סערת הסמארטפון: בשביל זה לא צריך את הרב טאו - סרוגים

סערת הסמארטפון: בשביל זה לא צריך את הרב טאו

המכשיר הזה הוא בדיוק מה שכתוב בספר אורות על התרבות הזמנית הבנויה על יסוד ההנאה. יש להנות הכי הרבה והכי מהר, בלי שום מגבלות. לכן לומר את זה בשם הרב טאו, זה בזבוז הרב טאו

author-image
סערת הסמארטפון: בשביל זה לא צריך את הרב טאו
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

האם זה נכון מה שהרב טאו אמר שאין להחזיק סמארטפון?

לא צריך הרב טאו. הרי לו אברהם אבינו היה חי בדור הזה, היה לוקח פטיש ושובר את כל הסמארטפונים. היו אומרים לו: חבל! יש דברים יפים! והוא היה זורק אותם לאש.

סמארטפון הוא אויב המין האנושי. הוא לא רק האויב של עם ישראל אלא האויב של כל המין האנושי.

היתה כתבה במוסף עיתון הארץ (1 בינואר 2016 למינינם עמ' 23-22) בכותרת "הילדים שלנו הרבה פחות אנושיים מאיתנו" מאז נכנס הסמטארטפון.

כתוב שם: "… בחייו האישיים הוא אלים, הוא עצלן, הוא שוביניסט, אין לו באמת חברים טובים, ההסתכלות שלו על החיים היא מאוד מטריאליסטית ושטחית. לא באמת אכפת לו מאף אחד, גם לא מהמשפחה שלו".

יש נתק מהבית, "לא עולה בדעתו לעזור לאמא שלו כשהיא עולה הביתה עם שקיות קניות כבדות". "צומח לנו מול הפנים סוג חדש של בן אדם". "הוא שטחי, אלים, נכה רגשית, אין לו באמת חברים או יכולת לקיים אינטימיות רגשית עם משפחתו הקרובה. ספק סוציופת…".

ואמנם זה נקרא סמארטפון, חכם פירושו "סמארט" באנגלית, אך האדם שמשתמש בו "הוא גם לא חכם".

"תוצאות מבחני וקסלר המודדים אייקיו היו בעלייה מתמדת. בכל כמה שנים עולה ממוצע האייקיו בכמה נקודות. בעשור האחרון העלייה נעצרה, ואפילו מתחילים לראות ירידה".

הוא גם ציין שבעבר אצל החרדים לא נמצאו התופעות האלה, אבל עכשיו שהסמארטפון מתחיל להיכנס לשם, רואים את אותן התופעות.
היום כבר אין תרבות נוער, הנוער בארץ מבלה 9 שעות מול המסך ביום. הסטודנטים של היום אמפתיים ב-40% פחות מהסטודנטים בעשור הקודם ובזה שלפניו.

יש יותר ויותר אלימות קשה על ידי קטינים. נער פוגע בנער אחר לא כי הוא רע, אלא כי הוא לא מרגיש שהוא פוגע בו. מחצית מילדי כיתה א' בישראל כבר מחזיקים סמארטפון ברשותם. גיל החשיפה הראשונה לפורנו בישראל הוא תשע.
בקיצור, המכשיר הזה הוא קטסטרופה.

שמא תאמרו, אבל אם נסדר סינון וחסימה ,מה טוב? לא נכון, כי אי אפשר לחסום את הכל אלא רק חלק של הדברים הלא צנועים. גם תמיד אפשר לעקוף ולמצוא. וגם אם אפשר לחסום דברים לא צנועים, יש עדיין אלימות, לשון הרע, שקרים, בזיונות וביטול זמן אדיר. אדם נעשה עבד למכשיר הזה, הוא שקוע בפנים והוא לא יכול להשתחרר. הוא כל הזמן באותו מקום טעון. הפסיכולוגים קוראים לזהFOMO – Fear of Missing Out, הפחד שמשהו קורה בלעדיך.

