"מפזר טינופת": החרדים זועמים של דבריו של גלעד - סרוגים

"מפזר טינופת": החרדים זועמים של דבריו של גלעד

זעם מצד רבים בציבור החרדי בעקבות דבריו של מגיש הרדיו אברי גלעד אודות הרגליהם לכאורה של החרדים בזמן שהותם במרחבים ציבוריים. "זכותי להכליל כאשר זה רלוונטי"

author-image
"מפזר טינופת": החרדים זועמים של דבריו של גלעד
  (צילום: אורן נחשן/פלאש90)

איש התקשורת, הטלויזיה והרדיו, אברי גלעד, מתח היום (שלישי) ביקורת על התנהלותו של הציבור החרדי בעת שהותו בפארקים וטען כי הוא מטנף את המרחבים הציבוריים בהמון זבל ואשפה.

בדברים שאמר גלעד בתכניתו היומית בגל"צ, "משפחה גרעינית", ושהובאו באתר 'קול חי', אמר גלעד: "אתמול הלכנו לפארק הירקון כמנהגנו מדי שבוע – שבועיים ואיך שבדרך בשביל של פארק הירקון ראיתי המון המון חרדים נוהרים בהמוניהם לאגם, לאטרקציות, אמרתי לעצמי: יהיה פחות נעים היום".

על פי הדיווח, בשלב הזה ניסתה עמיתתו להנחיה למנוע ממנו להיכנס לפרטים, אך גלעד המשיך בשלו: "מכיוון שהחרדים, וזה מבוסס על שיחות עם עובדי הפארק – שאמרו לי מה שראיתי בעיניי אח"כ איך זה קורה – שהחרדים פשוט מטנפים את הפארק בצורה שאף מגזר באוכלוסיה לא עושה. ראיתי מול עיניי ילד חרדי לוקח שקית של כל הפסולת של המשפחה שלו, רץ ו… הופ למים. המים היו מלאים בשקיות אשפה מדופן אל דופן, זה היה ממש מגעיל".

"ואני שואל את עצמי מה, במשפחות החרדיות לא מלמדים ניקיון? לא מלמדים התחשבות בזולת? או שכשהם באים לפארק הירקון בתל אביב הם מרגישים באיזה ארץ אויב שחובה לבאס אותה? מה בדיוק… אנחנו הרי יודעים שניקיון הוא לא הצד החזק של רחובות וערי החרדים, יש יוצאים מהכלל, אבל… ואני לא מבין למה זה סותר את היהדות?!", חתם גלעד.

אברי גלעד מסר בתגובה לאתר 'קול חי': "רבותיי הזועמים, במקום לזעום עליי, שדיווחתי אמת, ולא בפעם הראשונה, על הטינופת שהציבור החרדי מפזר בפארק הירקון בכל פעם שיש חופשה למגזר, זעמו נא על ההורים שמחנכים את ילדיהם לזרוק שקיות אשפה למי האגם ולא לפח. לא מדובר בקומץ, מדובר בהתנהגות כללית, משפחות משפחות יושבות על הדשא וסביבן הרי זבל".

"עובדי הפארק גם סיפרו לי על כך והוסיפו שבשום מועד אין להם עבודה כה קשה כמו בימים שהחרדים באים. ההכללה היא הבעיה שלכם? מזל שהכללתי, אחרת הייתם צריכים להתמודד. והרי גם אמרתי שכחילוני נעים לי לשהות בפארק עם חרדים וילדיהם, שהם בעלי נימוסים ודרך ארץ, אבל זה לא מתאים לאווירת הקורבנות והמסכנות, אז ערכתם החוצה".

