הרב דרוקמן תוקף: "רק עיוור לא יכול לראות את המהפך" - סרוגים

הרב דרוקמן תוקף: "רק עיוור לא יכול לראות את המהפך"

יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, התייחס לנאום התוכחה של הרב נריה. "כל המציאות השתנתה – איך אפשר לא לראות את זה?"

author-image
הרב דרוקמן תוקף: "רק עיוור לא יכול לראות את המהפך"

סערת "נאום התוכחה".

יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, ובכיר רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, התייחס אמש (חמישי) לנאומו של הרב יצחק נריה, שכבר זכה לכינוי "נאום התוכחה", בו הוא הציג את עליבותו של עולם התורה הציוני דתי, לעומת זה החרדי.

במהלך ערב עיון לרגל הוצאת הגליון השלישי של כתב העת 'אסיף' – שנתון איגוד ישיבות ההסדר, אמר הרב דרוקמן: "אני מרגיש צורך לומר: זה בוודאי דבר גדול מאוד, הוצאת ה'אסיף' – חידושי תורה. אבל אני חייב להגיד – שאנחנו עשרות בשנים, כותבים חידושי תורה חיים, ספרי תורה חיים. מחנכים בני תורה. וכתוצאה מזה – נוסד עולם תורה ציוני אדיר שאין כמותו. רק עיוור לא יכול לראות את התופעה האדירה הזו".

הרב דרוקמן סיפר כי  לפני 62 שנה, שהייתה לי הזכות להיות שותף בהקמתה של ישיבת ההסדר הראשונה 'כרם ביבנה', חיפשנו ראש ישיבה לכרם ביבנה, והיה קשה למצוא ראש ישיבה שיתאים לשם. שיתאים לחינוך שאנחנו רוצים לתת בכרם ביבנה. לא היתה ברירה אלא לקחת ראש ישיבה שיותר מתאים לישיבה אחרת והרבה תודה יש להודות לו על זה שבא לכרם ביבנה. גם בישיבה תיכונית – לא היו רמ"ים ציוניים. לא היו כאלה. גם בישיבות בני עקיבא. זאת היתה המציאות".

