תוצאות העימות: מי "ניצח" ומי "נרגע"? - סרוגים

תוצאות העימות: מי "ניצח" ומי "נרגע"?

יממה אחרי העימות בין נתניהו לנפתלי בנט, מקורבים בסביבתם של השניים טוענים כי עמדתם היא זו שניצחה. "הנגבי: "בנט נרגע וראוי שכך". בן דהן: "עמדתו של בנט התקבלה"

תוצאות העימות: מי "ניצח" ומי "נרגע"?
  (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

יממה לאחר העימות שנערך בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין יו"ר 'הבית היהודי', השר נפתלי בנט, במהלכו איים נתניהו לפטר את בנט, חברי מפלגתם של השניים "עורכים סיכום" כאשר כל צעד טוען כי ידו של איש מפלגתו הייתה על העליונה.

בראיון שהעניק היום (חמישי) יו"ר הקואליציה ומקורבו של נתניהו, חבר הכנסת צחי הנגבי, לאתר ynet אמר הגבי: "הייתה איזו תחושה של הגיעו מים עד נפש ואכן השר נרגע וראוי שכך". בניגוד להנגבי שטוען כי בנט הוא זה שנרגע, מאידך מקורב מאוד ליו"ר הבית היהודי אמר כי "במבחן התוצאה – בנט ניצח".

בראיון הוסיף הנגבי כי "מה שקרה הוא ששר משרי הקבינט דיבר אל ראש הממשלה בסגנון בוטה שלא מכבד לא אותו ולא את המעמד וראש הממשלה העמיד אותו על מקומו. אני מקווה שהלקח נלמד ובעתיד שרים, גם כשמשהו יושב להם על הלב ומציק להם והנושא הזה של הפעילות הביטחונית של צה"ל הוא בהחלט נושא שמרגש כל אחד, אבל גם כשמתרגשים – חובה להתבטא בדיונים האלה בדרך יותר מאופקת ויותר מרוסנת".

הנגבי סיפר כי לדיון הוזמנה צמרת צה"ל והרמטכ"ל לצורך אישור התוכנית הרב-שנתית של צה"ל "גדעון", ולכן הוא חש ש"הוא חייב לשים קץ לסגנון הזה וזה מה שקרה".

סגן שר הביטחון, ח"כ אלי בן דהן מהבית היהודי, התראיין אף הוא בנושא ואמר: "לא הייתי שם, אבל אין ספק שאם הדברים קרו בוודאי זה דבר לא ראוי ולא טוב לאף אחד מהצדדים. בוודאי לא לשלימותה של הקואליציה".

בן דהן התייחס גם לגופו של עניין ואמר: "בסופו של דבר התוצאה הייתה בדיוק על פי העמדה שהשר בנט הציג: ראש הממשלה וגם שר הביטחון הודיעו בשם הקבינט פה אחד שצה"ל ימשיך להיכנס לשטחי A, כיוון שזו הדרך היחידה שיש היום למנוע פיגועים. אז בסופו של דבר התוצאה התקבלה. התוצאה שמחזקת את ביטחונם של אזרחי ישראל".

"האידיאולוגיה שלנו היא שמירה על ביטחון ישראל. לא נוותר על שמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל. טוב עשה גם רה"מ בסופו של דבר שהסכים לעמדה הזאת וקיבל אותה. בסופו של דבר הציבור יראה מי באמת משתדל לדאוג לבטחונו ולשלמות חייו כאן בארץ".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו