80% מהסרוגות: מצבנו טוב יותר מהחילוניות - סרוגים

80% מהסרוגות: מצבנו טוב יותר מהחילוניות

סקר ענק של עיתון 'נשים' במגזר הדתי לאומי מעלה עוד כי למעלה מ-71% מתנגדות להורדת כיסוי הראש, אך למעלה מ 58% בעד גיוס נשים לצה"ל. ומה דעתן על טבילה ללא בלנית?

80% מהסרוגות: מצבנו טוב יותר מהחילוניות
  הסרוגות מרוצות. אילוסרטציה (צילום ארכיון, נתי שוחט/פלאש90)

הנשים הסרוגות מרוצות, כך עולה מסקר מקיף, ראשון מסוגו בקרב נשות המגזר הדתי לאומי, שנערך על ידי חברת המחקר "מסקר" בהנחיית ד"ר עדו ליברמן עבור המגזין 'נשים'. עוד מצביע הסקר על צמיחת תופעת הפמיניזם שקורמת עור וגידים בשנים האחרונות ומאידך גם על השמרנות המשפחתית האופיינית לו.

מהסקר עולה כי 80% מהמשיבות טענו כי מצבן טוב יותר מנשים במשפחות חילוניות, וכן אחד האתגרים הגדולים עבור האישה הדתייה הוא שמירה על המשפחתיות ועל נפשם בעידן הסמרטפון והטכנולוגיה המתפתחת.

בנושא גיוס לצה"ל עולה כי למעלה מ 58% בעד גיוס בנות דתיות לצה"ל, נתון זה מפתיע בהתחשב בעובדה כי בעבר גיוס לצה"ל על פני שירות לאומי הפריע לנשים בשידוכין, אך מהסקר רואים כי חלה תמורה חשובה מאוד בנושא. מאידך ניתן לראות כי עדיין אחוז גבוה מהנשים טענו כי אחריות על מטלות הבית השוטפות מוטלת על כתפי האישה.

ענייני דת מדינה והלכה לא נפקדו מהסקר המקיף וגם כאן ניתן לראות שינויי חשיבה והתנהגות אשר לא הכרנו בעבר במגזר הדתי לאומי. הסקר מראה כי למרות הקמפיין שביקש לאשר טבילה ללא בלנית, למעלה מ-50% טענו כי זוהי תופעה אסורה ולא ראויה ואף כתופעה אשר יכולה להוביל למדרון חלקלק כמו כן, למעלה מ-71% טענו כי הן מתנגדות להורדת כיסוי הראש – מדובר בתופעה אסורה. יחד עם זאת, בנוגע להדים בנושא מניינים משותפים או מניינים לנשים בלבד עולה מהסקר סימנים המצביעים על כך שהנשים בעד לעשות קידוש או הבדלה וכן לומר "קדיש" בקול. יתירה מזאת, מעל 77% מהנשים טענו כי האישה צריכה לשמש כפוסקת הלכה בבית בענייני טהרת המשפחה.

"באמצעות הסקר ולאורך הגיליון החלטנו לבחון את השאלה- איפה נהיה בעוד מספר עשורים? האם הדור הולך ופוחת או שאנחנו בכלל בעליית הדורות?",  אומרת הילי מויאל, עורכת מגזין "נשים". "בניגוד לכל התחזיות הפסימות ביחס לדור המילניום, סקר נשים מצביע על מגמה חיובית של דור חזק ומוביל. כמו כן, הסקר מצביע על כך שלמרות שמרנות מסוימת וגבולות ברורים, נשות המגזר הדתי לאומי שואפות לחיים שוויוניים יותר, לשותפות בנושאים הלכתיים ורואות עצמן כמי שמסוגלות להוביל, להנהיג, לממש את עצמן בתחום הקריירה ועדיין לשמור על ערכי התורה והמשפחה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
הסקר מצביע על מגמה חיובית??
צופה מהצד | 17-04-2016 12:38
למעלה מ 58% בעד גיוס בנות דתיות לצה"ל - תמורה חשובה מאוד בנושא , לא יאמן. מעל 77% מהנשים טענו כי האישה צריכה לשמש כפוסקת הלכה בבית בענייני טהרת המשפחה - מדרון חלקלק. הסקר מצביע על כך שלמרות שמרנות מסוימת וגבולות ברורים, נשות המגזר הדתי לאומי שואפות לחיים שוויוניים יותר, לשותפות בנושאים הלכתיים ורואות עצמן כמי שמסוגלות להוביל, להנהיג, לממש את עצמן בתחום הקריירה ועדיין לשמור על ערכי התורה והמשפחה- בדרך לרפורמיות. ולבסוף , בבלגיה פתחו בריכת שחיה עם שעות נפרדות לגברים ונשים , עבור ... המוסלמים, הגדיל אחד הסרוגים ברדיו להשוות אותם לחרדים ואין צורך להוסיף.
2
ברור שהחיים של האשה הדתית טוב יותר
| 17-04-2016 13:31
כך כתוב בתורה " ובחרת בחיים" החיים החילונים נוצצים אבל מבולבלים . לא יתכן שגנדי או כל אחד אחר יקבל תקציב של מליונים להנצחה.ההנצחה יכולה להיות בשמות רחובות כבישים צמתים וכדו' שאין בהם ביזבוז כספים.כל חייל שנפל במלחמות יקר .מה ההפליה הזאת הלא מידתית.יש לקרא בשם גם לרבנים כמו עובדיה יוסף.את הכספים לתת לחיים .זו המצווה מדאורייתא.מי שמגיע לו הנצחה לא צריך לדאוג כי הקב"ה דואג לו להנצחה טובה באמת.
3
ציונות הדתית=רפורמים.
יניב | 17-04-2016 15:07
4
פושעות בתורה!
דניאל | 17-04-2016 15:09
נשים מרדניות, יקבלו עונש גדול. גיוס לצבא הוא איסור תורה!
5
איך הן יכולות לרצות להתגייס...
רבקה | 17-04-2016 16:10
כש99% מהרבנים אוסרים, משמע שהן מתחילות להשתמש בתורה איך שנוח. בכל אופן הדבר החמור יותר זה ש30% מהנשים בציונות הדתית נגד כיסוי ראש, זה חמור מאוד.
6
צריך לזכור
מאור | 18-04-2016 12:57
שכאשר אומרים "ציונות דתית", כוללים בתוך הסטטיסטיקה את השוליים הרפורמיים, הקונסרבטיביים, החילוניים והמסורתיים, שמעדיפים משום מה להיכלל סוציולוגית בציבור הדתי לאומי. אז אין צורך להתרגש מהנתונים. כמו שלא צריך צריך להתרגש, למשל, מנתוני מוות בתאונות ביתיות בישראל, כשמבינים ש-90% זה ערבים ובדואים.