"ומה כיום?", תוהה הרב דרוקמן. "המציאות הזו השתנתה. כל ראשי הישיבות היום, מעבר לר"מים הם גידולי החינוך הזה. תלמידי חכמים מובהקים שהם תוצרת של החינוך הנפלא הזה. וברוך ה' זכינו לגדל בני תורה שאתה יכול למצוא אותם בכל תחומי החיים במדינת ישראל! זה מהפך! ממש מהפך! כל המציאות השתנתה – איך אפשר לא לראות את זה? גם אלה הם חידושי תורה! צריך לדאוג שכל בניך יהיו לימודי ה' ולהמשיך להגדיל תורה ולהאדירה ולגדל תלמידי חכמים שהפנים מופנים לעם ישראל כולו מתוך רצון לקרב את כולם לתורת אמת בדרך תורת ארץ ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
19 תגובות - 19 דיונים מיין לפי
1
אין סתירה
| 12-02-2016 11:19
הרב נריה לא טען שלפני 60 שנה היה יותר טוב, ולכן אין סתירה: אז היה גרוע מאד, עכשיו גרוע.
2
זהו? רחובותינו מלאה תורה? אין יותר דתלשים? העיני האנשים תנקר???
| 12-02-2016 12:08
לו אתה הרב היית מודה על האמת ומוביל שנוי הכרחי להצבת התורה כערך עליון יחיד בחיי הציונות הדתית - היית נרשם בהיסטוריה היהודית לדורות. לא זכית ועדיין לא זכינו.
3
ל-2 לא סתם בחרת במילותיהם של דתן ואבירם
| 12-02-2016 13:00
גם הם חשבו שהם יותר חכמים מגדולי הדור
4
מסכים עם 1. אין סתירה.
מלכי | 12-02-2016 14:13
ודאי שכבוד הרב דרוקמן שליט"א צודק שיש התקדמות גדולה, ואפילו ענקית!!! אבל גם הרב נריה צודק, שציבורית אין הרבה מקום של כבוד להתגדלות בתורה לשם שמים. כמעט כל מסגרות התורניות שלנו מכוונות לתועלתיות. ישיבה תיכונית - בגרות + תורה, ישיבות הסדר - צבא + תורה, כוללי הלכה, רבנות ודיינות - לימודי תעודה ותואר + תורה (היום מנסים שיהיה כתואר ראשון באוניברסיטה). אין כמעט ישיבות, למעט מס' קטן של ישיבות גבוהות, שלומדים שם תורה לשם התגדלות בתורה. וזו זעקתו של הרב נריה - מליון איש, ואולי כ 1000 בני תורה לשם שמים!
5
מה הגיל של מגיב 1 ו2
| 12-02-2016 14:25
6
הרב יצחק נריה למד אצל הרב דרוקמן באור עציון
תלמיד | 12-02-2016 14:33
וכיהן מספר שנים כראש השיבה התיכונית אור עציון, אני בטוח שהוא שמע פעמים רבות את הרב מספר על המהפך בציבור שלנו וכל כוונתו היא להמשיך ולחבר את הציבור ללימוד תורה, כוונתו ודאי רצויה אבל בדרך השוואה לעולם החרדי מסופקני אם יצליח להגיע למטרה חשובה זו.
7
אנשי בנט שוב משתמשים ברב דרוקמן.
אריאל, חריש | 12-02-2016 16:43
ובאמת אין סטירה בין הדברים. הרב דרוקמן לא נתן מענה לדבריו של הרב נריה. ולכן התחושה היא שפרסום דבריו והדיסאנפורמציה שהגיע אליו הייתה מכוונת ומעוותת. כאילו התוכחה של הרב נריה היא לא מספיק חשובה שמפלגת הבית היהודי יעשו חושבים בגלל. השימוש ברב דרוקמן כל פעם שבנט מקבל ביקורת הוא ביזוי תלמידי חכמים.
8
הרב יצחק נריה תלמידו של הרב דרוקמן .
אריק | 13-02-2016 18:50
בטח הסבא הרב משה צבי נריה זצ"ל אבי כיפות הסרוגות מתהפך בקברו .
9
למגיב 4
מאיר | 13-02-2016 20:48
אני חרדי ומוחה על דבריך. נכון, אני בכלל לא מסכים עם ההשקפה הלאומית והיחס כלפי המדינה. אבל, אני מקנא בלומדי התורה הסרוגים. אצלי בישיבה לומדים תורה לשם דירה מהשווער, לשם כבוד . כשמישהו יוצא לעבודה הוא שוכח את הגמרא ומשאיר בסלון את השס חתנים היקר ליופי. אבל כנגד אני רואה אברכים סרוגים שלומדים בשביל ללמוד. אני רואה את אחי שאמנם עובד אך תמיד עם ספר ביד. בכל הזדמנות לומד. הילדים שלו לומדים רמבם יומי. אין להם מהחנים על זה. זה לימוד תורה לשם לימוד נטו. הלוואי עלי ועל הציבור החרדי. בעצם, הלוואי על כל עם ישראל.
10
9: סיפורי פוגי. אינך חרדי. כל מילה שלך מוכיחה זאת.
| 13-02-2016 23:38
