חנה קהת על רב הכותל: "אני קוראת לו אינקוויזיטור, לא פחות"

חנה קהת על רב הכותל: "אני קוראת לו אינקוויזיטור, לא פחות"

מייסדת 'קולך' חנה קהת הצהירה הערב כי ההסדר לרחבת הכותל הרפורמי לא מחייבת את נשות הכותל ותקפה במילים קשות את הרב שמואל רבינוביץ': "מי שמונע ממני לקיים מצוות אני קוראת לו אינקוויזיטור, לא פחות"

חנה קהת על רב הכותל: הוא אינקוויזיטור
  ההסדר לא מחייב את הנשים. קהת (צילום: מתוך ynet)

סערת הקמת הכותל הרפורמי לא שוכחת, והערב התראיינה מייסדת ארגון "קולך" ד"ר חנה קהת ותקפה את רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ' במילים חריפות.

בראיון לתכנית 'סורגים שבוע' ברדיו 'גלי ישראל' יצאה קהת חוצץ נגד ההסדר החדש ואמרה כי הוא אינו מחייב את נשות הכותל: "בשום פנים ואופן לא נעבור לעזרה החדשה, שהיא כביכול לא אורתודוקסית כי אנחנו אורתודוקסים". לאחר מכן הוסיפה: "התפילות שלנו ימשיכו בראש חודש, בעזרת נשים, כמו עכשיו, כמו כל התקופה הזאת שתימשך עכשיו עד שאם וכאשר יוכשר המקום החדש, וגם אחר כך אנחנו ממש לא מתכוונים לוותר על הזכות הזאת להתפלל כדרכנו."

את רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ' שמתנגד לנשים המתפללות בטלית ותפילין בכותל תקפה קהת במילים בוטות: "למה שאתה לא תכבד אותי ותוריד את הטלית כשאתה מתפלל? או את התפילין תוותר עליהם? (…). הרי מאז האינקוויזיציה אף אחד לא נלחם ביהודים ויהודיות נגד קיום המצוות שלהם. (…). אני קוראת לו אינקוויזיטור, כן, מי שמונע ממני לקיים מצוות אני קוראת לו אינקוויזיטור, לא פחות. (…). יש פה התכחשות לתנועה הפמיניסטית הדתית שנשים יהודיות לומדות תורה, שנשים יהודיות בעשור האחרון מתפללות הרבה יותר, שהן הולכות למדרשות. יש פה ניסיון למחוק את כל התנועה."

לקהת היה מה להגיד גם על המחיצה הגבוהה בין עזרת גברים ועזרת נשים ברחבת הכותל "הדבר שמבזה את הכותל באופן באמת מחריד זאת המחיצה", אותה היא כינתה פוגענית. המצב "שנשים צריכות לטפס על כסא כדי לראות את הבן או את הנכד עובר, ולסכן את עצמן. קשישות שעולות על כסא ומסכנות את עצמן כדי לראות, איכשהו קצת מעל האף שלהן, הן לא יכולות בכלל להגיע לקצה כדי לראות את הילד. איזו בושה זאת, איזה ביזיון. אנשים תיירים, באים, רואים, לא מאמינים שאנחנו חיים במאה ה- 21 וככה מתייחסים לנשים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
איזו סובלנות
| 04-02-2016 21:30
2
בג"ץ ידון על מעמד בפר תורה??
אלי | 04-02-2016 22:13
והרבנים יקבלו את הפסק!! יש אכן כלב קבור באיזה מקום...
3
, צאי מהבועה הפמיניסטית
שי | 04-02-2016 22:42
חנה כבדי את עצמך ואת בית אביך, אל תכני את רב הכותל בשמות גנאי
4
פשוט רפורמית חצופה
דוד | 04-02-2016 22:54
חבל שנותנים לה במה. תתביישי קצת
5
למי אכפת מהאהבלה הזאת?
אפי | 05-02-2016 0:48
פתאום קמה לתחיה. ניאו-רפורמית למהדרין
6
ושכחתם את הדבר הכי חשוב
יוסי | 05-02-2016 7:06
שאירגון קולך מקבלים כסף מהקרן החדשה
7
אחרי זה את מתפלאת שהעיפו אותך מאורות...
| 05-02-2016 10:47
בושה שכך את מדברת על רב חשוב.
8
ואת מתיונת..
הרב חשמונאי | 05-02-2016 11:38
אשה מנותקת!!! לכי להר הבית גיבורה.....
9
התבלבלת
| 17-02-2016 14:44
את האינקוויזטורית בהשוואה שלך! את זאת שמנסה להרוס את היהדות! בכלל, מעצבן אנשים כמוך שמכחישים את השואות שארעו לעמנו! אף אחד לא התעמר בך, אף אחד לא רצח אותך או התעלל בך, זאת את שבאה לקודשי ישראל ומנסה להרוס ולפרק לגורמים, ולא תהיי שמחה עד שתראי במפלת היהדות - שלשמחתנו לעולם לא יקרה! כי התורה נצחית, וישראל הוא נצח, ואת רק פרור חסר משמעות שבסוף יקבל את שלו!