"זכותי לדווח את שרואות עיני, זכותי להכליל כאשר זה רלוונטי. איני שונא חרדים, איני עויין אותם, אבל בשמירה על ניקיון במרחב הציבורי הציבור הזה משתרך מאחור. חג שמח , נקי וכשר לכל בית ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
חברים הוא צודק
| 19-04-2016 17:57
אל לנו להלין על דבריו הנכונים. יש לנו בעיה לצערי עם הניקיון בשטח הציבורי
2
למרות שאינך ראוי לזה:
אסביר לך | 19-04-2016 18:21
אין מצב של 100% ילדים מחונכים. לא אצל החרדים ולא אצל החילונים ולא בשום מגזר. ולכן, אם נניח תיאורטית ש5% ילדים מלכלכים, אז אותם 5% אצל החרדים הם 300 ילד מלכלכים לק"מ מרובע (בגלל הצפיפות) ואצל החילונים 15 ילד מלכלכים לאותו ק"מ מרובע (בגלל חוסר הצפיפות) לא שהחרדים מלכלכים יותר - הם רק צפופים יותר - ולכן אתה רואה יותר לכלוך לאותו שטח נתון. כעת, משהבנת, מתאים שתתנצל.
3
נכון
| 19-04-2016 18:27
הוא צודק!!!! אברי את צודק! כל הכבוד וישר כחך!
4
כחרדית אברי צודק! אמר להם את האמת בפנים תחנכו הילדים
עוד דיבר בעדינות | 19-04-2016 21:18
נכון שאינך חרדית ושלא טרחת לקרוא את 2?
| 20-04-2016 1:22
5
אברי וחבריו המצדיקים שטויות במיץ גזר מקולקל מצוה שלא לכ
נדב | 19-04-2016 23:41
יש מצווה שלא לכלך את ארץ ישראל ולכן אני בתור חרדי והרבה מחברי החרדים אפילו בדל סיגרייה לא זורקים על הארץ אבל מה אכפת לאברי הרי החרדים הם שק האגרוף למי שבא.
6
עצוב אבל נכון. הם מגיעים אלינו בקיץ ומטנפים את הפארק
רוני | 20-04-2016 0:49
אין גנים ציבוריים בבני ברק השכנה, אז בבין הזמנים הם מגיעים אלינו ומשאירים אחריהם טינופת איומה. דווקא בחופש אי אפשר לצאת עם הילדים לגינה בשל הטינופת. עצוב
7
חחחחה... יש אמת בדברים..
| 20-04-2016 2:54
הילדים החרדים באמת מצטיינים בדרך ארץ אבל בשמירה על ניקיון הם נכשלים בגדול.. וברור שלא כל החרדים מלכלכים אבל מה לעשות.. הרבה מהם בלי מודעות לשמירה על ניקיון.. אז כמו שכתוב, קבל את האמת ממי שאמרה.. לא פעם ביליתי על חוף הים בחוף נפרד עם נשים חרדיות מקסימות ועדינות שממש נהניתי בחברתן אבל נדהמתי מכמויות הזבל שהשאירו שם על החוף.. ריחמתי על הבחור שהיה צריך לנקות שם.. ואני מאמינה לאברי גלעד שלא אמר את הדברים מתוך שינאה לחרדים, אם כי הוא נשמע מאוד בוטה.. וזה דוחה לכשעצמו.. אני אוהבת את עם ישראל על כל גווניו. אבל כל חברה צריכה להסתכל על הנגעים שלה מתוך כנות ולתקן אותם. כנראה שהדברים היו צריכים להישמע.. יש הרבה דברים יפים אצל החרדים וחבל שזה מקלקל להם..
8
ל-2, לאברי ושאר המגיבים
לוי | 20-04-2016 7:51
ל-2, צר לי יקירי, סטטיסטיקה בגרוש. אין קשר בין הדברים.לא צריך ללכלך, נקודה. אם כך יהיה החינוך, אזי החשבונות שלך ייתרו. אברי ושאר הגולשים, חברים, זה לא נעים, זה נשמע רע, אבל לצערינו הוא צודק, וחבל!!! זה חילול שם שמיים. חז"ל אמרו קבל האמת ממי שאמרה. בואו נקבל את האמת, ונחנך את ילדינו כראוי ונקפיד על הניקיון. פסח כשר ושמח לכלל עמ"י.
9
תגובה 2 - או שקר או נאיביות
שולי | 20-04-2016 10:37
כולנו מכירים את חוסר הדרך ארץ של הציבור החרדי. במו עיני ראיתי כמה פעמים חרדי שצועק על חרדים למה תמיד אצלם מזלזלים בחוקי הנהיגה, דוחפים בתורות, וכו'. כי המדינה זה אפיקורסים, צריך לזרוק עליהם, צריך לבטל את כל העולם כי אין עוד מלבדו. אנחנו נלמד תורה והציונים יפרנסו, יעבדו, וינקו אחרינו. הגיע הזמן להתעורר
10
הוא צודק, על מה להתנצל?
יניב | 20-04-2016 11:10
החרדים כמעט ולא מחנכים את הילדים. הכי מפחיד זה לראות ילדים חרדים נוסעים עם קורקינט באמצע כביש עמוד, או אבא מעביר ילדים באמצע תנועת המכוניות כשיש 3 מטר ממנו מעבר חצייה מרומזר ובטוח, פשוט בושה וחרפה של חינוך. וזה לא חינוך של תורה!
11
צודק
| 20-04-2016 13:56
באופן כללי,אני לא ממעריצי אברי גלעד הנלהבים אבל הפעם לא יכולתי לומר זאת טוב ממנו. כל מילה בסלע!
12
חבל ששנאת חרדים שיבשה כאן לחלק את ההגיון.
| 20-04-2016 17:38
קראו את 2 לאט לאט וחישבו.
13
אברי צודק
| 20-04-2016 21:01
דרך ארץ קודמת לתורה
14
מר גלעד לא קרא/שמע על 70 טון אשפה שנאספו בכינרת אחרי פס
יש עוד מגזר שעושה את זה ובגדולל | 24-04-2016 17:34
מנהלת הכינרת מתלוננת גם על הרס לא מבוטל של מתקנים שנועדו לשרת את המבקרים,הריסת מתקני שרות כימיים,שולחנות פיקניק, ספסלים וכדומה... הוונדאל הישראלי המצוי בפעילות מוגברת בחג החירות.
15
תגובה
א | 03-05-2016 10:05
אברי גלעד צודק . אבל מה הייה בכנרת? ושם ללא קשר לחרדים. עד שלא יהיו קנסים עבור זריקת זבל במקומות ציבוריים ומחוץ לפחי אשפה המצב לא השתפר