לצערנו עולם התורה הציוני דתי לא מתחיל אפילו לדגדג את האיכויות החרדיות ולא את האמת החרדית ואת אהבת התורה האמיתית והחד משמעית שם, 24*7*365.
11
ל10 בעל סיפורי הפוגי
מאיר | 13-02-2016 23:59
אני מזמין אותך לביתי בקריית ספר. אחי היקר לי מאוד למד במסגרות חרדיות. בשלב מסויים עבר לישיבת מרכז הרב. כל שאר האחים נשארו חרדים. תמיד חשבו עליו שהוא הכבשה השחורה ותמיד שדברו בישיבות שלי ושל אחיי ובסמינרים של אחיותיי נגד הציבור הסרוג, ראינו כולנו שהוא שונה. איני מתבייש לומר בקול- אני חרדי!! אבל, ראוי שישימו לב כולם שקיימים בציבור הסרוג תלמידי חכמים ולומדי תורה לא פחות מהציבור החרדי. לדעתי אפשר ללמוד מהם המון. את ילדיי כמובן אחנך בדרכי שלי אבל מצד שני אחנך אותם לאהוב את כל לומדי התורה בכלל המגזרים. אני מסרב לעסקונה החרדית לזלזל באחי, כי זלזול בו נחשב זילזול במשפחה שלי. אתה אולי סבור שהיינו צריכים לזרוק אותו. תתפלא. כולנו שייכים לאותם הורים. כולנו קשורים באהבה זה לזה. אפשר לחלוק על דרכם אבל להעריך את תורתם.
12
ל10 בעל סיפורי הפוגי -המשך
מאיר | 14-02-2016 0:52
אני עכשיו אצל ההורים שלי. אני נשוי כבר כמה שנים ללא ילדים. מי עזר לנו? מכון פועה. שמעת עליו?! כן. הם סרוגים. אבל דואגים לכלל ישראל. כפי שאמרתי, אני חרדי. אבל מעריך כל לומד תורה ותלמיד חכם מכל מגזר. הלוואי על כולם משפחה מאוחדת כמו שלי.
13
לרמתו של מאיר לא אתיחס
| 14-02-2016 9:32
על יד שרה, עזר מציון ודומיהם הוא , כנראה, לא שמע לפי דבריו על מכון פועה! לעצם הענין, בהיותי בישיבה תיכונית, רוב הר"מים היו חרדים. היום, לפני הבדיקה האם הר"מ יודע לפתוח ספר, בודקים אם איזו כיפה הוא הולך.........
14
ל11
| 14-02-2016 10:01
אמת שיש תלמידי חכמים ואברכים יקאים אצלנו אבל זה מיעוט, הרב נריה רצה לעורר את שאר הציבור הישנוני..
15
למגיב 13
יוסי | 14-02-2016 10:47
קודם כל תעלה רמה לפני שאתה מעלה תגובה. מאיר חשף כאן את כאבו האישי וראוי לתת את הדעת. הוא היה הבחור הכי טוב אצלנו בישיבה. כל הרמים העריכו אותו ולימוד התורה שלו שווה פי כמה מכל מוציאי שם רע. נכון יש לו אח כיפה סרוגה אבל הוא ממש לא כזה!! הוא לא אומר שאין תלמידי חכמים במגזר החרדי. הוא בא ואומר תפתחו את העיניים ותראו ותכירו עוד אנשים. אני מכיר את מאיר מהישיבה ותתפלאו, הוא לא חולם אפילו להיות מזרחניק. הוא חרדי אמיתי. צמוד לדעת תורה בכל דבר. את כאבו האישי אני מכיר ויודע שהוא פנה לכמה וכמה ארגוני חסד.הוא לא שולל איש אלא בא להביא לידיעת והכרת האחר. חבל שהתגובות פה מגיעות ממקום של מלחמה ולא ממקום של הבנה.
16
ל-15
מגיב 13 | 14-02-2016 13:42
אינני מכיר את מאיר, אם אתה צודק (מסופקני...) כאבו מביא אותו למלחמה. באשר לרמה: מה לעשות, כנראה רמתך גבוהה יותר (טוב שלפחות אתה חושב כך....) לגוף האשמה , גם אחי עם כיפה סרוגה, מעולם לא נפגעתי או מי מילדי בשל כך!
17
כולם צודקים
| 14-02-2016 19:32
א. אני לא קיבלתי דירה אם זה מרגיע את מאיר ויוסי. ב. הרב נריה צודק שיש להידות הציונית בעיה קשה הלייטים שיש היום לא היו לפני שישים שנה. הרב דרוקמן צודק שיש היום הרבה רבנים ציוניים תלמידי חכמים ברמה גבוהה. הבעיה שהגשר שהציונות הדתית בנתה לקחה יותר מהעולם החילוני מאשר להיפך.
18
למאיר, ל-13, ל-17 ולכל השאר
מצטרף לדיון | 14-02-2016 23:51
הדיון יפה, ובאמת כולם צודקים ורוצים טוב. רק חבל שיש אנשים ירודים כמו מגיב 13 שמכניסים רעל ארסי של בוז ולצון לתוך דיון תרבותי ומעניין. פויה
19
כבוד הרב דרוקמן
מאן דהוא | 16-02-2016 18:22
אולי פעם נשמע את דעתך על הרבנים הליברליים כמו נויבירט , בני לאו ודומיהם? הם זורעים בציבור שלנו רעלים מסוכנים