כל יום פורים: האנשים שמתחפשים כל השנה / דעה

כל יום פורים: האנשים שמתחפשים כל השנה / דעה

האיש השני בחשיבותו, שר הביטחון משה יעלון, אינו נופל בביצועיו הפורימיים מנתניהו. מי שידע להתחפש לאיש צבא חזק וקשוח מתגלה מול האויב במלוא רפיסותו, כבר חצי שנה הטרור משתולל, ובוגי יעלון יודע להפעיל עוצמה וקשיחות רק נגד המתיישבים

כל יום פורים: האנשים שמתחפשים כל השנה
  (צילום: פלאש90)

ישנו פתגם ידוע, האומר כי "לא כל יום פורים", אולם מי שהמציא פתגם זה כנראה לא הכיר את הפוליטיקאים בישראל.

כאשר הליכוד, אשר ויתר פי עשרה ממה שויתר השמאל על שטחי ארץ-ישראל – כאשר אותו ליכוד נחשב ל"ימין", סימן הדבר שכל יום פורים.

כאשר אלו הקוראים לעצמם "המחנה הציוני" נלחמים כל העת למען ויתור על חלקים מציון – סימן הדבר, שכל יום פורים.

כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחפש כל השנה לימני נוהג לדבר גבוהה גבוהה על נחישותו להלחם בטרור, אך אינו פועל נגדו, כאשר הוא מדבר על חשיבות ההתישבות אך בפועל לא זכור ראש ממשלה שכיהן שנים כה רבות ולא בנה אפילו ישוב אחד והוא כבר שבע שנים מקפיא את הבניה ביו"ש ובירושלים, כאשר נתניהו כתב ספר נגד שחרור מחבלים ובעד עמידה נחושה כנגד דרישותיהם של הטרוריסטים ובפועל הוא שחרר יותר מחבלים מכל אחד – האם כל זה לא סימן שכל יום פורים בלשכת ראש הממשלה?

האיש השני בחשיבותו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, אינו נופל בביצועיו הפורימיים מנתניהו. מי שידע להתחפש לאיש צבא חזק וקשוח מתגלה מול האויב במלוא רפיסותו, כבר חצי שנה הטרור משתולל, ובוגי יעלון יודע להפעיל עוצמה וקשיחות רק נגד המתישבים. כנגד הערבים הוא חלש וותרן זה לא נקרא פורים?

לשר הביטחון יש גם סגן, לא שכחנו, ושמו הרב אלי בן-דהן. ככל שעובר הזמן רואים שיש לו פחות השפעה על ענייני ביטחון מאשר לילד בחברון, אבל בן-דהן למען הכבוד מוכן להתחפש כל השנה – ראו, ראו, אני סגן שר הביטחון!

שר החינוך, חברו של בן-דהן למפלגה, יכול אף הוא להצטרף למסיבת הפורים שלנו. האיש אשר כראש מפלגה דתית אמור היה להיות אחראי להחדרת ערכי היהדות לתוך הציבור הכללי מתגלה כחסר אונים וחסר רצון. אפילו סיורים למערת המכפלה, אשר בוטלו בימי השר פירון – טרם חזרו אצל בנט. האיש שמעיד על עצמו שהוא מתפלל תפילה אחת ביום כמה שיש לו זמן מצביע בעד הרפורמים מוכיח כי הכיפה שעל ראשו אינה אלא תחפושת. בגימיקים הוא מתחפש לאיש עשיה, אבל גם הוא, אשר בנה את הקיריירה שלו במועצת יש"ע, מגלה חוסר התעניינות וחוסר אכפתיות לנעשה בהתישבות, מה שמראה כי הכל אצל בנט רק תחפושת.

על שר הפנים החדש-ישן אין צורך להכביר במילים. המיליונר המחופש לחרדי "שקוף", הנהנתן אריה-מכלוף, חברם של האוליגרכים המליונרים והשמאלנים, זה שמדבר ברגש על הלחם והחלב בשעה שבקבוק יין אחד שהוא פותח יכול לפרנס משפחה עניה למשך חודש, איש המסכות הבלתי-נלאה, החרדי שהעביר בממשלה את חוק כבוד האדם וחרותו, מה שפגע יותר מכל דבר אחר ביהדותה של המדינה, ועוד ידו נטויה. אולם בדבר אחד הוא אינו לובש מסכה – מאות מיליוני שקלים הועברו על-ידו למגזר הערבי, שם זוכרים לו את חסד נעוריו שעה שהגיש להם את הסכם אוסלו הרווי בדם יהודים חפים מפשע.

וכדי שלא יאמרו שיש כאן אפליה עדתית, לא נשכח את יהדות התורה שהחליטה לוותר על כל מאבקי הדת ולהתחפש לחכים נחמדים ואהודים.

יו"ר מרצ זהבה גלאון, על-אף סלידתה מהיהדות ומחג הפורים הלאומני, משתתפת אף היא בחגיגת התחפושות. היא מתחפשת ללוחמת למען זכויות האדם, אולם כאשר אותו אדם שזכויותיו נרמסות הוא יהודי שומר מצוות הגאה על אדמתו, היא נעלמת לפתע. זכויות האדם יקרות לה מאד, כל עוד "אדם" משמעו ערבי מחבל, הומו או רפורמי.

ישנם מחופשים לא מעטים בזירה הפוליטית,אפשר לספר על יאיר לפיד על ליצמן ואורי אריאל על ציפי ליבני וכחלון (שפעם היו מחופשים לימין ועכשיו מחופשים לשמאל) אך לעת עתה נסתפק באלו. ונקווה שאולי לקראת פורים הזה, הם יקיצו מיינם ויבינו, כי עם ישראל זקוק למנהיגים רציניים, וכי לא כל יום פורים.

=======

הכותב הוא איש תנועת 'עוצמה יהודית'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו