העולה הוכר כיהודי, אך התעקש לעבור גיור - סרוגים

העולה הוכר כיהודי, אך התעקש לעבור גיור

צעיר, עולה ממדינות חבר העמים לשעבר, התעקש לעבור גיור למרות העובדה שבסעיף הלאום בתעודת הזהות שלו הוא מוגדר כ"יהודי" ונחשב ככזה גם ברבנות. בית הדין האלטרנטיבי 'גיור כהלכה' קיבל אותו ואישר את גיורו

העולה הוכר כיהודי, אך התעקש לעבור גיור
  מועמדת לגיור בבית הדין (צילום: גיור כהלכה)

בסוף השבוע שעבר בדיון בבית הדין של 'גיור כהלכה' שנערך באפרת, נדונו שורה של תיקי גיור.

אחד המפתיעים שבהם היה של צעיר, עולה ממדינות חבר העמים לשעבר, שהתעקש לעבור גיור למרות העובדה שבסעיף הלאום בתעודת הזהות שלו הוא מוגדר כ"יהודי" ונחשב ככזה גם ברבנות.

לדיינים אמר הצעיר כי החליט לעבור את הגיור בעקבות ספק שהתעורר אצלו אודות יהדותה של אמו. הפנייה שלו לגיור נעשתה מיוזמתו האישית וללא שנתבקש על כך מאף גורם רשמי. לאחר לימוד מעמיק של המקרה והתרשמות אישית של הדיינים מהצעיר בית הדין אישרו את גיורו. באותו המעמד נערכה הטבילה והושלם תהליך הגיור.

במושב בית הדין באפרת השתתפו בשבוע שעבר, הרב שלמה ריסקין רב היישוב אפרת ומי ששימש כאב בית הדין ולצדו הרב יהודה גלעד ראש ישיבת מעלה גלבוע ורב הקיבוץ לביא, והרב בנימין הולצמן מרבני ישיבת מעלה גלבוע. בית הדין לגיור בראשותו של הרב נחום רבינוביץ', ראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים המהווה אלטרנטיבה לאגף הגיור של הרבנות הראשית לישראל, מתכנס מדי שבוע באיזור המרכז, הצפון ובאיזור ירושלים.

ב'גיור כהלכה' מציינים כי "המתגייר הזה, כמו עשרות אחרים, מוכיח שישנם רבים מעולי מדינות חבר העמים לשעבר שרוצים באמת ובתמים להתגייר. ככל שמתייחסים אליהם בכבוד ונותנים להם את האפשרות – הם באים ועוברים את התהליך בכל הרצינות הנדרשת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
איזה בומבה של רבנים! לו הספרים היו בראשם ולא על המדף.
שלומי | 08-02-2016 18:42
2
גיור
יצחק | 09-02-2016 8:09
בוש וניכלם אני לראות רבנים כאלה למה אנו לא מוקעים אותם
3
כוכבית גיור כפשוטו
יוסף | 11-02-2016 1:44
בושה וחרפה!