אצל החרדים יש תכנה עם סינון, ו-150 אפליקציות באישור רבנים. אבל לרבים מהם יש שני סלולרים, אחד כשר ואחד נוסף לצפייה בזימה, שהיא נגישה יותר מאשר במחשב עם אינטרנט, כיוון שהצפייה באינטרנט הסלולרי יכולה להתבצע בפרטיות בכל מקום נסתר.
ומה דין סמארטפון בלי אינטרנט? גם רע! אנשים רואים שיש סמארטפון לאנשים יראי שמים ולתלמידי ישיבות,אז הם לא נכנסים לפלפולים אם יש אינטרנט או חסימה, אלא חושבים שזה כשר.

לצערנו משרד החינוך הדתי שולח חומר דרך סמארטפון. תלמיד לא יכול ללמוד בלי סמארטפון. יש כמה אולפנות צדיקות שאין, והן מפסידות חלק מהחומר. כלומר, משרד החינוך אומר: ממילא יש, זה מאבק אבוד, ולכן נשתמש בזה.

המכשיר הזה הוא בדיוק מה שכתוב בספר אורות על התרבות הזמנית הבנויה על יסוד ההנאה. יש להנות הכי הרבה והכי מהר, בלי שום מגבלות.

לכן לומר את זה בשם הרב טאו, זה בזבוז הרב טאו. צריך אותו להבין פיסקות עמוקים בספר אורות.

