בנט נגד גדרות ונגד "הציונות החילונית" - סרוגים

בנט נגד גדרות ונגד "הציונות החילונית"

את הדברים אמר בנט בכנס מנהלים של הציונות הדתית. "לציונות הדתית יש תפקיד להחזיר את הנשמה היהודית לעם ישראל, ובעצם לחשוף את הנשמה היהודית של עם ישראל"

author-image
בנט נגד גדרות ונגד "הציונות החילונית"
  (צילום: אליאור בן חיים)

"הציונות החילונית של הרצל היא ציונות של שרידות. בגלות, היינו במצב של הישרדות פיזית ורוחנית. ואז, חזרנו ארצה. ועכשיו, לראשונה, אנחנו בתהליך שהציונות הזו לא מחזיקה מים. אם כל מהות הציונות היא להיות מקלט – יש מקומות בטוחים יותר ממדינת ישראל", כך אמר היום (שלישי) יו"ר 'הבית היהודי', השר נפתלי בנט, בכנס מנהלים של הציונות הדתית בו השתתף.

בנט נשא דברים שעה קלה לאחר דבריו של נתניהו לפיהם תכניתו היא להקיף את כל מדינת ישראל בגדרות: "רוה"מ דיבר היום על כך שצריך גדרות, אנחנו עוטפים את עצמנו בגדרות. באוסטרליה ובניו ג'רזי לא צריך גדרות. אנחנו כאן, בשינוי מדיניות בטחונית".

עוד התייחס השר בנט לתפקידה של הציונות הדתית: "אנחנו בתקופה מאוד מיוחדת של שינוי מבורך בציונות הדתית ובתפקידה. בפעם האחרונה שעמ"י היה ברמת ריבונות כמו היום, גם בשטח וגם בעצמאות המדינית היתה בימי דוד המלך. לציונות הדתית יש תפקיד להחזיר את הנשמה היהודית לעם ישראל, ובעצם לחשוף את הנשמה היהודית של עם ישראל. זה תפקידנו וזה מהלך גדול. אנחנו צריכים להנהיג בכל תחומי החיים, ובדרך שלנו. בכלכלה, בעסקים, בחינוך ובביטחון, והציונות הדתית צריכה להנהיג, ולעשות את זה לשם שמיים, ובדרך שלנו. לפני עשר שנים רמסו אותנו, ועכשיו, מה שחלמנו עליו קורה- הציונות הדתית בהנהגת המדינה. אנחנו ננצח, באהבה והנהגה".

בנט התייחס גם לסערת ספר האזרחות. "במשך שנות דור לימדו פה אזרחות כאילו כל הציונות התחילה ב1947. איפה בלפור? איפה ארץ ישראל ועם ישראל? אם אנחנו שואבים את זכותנו מהחלטה באו"ם, אין לנו זכויות. ספר האזרחות בא לבטא את האיזון בין יהדות ודמוקרטיה. יש הרבה התנגדות לספר הזה, אבל באנו לקדם, לעשות ולא לפחד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אלוף הדברנים
| 10-02-2016 0:38
2
הכל דיבורים.....
יהודה ועוד לקרא | 14-02-2016 8:27
בנט יחזיר את הנשמה היהודית לתושבי מדינת ישראל?? יקירי מתי פתחת ספר יהודי? הרי שורש הזהות הרגשית שלך הוא בעולם החומרני של אקסיטים שברצות ה' עשית די בהצלחה.. ובסיירת מטכל שהזדמן לך לשרת בה..