רבני בית הלל לא הושפעו מהמעמדות של האפיפיור - סרוגים

רבני בית הלל לא הושפעו מהמעמדות של האפיפיור

הכתב והפרשן לענייני דתות בעיתון הארץ יאיר אטינגר, משווה בין קריאת רבני הלל להכיל חד מיניים בקהילה, לקריאות שמביע לאחרונה האפיפיור "מצד שני, זה לא לגמרי צירוף מקרים"

author-image
רבני בית הלל לא הושפעו מהמעמדות של האפיפיור
  הושפעו מהאפיפיור? (צילום: חיים צח, לע"ם)

הכתב והפרשן לענייני דתות של עיתון הארץ, יאיר אטינגר, מתייחס לעמדה ההלכתית של ארגון הרבנים בית הלל, שפורסמה אתמול.

"קריאת חלק מהרבנים הסרוגים לקבל הומואים בקהילות הדתיות לא הושפעה כלל מהעמדות שמביע לאחרונה האפיפיור. מצד שני, זה לא לגמרי צירוף מקרים", צייץ אטינגר בחשבון הטוויטר שלו, בהתייחס לפרסום של רבני בית הלל לפיה "אין בבעלי נטייה חד מינית שום פסול הלכתי".

בהמשך הסביר אטינגר את הציוץ: "הפשט: 2016 היא לא שנה טובה לחרון אף דתי כלפי הומואים ולסביות".

מי שהצטרף לשיחה, הוא עורך חדשות החוץ של הערוץ הראשון, אורן נהרי, שהגיב "ברר עם העולם האיסלמי את ההצהרה האחרונה", כשהוא רומז על כך שאצל המוסלמים לא מקבלים בעלי נטיות חד מיניות.

על כך השיב אטינגר: "יגיע גם אליהם, באיחור המתבקש. גם האפיפיור והרבנים לא הובילו ולא חידשו כלום, הם רק מגיבים לרחוב", ולאחר מכן הוסיף: "ההשוואה על אחריותי בלבד. צריך גם לזכור שפה מדובר באפיפיור ופה בארגון רבנים, שאף אחד מחבריו הוא לא רב מהשורה הראשונה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
רבני בית הלל מתחנפים לדעת קהל של מעצבי הסדר העולמי החדש
דעה אחת | 11-04-2016 12:04
הנזק שהם גורמים לתורה וליהדות וגם לנשים שלומדות תורה ומזוהות עם ה"פסק" הזה הוא בלתי ישוער. כל למוד תורה גם של נשים צדקניות יזוהה עתה עם סדר היום של חד מיניות שקרית. כמובן שהתעלמו מהסוגיות האתיות הקשות ביותר סביב החד מיניות העובדה שמביאים ילדים שלא יודעים מי אבא או אמא שלהם, שיכולים להנשא לטעות או להתאהב בטעות באחיהם או באחיותיהם הביולוגיים. התעלמו מכך שחד מיניות צועדת יד ביד עם סחר בפונדקאות - האם הם מוכנים לשלוח את בנותיהם לעבוד כפונדקאיות לחד מיניים שעברו טיפול אבל נשארו בזהותם החד מינית? מדוע לא נאמר חד משמעית שאדם שנאמן ליהדות לא רשאי להעמיד מודל משפחתי חלופי להורות המשותפת במסגרת דת משה וישראל של אבא ואמא? האם הם רוצים שישטפו את מוחם של ילדי החמ"ד ויאמרו למי שיש לו נטיות חד מיניות שאין לו חופש בחירה כשחופש הבחירה איך לחיות חיי משפחה ניתן לכל אדם? האיסור על מימוש נטיות חד מיניות הוא משבע מצוות בני נוח? ומדוע פסקו כל זאת? כי הם רוצים לשמור על ילדיהם ומה עם ילדי החילונים ששומעים מסר מבולבל ובשל האופנות רצים למועדי התועבה באלנבי? האם יש לרבני ולרבניות בית הלל המכובדים מסר כלשהו לעם ישראל שאינו מיישר קו עם הרשעות והשקרנות של האפיפיור ושותפיו בבית הלבן?
2
זו עדות לחוסר המנהיגות והחולשה של הציונות הדתית
עוד דעה | 11-04-2016 12:16
התרבות הלהטבית מובילה את העולם לעימות נוראי עם התרבות המוסלמית וגורמת באופן דיאלקטי להקצנתה של תרבות זו המציירת כל מה שמזוהה עם משפחה מסורתית עם פרימיטיביות ורשעות. בעולם המערבי התרבות הלהטבית מובילה ישירות למועדוני הסמים והזנות בתל אביב שגם בהם יש יהודים קדושים ומבולבלים. אבל לציונות הדתית אכפת רק מבניה שלה שלא ילכו לשם. ובסופו של דבר אלו שילכו בעקבות הלהטביות ילכו להדוניזם, לסמים לזנות לא משום שהחברה הדתית דחתה אותם (להיפך הסקרים מעידים שאחוז המתאבדים בקרב אוכלוסיות דתיות שמרניות מוסלמיות ויהודיות נמוך מאד והמתירנות מובילה אנשים לאבדנות). חיי הלילה של תל אביב עיר הלהטבים הנוצצת הם מהותו של האתוס הזה! האתוס הוא הרסני ועניינו למרוד בכל מה שמסמל סמכות פנימית וחיצונית. אין שונה להטב ממי שמתאהב בלא יהודי. אבל כפי שעלינו להכיל את הזוגות היהודים ולא יהודים שמגיעים לבתי הכנסת עלינו להכיל זוגות להטבים ולהכיל הכל. רק לא להגיד את מה שהעולם הליברלי לא רוצה לשמוע: שהליברליזם הורס את חיי הילדים שלנו ואת חיינו וצריך לעצור את הטירוף באופן חכם ומושכל. לא בצורה הפשטנית ה"מכילה" אך לא אומרת ליהודי שיש לו נטיות חד מיניות אל תביא לעולם ילד אם אינך יכול לערוב מוסרית לאמא שלו לפרנס אותה ולדאוג לה. המימוש המיני האירוטי הוא מאד משני בחיי אדם והוא לא העיקר. העיקר הוא החסד, הערבות ההדדית, האחריות, הריסון העצמי. אך את הדברים הללו רק לעולם החרדי המסוגר יש אומץ לומר לילדיו ושם יש אכן בעיות אחרות שאין לנו, הסרוגים.
3
כמה צדקו דברי גדולי עולם לפני מאה שנה על ה"מזרחי"
| 11-04-2016 13:02
כואב הלב על הסחף הנורא והזרימה החוצה.
4
הא הא הא, בהשפעה או לא, רוח הדברים זהה.
@ | 11-04-2016 19:40
כנוצרים היינו לאפיפיור דמינו.