צפו ב'מאמינים במשטרה': הנער שנפצע בעמונה חזר לישוב במדי שוטר

צפו ב'מאמינים במשטרה': הנער שנפצע בעמונה חזר לישוב במדי שוטר

נריה זמירי נפצע ואיבד את ההכרה בפוגרום עמונה ממכות של שוטרי היס"מ. 10 שנים אחרי הוא הגיע במדי שוטר לבתים ההרוסים, ואת התגובה המרגשת שלו. צפו

צפו: הנער שנפצע בעמונה חזר לישוב במדים
  משפחת זמירי בחורבות עמונה (מתוך הסרט 'מאמינים במשטרה')

נריה זמירי היה אחד ממאות הנערים שהגיעו למחות נגד הכוונה להרוס את הבתים בישוב עמונה לפני עשר שנים.

הוא ישב בבית מספר 9 יחד עם עוד עשרות נערים, ואז הגיעו שוטרי היס"מ והחלו להכות באכזריות ובצורה לא חוקית את המפגינים. זמירי נפצע ממכת אלה בראשו ופונה לבית החולים הדסה עין כרם לאחר שאיבד את הכרתו.

כמה שנים לאחר מכן, הוא התגייס למשטרה במסגרת פרויקט 'מאמינים במשטרה' שמוביל נחי אייל, לשעבר מזכ"ל תקומה, ואביו של יחיעם שנפצע באורח קשה באותו פוגרום מפגיעות ראש לאחר חבטות שוטרי היס"מ ובאורח נס הצליח להשתקם.

מורדי קרשנר במאי ומפיק צילם סרט על הפרויקט בשם 'מאמינים במשטרה' ובו סיפורים של שלושה שוטרים שהגיעו מעמונה, נוער הגבעות והציבור החרדי לשירות במשטרה:  "הסרט מציף את הקונפליקט האמוני השקפתי של אלו הרוצים לשרת שירות משמעותי ותורם במשטרה, תוך שמירת אורח החיים הדתי שלהם,  לא ממקום של התנשאות או התנגשות, אלא מיתוך ראיה  שבמדינה היהודית המתחדשת המציאות של שוטר יהודי צריכה להיות  חלק מהווית החיים  הנורמאלית ושיש לאפשר זאת.. אלו סוגיות שבכל אלפיים שנות גלות לא היוו אתגר ועכשיו הן רלוונטיות לבניית החברה בישראל".

מתוך מאמינים במשטרה

המפכ״ל רוני אלשיך אמר בהקרנת הבכורה של הסרט: "כדי לטפל צריך עוד שוטרים ושוטרים טובים. המשטרה איננה בנויה מעץ ואבן. היא בנויה משוטרים וככל שנשכיל לשלוח לשם את טובי בנינו נדע ביחד לבנות משטרה טובה יותר עבור אזרחי ישראל. פרוייקט ״מאמינים במשטרה״ מוכיח שישנה אוכלוסייה שהייצוג שלה עדיין חסר. מנהיגי כל המגזרים שיש לו ביקורת על המשטרה מחוייבים מחוייבות יתרה לקרוא לציבור האיכותי מקרבם להתגייס למשטרה.פרוייקט מאמינים במשטרה הוא רק תחילת הדרך״.

יוזם ומוביל התוכנית נחי אייל סיפר על היוזמה להקמת הפרוייקט לאחר פציעתו הקשה של בנו באירועי עמונה: ״מתוך משברים נוצרים לעיתים דברים מדהימים ותוכניתמאמינים במשטרה צמחה מתוך משבר. הגירוש מגוש קטיף ואירועי עמונה גרמו לשבר גדול ולקרע בין הכחולים לכתומים והחיבור ביניהם נראה לא טבעי. כשבנוסף חסרים לשוטר הדתי כלים שיאפשרו לו למלא את משימותיו מבלי לפגוע במצוות. אני בטוח שיחד עם המפכ״ל נצליח למצוא פתרונות כדי שגם שוטרים שומרי מצוות יוכלו לפעול ללא היסוס אל מול האתגרים הללו״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
תקלה
צביקה | 24-02-2016 14:07
הסרטון לא עובד
2
איכס....
יהודי נורמאלי | 24-02-2016 14:26
3
מאמינים במשטרה?
ירון | 24-02-2016 18:57
יהודים מאמינים בקב"ה העיוות שעובדי העבודה זרה בשיתוף המכונים דלי"ם הגיעו אליו פשוט מזעזע.
4
למה
א | 24-02-2016 19:51
לא עובד
5
גועל נפש דתי לאומי...
אליהו | 25-02-2016 12:16
קוראים לזה תסמונת האישה המוכה, מה עוד לא עשינו למדינה הזאת? צריכים להקים מסלול "מאמינים בהתנתקות" כדי להיות חלק מהממלכתיות הישראלית נקיים את רצון העם ונפנה ישובים.
6
פיחסססס
א | 03-03-2016 18:57
הציבור הדתי לאומי חולה אנוש