אלמנת ברוך מזרחי: בואו לכבד את זכרו של הלוחם שנקרא כמו בעלי

אלמנת ברוך מזרחי: בואו לכבד את זכרו של הלוחם שנקרא כמו בעלי

בערב ליל הסדר לפני שנתיים נרצח נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד. 66 שנה קודם נרצח חייל אצ"ל בשם זהה ולא הותיר קרובים. כעת מבקשת האלמנה להגיע לאזכרה לזכרו של הלוחם שנפל בשא-נור

author-image
בואו לכבד את זכרו של הלוחם שנקרא כמו בעלי
  ברוך מזרחי הי"ד וברוך מזרחי הי"ד

צירוף מקרים או גורל? אלמנתו של נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד שנרצח בפיגוע ירי ערב ליל הסדר 2014, יצאה במכתב מרגש שקיבל תהודה רבה ברשתות החברתיות, בו היא קוראת לציבור להגיע לאזכרה ולסיור לזכרו של ברוך מזרחי אחר – חייל בודד שנהרג באותו שבוע 66 שנים קודם לכן.

בפוסט בפייסבוק כתבה הדס מזרחי: "חברים יקרים, בערב פסח תשע״ד בדרכנו לקריית ארבע לחוג את ליל הסדר נרצח נצ״מ ברוך מזרחי הי״ד אבא של ילדיי ובעלי היקר. לפני שנה נודע לי על ברוך מזרחי חייל בודד לוחם באצ״ל שנולד כמוסלמי ובחר להצטרף לעם היהודי ולהילחם לצדו.

הוא נהרג בעת מילוי תפקידו בצירוף מקרים מצמרר בשבוע בו נהרג ברוך בעלי 66 שנים לפני. ביום ראשון (17.4) יתקיים סיור לזכרו בשא-נור, שם נמצאה גופתו ולאחר מכן בשעה 14:00 תתקיים האזכרה בבית העלמין בנתניה שם הוא קבור. לברוך בעלי הי"ד יש משפחה חברים ואוהבים. אולם לאותו ברוך מזרחי אין הוא לא הספיק לשאת אישה ולהביא ילדים לעולם. אשמח שמי ממכם שיכול יבחר להגיע ולכבד את זכרו".

.

הדס מזרחי בפתח בית הדין הצבאי (ארכיון אורי לנץ/פלאש90)

 

מועצה אזורית שומרון החליטה לקחת על עצמה את אזכרתו של החייל הבודד ברוך מזרחי. זאת לאחר שגופתו התגלתה ב-1967 במערה סמוך לשא-נור שבשומרון. מכיוון שהיה מוסלמי והתגייר, ולא הספיק להתחתן הבינו תושבי שא-נור שאין מי שיכבד את זכרו ומאז מקיימים לו אזכרה שנתית. הם המשיכו בכך גם לאחר שגורשו מהישוב בהתנתקות ב-2005.

37553e0e-8f24-484b-9f9a-4f1d4df48971

מצבתו של ברוך מזרחי הי"ד שנפל במלחמת העצמאות

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
"ארץ אל תכסי דמם"(איוב)
מוריה | 14-04-2016 15:50