הרב יצחק יוסף: "יש גם קצת אצל הספרדים, אבל זה התחיל מהאשכנזים"

הרב יצחק יוסף: "יש גם קצת אצל הספרדים, אבל זה התחיל מהאשכנזים"

הרב יצחק יוסף תקף במסגרת שיעורו השבועי את התנועה הרפורמית ואמר כי התופעה החלה בעיקר מהאשכנזים. "אנשים חילונים רחוקים מתורה, מושכים אותם אליהם"

author-image
"יש גם קצת אצל הספרדים, אבל זה התחיל מהאשכנזים"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, תקף אמש (שבת) בצורה חריפה את הרפורמים, האשים אותם בהתבוללות והזכיר מאיפה הם התחילו.

במסגרת שיעורו השבועי אמר הרב יוסף כי "הרפורמים, זה בעיקר התחיל מהאשכנזים, לצערנו הרב היום גם חלק מהספרדים, שמעתי בכמה מקומות שגם כן יש".

הרב יוסף שהה לפני מספר ימים בארגנטינה ואתמול הוא סיפר כי "לפני יומיים-שלושה חזרתי מארגנטינה, ושם סיפרו לי מה עשו הרפורמים. יש שם 70% התבוללות, בעיקר אצל האשכנזים, אבל לצערנו יש גם אצלנו הספרדים".

"הם באים היום לפה, לנעוץ ציפורניהם פה, בארץ ישראל", המשיך הרב יוסף. "יש להם כבר כמה מקומות בארץ ישראל, אנשים חילונים רחוקים מתורה, מושכים אותם אליהם. 'למה תלך למקום שאשתך תשב למעלה ואתה תשב למטה, תבוא יחד עם אשתך לשבת אתיה ביחד, תעשה בר מצווה ביחד', זה נורא ואיום, הם מתחילים להתפשט פה בארץ".

"בחוץ לארץ הם גרמו להתבוללות בצורה נוראה, וזה התחיל שם, בארצות אירופה", חתם הרב יוסף.

בהמשך השיעור, התייחס הרב יוסף לקשר בין אביו, הרב עובדיה יוסף זצ"ל לבין הרב שך ואמר: "בין מרן לרב שך היה קשר הדוק, אח"כ באו שועלים קטנים מחבלים כרמים וסכסכו, היו מבקרים אחד את השני בכל חג".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
רוב הספרדים סירבו ללמוד מהאשכנזים החרדים איך להילחם בהם
ארי | 17-04-2016 14:33
לאשכנזים החרדים נסיון עצון ורב שנים בזהוי מגמות רפורמיות ובמשמירה מפניהם ובמלחמה בהם אבל לספרדים זה לא התאים הם לא רצו להיות "קיצוניים" מה שגרם לכך שמאז שעלו ארצה 90 אחוז מהם ירדו מהדת לגמרי או בחלקי ענק והם עדיין מנופפים בדגל של "אנחנו לא קיצוניים"...
2
ל-1, הרב צודק! הרפורמה נולדה באירופה!
יניב | 18-04-2016 7:54
מי שהביא לארץ את החילונות היו האשכנזים! החרדים האשכנזים מעולם לא נלחמו ברפורמים ומעולם לא עשו שום דבר. תראה לי כמה אשכנזים בלי כיפה באים לבית כנסת בשבת לעומת ספרדים בלי כיפה שבאים לבית הכנסת בערב שבת כדי להבין היכן היה יותר חילונות. נ.ב. אל תשכח שבארצות אשכנז הייתה התבוללות גדולה יותר מכל אוכלוסיות יהדות העולם, שכחו את דתם והעדיפו כסף והשתלבות חברתית, עד כדי כך שהם קראו לעצמם "גרמנים בני גרמנים". נ.ב.2 ה' גזר את השואה דווקא על יהדות אשכנז ולא על יהדות המזרח, זה רק אומר מי היה יותר מחובר לבורא עולם ומי בגד ביהדות.(וזה אומרים הרבנים האשכנזים החרדים בעצמם).
3
מה זה משנה אפוא זה התחיל ?
zw | 25-04-2016 13:36
בכל מקרה אתה ותנועת ש"ס הם הבעיה הכי גדולה. ספרדי שומר מצוות