הכי חכם להשתמש בטלפון טיפש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
אפשר להשתמש בסמרטפון בטהרה
חדוי | 02-02-2016 10:36
בהחלט אפשר לגלוש רק באתרים מותרים, למעט בשימוש בווטסאפ לא להשתמש בפייסבוק או באתרים שהם לא של קודש. אז למה יוצאים נגד האייפון ונגד האנטרנט? מי שיודע שיש לו קושי שיתקין חסימה. הרבה תלמידי חכמים או בני תורה מחזיקים סמרטפונים ועושים בהם שימוש מועיל בלבד.
פורנו זה לא כל העניין
| 02-02-2016 14:17
עיקר העניין זה הסחת דעת ושטיפה תרבותית. גם סמארטפון כשר לא יעזור.
2
יישר כח לרב ולעוסקים במלאכה עורכים מגישים וכו'
| 02-02-2016 10:41
3
בוקר טוב אליהו איחרתם את הרכבת
יאיר | 02-02-2016 11:48
בוא ניזכר לצעוק על משהו אחרי שלכולם כבר יש אחרי שהבתיי ספר והמכללות והרבנים כולם עובדים אם סמארטפון , כבר 5 שנים שאני רואה פשקווילים של רבנים חרדים שאוסרים בחריפות רבה את כל ענין האיפונים אבל אצלנו אמרו טוב ננסה ואז ניזכרו לא ריאלי.
4
תגובה ל-1
ב/ | 02-02-2016 19:13
הטהרה זו לא הבעיה היחידה כמו שהרב אבינר כותב - זה משפיע על כל דפוסי החשיבה החברתיים
5
תודה אשריך הרב אבינר!
מוריה | 02-02-2016 20:35
מים צוננים על נפש עייפה
6
הכל נכון חוץ מדבר אחד
דור2000 | 03-02-2016 10:57
אני חרדי ויש לי הרבה חברים חרדים, ואין לאף אחד שני פלפונים כשר וטמא. ואל תגיד לי שאולי הם מסתירים ואני לא יודע, כי זה לא בעיה לגלות דבר כזה. אמנם יש פלפון כשר ומחשב בבית. אבל מי שמחזיק סמרטפון לא מחזיק כשר. נקודה.
7
דברים כדרבנות , כבוד הרב אבינר - חזק וברוך.
כלומאחד | 03-02-2016 14:57
המצב הוא מצב חרום.. השטן משתולל ולוקח אותנו שבויים: "כי בא ישראל, דרך האתרים; ויילחם, בישראל, וישב ממנו, שבי" אתרים. אנחנו במלחמה על השפיות. זה כבר מזמן גלש מעבר לבעיית הצניעות באייפון.. הרבה מעבר. ההורים נרדמו בעמידה (או טבעו במסך 3 אינטש).
8
כבוד הרב
תולי | 07-02-2016 10:17
אני מאוד מעריך את כבוד הרב.אך דבר אחד מפריע לי.באופן קבוע הרב פוזל לעבר החרדים.מה עושים אצלם.מה הם אומרים.איך מתנהגים.וכו'
9
האייפון של בעלי הרס לנו את חיי הנישואין המאושרים
אורלי | 14-02-2016 17:11
על סף גירושין. פעם אחת צפיתי בטעות שהוא גלש לפורנוגרפיה ומאז מרוב בושה ולמרות שהסברתי לו שאני לא מקפידה וזה בינו לבין הקב"ה הוא השתנה הוא מרגיש שהוא לא שווא בעניי ונגעל מעצמו, הוא באמת איש צדיק שעושה המון חסד ואוהב את השם, הוא גם לא אחד כזה מכור, להיפך זרק את הפלפאון ואין יותר אינטרנט בבית, אבל משהו נהרס אצלו. הוא אדם שבור. בבקשה אל תצחקו עליי, היה לי קשה מאוד לכתוב את שורות אלו
10
תגובה למגיב 7
משה | 21-02-2016 23:36
יוצא ליסוע מבני ברק לק.ספר מדי יום פוגש ורואה שלחלק יש שני כרטיסי סים,האחד כשר והשני פתוח לגמרי ללא סינון ,חבל שלא שמים סינון אני משתמש ברימון/נטספרק והחסימה ממש מעולה ,גם אם יש בעיה שולחים מייל ומייד מסדרים
11
אל תיתייאשו
ל 10 | 15-03-2016 0:28
אורלי היקרה. הסיפור שלכם כואב מאד אך לצערנו אינו נדיר.. הכי חשוב שלא תתייאשו! תעודדי את בעלך שאין דבר העומד כנגד התשובה. גם אני נשוי אב לילדים, וגם אני נפלתי לצערי הרב. אבל ברוך השם יצאתי מזה בראש זקוף עם הרבה אמונה והודיה להשם. שמתי סינון של נטספרק בפלאפון וסינון טוב במחשב. אבל זה לא נגמר פה. לפני חודשיים הייתי בשיחה של הרב יהושע שפירא על סינון באינטרנט. אחרי השיחה דיברתי איתו והוא אמר לי בשם הרב אליהו שהתיקון הכי טוב הוא לעזור לאחרים לצאת מזה. מאז אני לא מפסיק לדבר על זה עם אחרים- לעודד אותם לסנן. להסביר כמה זה חשוב. לעזור להם להתקין לסינון. ב"ה כבר שכנעתי הרבה ואני בעזרת השם לא מתכוון להפסיק! יש תשובה! השם אוהב אותנו. בבקשה ממך תראי לבעלך מה שכתבתי ואם הוא רוצה ליצור איתי קשר אפשר בשמחה 054-2050123 אם יש עוד משהו שקורא את זה ומרגיש צורך לפנות אלי אני ישמח לעזור למי שרק אוכל. תזכרו! הרבה יותר ממה שהיצר רוצה להפיל אותנו, הוא רוצה שנתייאש! אל תתנו לו את ההנאה הזו. ועמך כולם צדיקים. צדיק זה לא אחד שלא נפל, אלא זה שקם גם אחרי הפעם השביעית וגם אחרי 7000 נפילות.
12
הרב אבינר צדיק וטהור. חזק ואמץ !
רעות | 16-08-2016 19:01
מילים כדורבנות ! הן על הכתבה והן על הרב טאו.