ברגע האחרון: עולה חדש הצליח להתגייר ולהינשא - סרוגים

ברגע האחרון: עולה חדש הצליח להתגייר ולהינשא

לאחר ארבע שנים של קשיים ומאבקי בירוקרטיה, זכה י', עולה חדש החולה במחלה סופנית, להתגייר ולהינשא לבחירת ליבו. כעת מחכים לאישור של משרד הפנים

ברגע האחרון: עולה חדש הצליח להתגייר ולהינשא

ביום חמישי האחרון, לאחר ארבע שנים של קשיים ומאבקי בירוקרטיה, זכה י' (השם המלא שמור במערכת), עולה חדש החולה במחלה סופנית, להתגייר ולהינשא לבחירת ליבו.

השניים, אשר נולדו כלא יהודים, החלו לפני מספר שנים בתהליך התקרבות משותף לחיק היהדות, בעקבותיו עברו תהליך גיור בארה"ב. לפני ארבע שנים החליטו השניים, אשר ביקשו לחיות כיהודים במדינת ישראל, לעלות ארצה והשתקעו בקהילה שומרת מצוות בצפון הארץ.

עם הגעתם לישראל ביקשו י' ובת זוגו להפוך באופן רשמי לאזרחים במדינה ולקבל הכרה ביהדותם ממשרד הפנים ומהרבנות הראשית. בקשתם נדחתה שוב ושוב במשך ארבע שנים, בשל אי ההכרה בגיור אותו עברו. בעקבות זאת ובמטרה להפוך לאזרחים מלאים במדינת ישראל, החליטו השניים להתגייר בשנית דרך מערך הגיור הממלכתי. תהליך זה הפך עד מהרה לקשה ביותר בשל קשיים בירוקרטיים חוזרים ונשנים בהם נתקלו השניים, אשר מנעו מהם לעבור את הגיור המיוחל.

לפני חודש התדרדר מצבו של י' בעקבות אבחונו כחולה במחלה סופנית. בשל העבודה כי אינו אזרח המדינה, נמנעו מ-י' הזכויות הרפואיות הנדרשות לו על מנת לקבל טיפול רפואי שיעניק מזור לכאביו ואיכות חיים מינימלית והוא נותר חסר אונים.

בשלב זה הבינו השניים כי הם זקוקים לעזרה בדחיפות ופנו לארגון 'עתים', המפעיל מרכז סיוע מיוחד למתקשים בנבכי הבירוקרטיה של שירותי הדת בישראל. בעקבות הסיוע של 'עתים', הצליחו י' ואשתו להתגבר על החסמים הבירוקרטיים הרבים שעמדו בפניהם וזכו בחמישי האחרון לעבור את התהליך הגיור המיוחל באמצעות מערך הגיור הממלכתי, אשר בשל מצבו של י', נערך בישיבה הממוקמת בסמוך למקום מגוריו, בצפון הארץ.

הגיור נערך על ידי שלושה דיינים מטעם מערך הגיור הממלכתי, הרב בניה ברונר, הרב יחיאל אילוז והרב ישעיה מייטליס. השלושה ערכו את טקס הגיור הרשמי וקיבלו את השניים לחיק היהדות לראשונה מאז הגעתם ארצה. לאחר מכן, באותו המעמד, נישאו השניים בטקס חופה כדת משה וישראל, אשר נערך על ידי רבה של העיר עפולה, הרב שמואל דוד וזכו להכנס בברית הנישואין.

אך בכך לא תמו אתגריהם של השניים. כעת לאחר שעברו את הגיור המיוחל, פועלים בארגון 'עתים' לכך שמשרד הפנים יאשרו אותו ויכירו בהם כעולים מתוקף חוק השבות. עד לקבלת האישור והאזרחות דאגו ב'עתים' לחבר ל-י' מספר רופאים בכירים אשר מעניקים לו בהתנדבות טיפול בסיסי לתקופת הביניים.

הרב ד"ר שאול פרבר, יו"ר ארגון 'עתים', אומר כי "האירוע שהתקיים בסוף השבוע שעבר לא הותיר אף עין יבשה. אחרי כל הפוליטיקה והסיסמאות אנו נוטים לשכוח לעתים כי מדיניות כזו או אחרת עוסקת ונוגעת, בסופו של דבר, בחייהם של אנשים, באופן הכי אישי שיש. אנו מודים למערך הגיור הממלכתי שהתגייס לסייע בעניין ומקווים שכך יקרה גם בפעילותנו כעת מול משרד הפנים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
זו פרסומת סמויה לארגון מסוכן
| 18-04-2016 11:06
שמנסה להלחם ולפרק את הרבנות הראשית, יחד עם שאר הארגונים הליברליים שרוצים לפרק את המדינה מיהדותה
2
בלי "עיתים" שירותי הדת היו נותנים לו למות כגוי
דוד ס"ט | 18-04-2016 12:05