שנתיים מאסר נגזרו על מחבר "מלכות הזדון" - סרוגים

שנתיים מאסר נגזרו על מחבר "מלכות הזדון"

בית משפט השלום ברחובות גזר עונש של שנתיים מאסר בפועל על משה אורבך מבני ברק, בעקבות חיבור המסמך "מלכות הזדון"

author-image
שנתיים מאסר נגזרו על מחבר "מלכות הזדון"
  כנסיית הלחם והדגים (באסל עויידאת/פלאש90)

בית משפט השלום ברחובות גזר היום (חמישי) עונש של שנתיים מאסר בפועל על משה אורבך מבני ברק, בעקבות חיבור המסמך "מלכות הזדון". השופט מנחם מזרחי גזר על אורבך את העונש בגין מעשה המרדה, החזקת פרסום הסתה לאלימות או טרור, החזקת פרסום גזעני. ראוי לציין כי זו הפעם הראשונה מזה כעשור שאזרח ישראלי הורשע בעבירה של המרדה.

על פי הפרסום באתר 'ישראל היום', כנגד אורבך הוגש כתב אישום ביולי אשתקד לאחר שנעצר בעקבות כמה חקירות שהתנהלו במקביל בגין פגיעה במקומות קדושים לדתות אחרות וגרימת נזק והצתה של כנסיות, בהם כנסיית 'הלחם והדגים'.

עוד עולה מהדיווח, כי בכתב האישום נטען כי אורבך חיבר מסמך בן 13 עמודים בשם "מלכות הזדון" ובו כאמור הוראות לפעילי תג מחיר כיצד לבצע מעשה הצתה בכנסיות, מסגדים ובתי פלשתינים, וכיצד לנקוט באמצעים כדי שאנשים לא יצליחו להימלט מהשריפה ויפגעו.

בהמשך המסמך פירט אורבך כללים לשימוש באמצעים כגון בקבוקי תבערה, כיצד להשליך אותם לתוך הבתים או המקום המיועד להצתה, וגם כיצד לבצע התאגדות בתאי טרור יהודיים ועוד.

בבית המשפט כפר אורבך בהאשמות נגדו וטען כי הוא לא יצר את המסמך, המסמך אינו כולל תכני המרדה, כנטען, וגם אם תוכח החזקתו במסמך, הוא כפר בטענה כי הייתה קיימת כוונה לפרסמו. עם זאת, השופט מנחם מזרחי קיבל את עמדת הפרקליטות ולא את עמדת אורבך עצמו.

בית המשפט כינה את המסמך "חריף וקיצוני, שכל כולו הסתה סדורה לפעילות עבריינית, והנחייה ברורה לנקיטה באלימות כלפי רכוש ונפש, של האוכלוסייה הערבית במדינה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
טוב הוא לא קורא לתלות את שופטי בגץ
מצביע בנט לשעבר | 17-03-2016 18:37
הוא לא מהשמאל, ולא ערבי, אז לכן לא סוגרים לו את התיק, הוא לא מרצה אני ישראלי לכן מכניסים אותו לכלא
2
חבל
| 17-03-2016 18:39
חבל מאוד שלתומכי הטרור היושבים בכנסת לא נותנים כמה שנים טובות על הסתה לרצח עם...
3
אין ישרות בישראל
| 17-03-2016 20:14
"הקב"ה מנער אותנו חזק מלמעלה נקטפים שושנים ואנשים לא קולטים? המצב בו אנו שרויים הוא מצב של מגיפה ממש ר"ל, כל כך הרבה צרות של מיתת אברכים ובחורי חמד, בחז"ל איתא כשעלה משה רבינו לשמים לקבל את התורה, נתנו לו המלאכים מתנות. ומלאך המוות לימד אותו אז את סוד הקטורת, שהיא מפסיקה מגיפה. קטורת היא סמל של יראת שמים, עלינו חובה להתחזק מאד ביראה טהורה, כמובן דבר הראשון בשבילינו ,והכי חשוב בשמים היא לפעול בכל כוחינו לבטל "חידוש גזירת גיוס" השמד והזימה!!! ובזה נזכה לישועת ד' בקרוב. יש מבול דיווחים על טרגדיות, נפל אתמול (יום רביעי) כרעם על הציבור החרדי בארץ ישראל. טובי המשפחות איבדו את ראשיהן ונותרו יתומים. בחמשת המקרים הראשונים, אב המשפחה - הוא זה שהלך לעולמו. שורת טרגדיות – • הגאון רבי יעקב שמואל שינלזון זצ"ל בן 68, מגדולי תלמידי החכמים בבני ברק. • הרב מנחם ישראל אטינגר זצ"ל מירושלים בן 61, שהקים עולה של תורה כפשוטו. • ראש הכולל במודיעין עילית הרב הגאון רבי יעקב כוכב זצ"ל בן 32, ממודיעין עילית שהוכתה בפטירת גאון צעיר ועילוי שהיה עתיד להאיר את שמי עולם התורה, שהבוקר נולד לו בן שביעי, • רבי אביש ויזל ז"ל מאשדוד, כשהוא בן 65 בפטירתו, מגדולי בעלי החסד. איש חיל ורב פעלים, ירא אלוקים שהקדיש את חייו ועמלו באמונה למען הכלל, ונסתלק הבוקר בפתאומיות ובחטף. • טרגדיה חמישית: היום (ד) בבני ברק נפטר הגאון רבי אליעזר יהודה מן זצ"ל, ר"מ בישיבה לצעירים 'דברי מרדכי' בבני ברק, כשהוא בן 50 בפטירתו. פטירתו הוא אסון חמישי להיום. • טרגדיה הלילה בבני ברק: תלמיד ישיבה בן 15 נפטר באופן פתאומי בביתו. בליל אמש (ד') תלמיד ישיבה בן 15, איבד את הכרתו תוך כדי שינה. ביממה האחרונה נפטרו בזה אחר זה נערים, אברכים ועמלי תורה.. גם בתחילת השבוע התבשרנו על כמה אסונות ר"ל. בני ברק איבדה את האברך הגאון ר' ישראל גריינמן זצ"ל, חיפה החרדית כולה איבדה את הרבנית מלכה בתיה כהן ע"ה, שנפטרה לאחר המחלה והותירה 16 יתומים באמצע ימי השבע ברכות לבתה. כל מה שד' עושה הכל לטובה, אבל אנחנו מבקשים - ותחזינה עינינו, להגיע לזמן שאנחנו נראה איך שהכל טוב לנו. אנחנו הולכים מלוויה ללוויה, זה קרבן ציבור. נבכה כולנו ביחד כדי לחסוך חס וחלילה קורבנות נוספים.
4
אברום בורג קורא לפגוע ברבנים!!
שמואל | 17-03-2016 20:54
לפני כחצי שנה בתוכנית עם חגי סגל קרט הארור הזה לרבנים מלמד ליאור וגינזבורג: אוייבים. ואמר כי יש להשתמש כנגדם בכל האמצעים כולל אלימות. אפשר לראות זאת ביוטיוב. מקווה שמערכת סורגים תעשה כתבה בנושא. מתאריך 8.15 כמדומני
5
למה הערבים לא רוצחים גם שופטים ופרקליטים?
תעלומה | 17-03-2016 22:01
6
מזמן השמואל שולט במדינה
יפי | 19-03-2016 19:30
גם אם הליכוד שולט בממשלה השמואל שולט במדינה כולם מפחדים מהם בשם חופש ודמוקרטיה הכל שקר ולא הישתנה פה כבר 70 שנה כלום