממנה יצאו גם מיישבי השומרון ובנימין.

לאור כל זאת, מובן מאליו שפתיחת שנת היובל לניצחון במלחמת ששת הימים ולשחרור לב ארץ ישראל תצוין בעצרת חגיגית בחברון. הטקס החגיגי יתקיים בחול המועד פסח ברחבת מערת המכפלה בהשתתפות רבנים ראשיים,שרים, חכ"ים, ראשי המועצות והרשויות ואנשי ציבור.

עצרת זו תהווה ציון דרך והתווית כיוון לעם ישראל ולעולם כולו. היא תאמר לכל העולם כי עם ישראל חוגג בשמחה ובהודיה את שחרור מולדתו. עם ישראל איננו 'כובש' בארצו. זאת הארץ שהונחלה לו כבר לפני אלפי שנים, וזכותו עליה הוכרה ע"י הגופים הבינלאומיים הרשמיים כבר לפני 100 שנה. לפני יובל שנים, במלחמת מגן שאין צודקת ממנה, שוחררו חבלי מולדת אלו, בזכות מוסרית, היסטורית, מדינית ומשפטית מלאה ומוחלטת. יש להשלים את המהלך במימוש האחריות והריבונות על הארץ כולה, למען עתידה, עתיד כל תושביה ועתיד העם היהודי כולו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מיטב עוכרי ישראל למיניהם
עודד אורבך | 24-04-2016 22:23