בכתב ידו: הרב עובדיה יוסף תמך במסירת שטחים

בכתב ידו: הרב עובדיה יוסף תמך במסירת שטחים

הרב עובדיה יוסף לא תמך באוסלו? במכתב לראש הממשלה נתניהו ב97' הוא כתב: "בא לחזק את ידיך בעניין תהליך השלום ונושא הפעימה השנייה, לדעתי הדבר חשוב מאוד להעמיק את השלום ולהתקדם הלאה"

author-image
בכתב ידו: הרב עובדיה תמך במסירת שטחים
  תמך במסירת שטחים. הרב עובדיה יוסף (קובי גדעון/פלאש90)

אם בעבר הייתה שאלה על תמיכתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל בהסכמי אוסלו, ואף אלי ישי קבע חד משמעית כי הרב לא תמך בהסכמים, מכתב מעניין שמתפרסם היום, מלמד על ההפך.

על רקע מה שמכונה 'היוזמה הצרפתית' בה מנסה ממשלת צרפת לכפות ישראל שיחות שלום עם הפלסטינים, מפרסם דובר ש"ס לשעבר איש התקשורת והיועץ האסטרטגי איציק סודרי, מסמך מתוך הארכיון של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, בו נראה כי הרב יוסף תמך בהסכמי השלום עם הפלסטינים, גם כשהוא ידע שהם כרוכים במסירת שטחים.

המכתב נכתב בשנת 97' (כסלו תשנ"ח), לאחר הסכם חברון. ש"ס חברה בממשלה ובראשה עומד ח"כ אריה דרעי שבשל ההליכים המשפטיים נגדו מנוע מלכהן כשר. על רקע המגעים והלחץ האמריקני של נשיא ארה"ב ביל קלינטון לכנס ועידת שלום, שולח הרב יוסף לראש הממשלה דאז בנימין נתניהו מכתב בו הוא מחזק אותו במגעים לקראת הסכם השלום אפשרי.

וכך כותב הרב עובדיה יוסף:

"לכבוד ידידי היקר ראש הממשלה מר בנימין נתניהו הי"ו

שלום וברכה וישע רב

"הריני בא לחזק את ידיך בעניין תהליך השלום, כי זה עתה שמעתי מנציגנו דיווח על פעלך ועל התכניות של הממשלה בנושא הפעימה השנייה, לדעתי הדבר חשוב מאוד להעמיק את השלום ולהתקדם הלאה."

הפעימה השנייה היא הכינוי למסירת 13% משטחי C והפיכתם לשטחי A בשליטת הרשות הפלסטינית. מה שהוסכם בהסכם חברון, ואחר כך אושרר בהסכמי וואי שנה לאחר מכן.

את המכתב חותם הרב עובדיה במילים: "ואני מברך אותך שתמשיך בדרך הזאת ולא תירתע מפני הקשיים מבית ומחוץ הכרוכים בכך. ואני מתפלל שבקרוב נתבשר על חתימת ההסכם, וה' יברך את עמו בשלום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
מי מופתע?
| 01-02-2016 13:32
כשממילא אין רבונות יהודית בארץ ישראל, גם אם השלטון הוא בידי מי שמוגדרים הלכתית כיהודים, מה משנה מי השולט. המטרה העיקרית, צמצום פקוח הנפש! (למען הסר ספק: לצורך כך צריך לדעתי החזקת שטחים רחבים יותר וסילוק משפחות הפשע=פלשטינאים משם...........)
2
אוי לכם חצי אמת גרועה מן האמת כל המבזה ת"ח אין רפואה למ
חיים | 01-02-2016 13:39
הנקודה העיקרית היא שממשלות זרות מתערבות
יונתן | 01-12-2022 11:28
ומנסות לכפות עינו החזרת שטחים ואינתיפאדות רצח נוספות. כמו בהסכמי אוסלו. מהכתבה: על רקע מה שמכונה 'היוזמה הצרפתית' בה מנסה ממשלת צרפת לכפות ישראל....
3
שקר, הרב חזר בו והודה שטעה. החזרת שטחים הזיקה לישראל
גדי | 01-02-2016 14:16
הרב כתב תשובה עקרונית, שאילו החזרת שטחים הייתה מצילה חיים ומשפרת את המצב הבטחוני, אזי הוא היה תומך בה. לימים התברר שכל החזרת שטחים מובילה לעידוד טרור מאלימות מצד הערבים, לכן כמה פעמים הרב עובדיה הודיע שחזר בו והוא כבר לא תומך בהחזרת שטחים היות והיא מהווה סכנה ולא הצלה לכן גם התנגד בתוקף לתוכנית ההתנתקות והורה לכל החכים של ש"ס להתנגד, למורת רוחו של דרעי.
4
שטחים תמורת שלום
אלי | 01-02-2016 14:22
ה"פסק" (צ"ל בגידה) הזה קדם לאוסלו - מי אחראי על אובדן דרך של המדינה?
5
הכל כלול בשתי מלים:
| 01-02-2016 14:24
"שמעתי מנציגנו". חוץ מזה אין כל חדש: 1 ידוע שהוא כתב שמותר לתת שטחים תמורת שלום. 2: ידוע שכתב אחכ שמתחרט על אוסלו כי מציאותית אין תמורת שלום. 3: ידוע מה שאמר בסרטון שלא עיין במציאות אלא סמך על דרעי.
6
ברור שידו של דרעי היתה במעל
אשר | 01-02-2016 14:25
כבר שמענו את הרב אומר בעצמו שהיה נבוך ולא ידע אם לתמוך באוסלו או לא, ודרעי הרשע גרר אותו, וכמו שגרר אותו באוסלו כך בפעימה השניה.
7
שיימן אתה מגעיל איכס
יוסף | 01-02-2016 15:27
שונא חרדים אתה ממש מגעיל אותי
8
עצוב לקרוא
חדוי | 01-02-2016 16:06
הרב אולי חזר בו אבל את הנזק אי אפשר להחזיר. והיום בנושא הר הבית זה חוזר על עצמו.
9
מכתב עדכני יותר של הרב זצ״ל
שמעון | 01-02-2016 18:40
מכתב של הרב מכ"ג שבט תשס"ג "פסק ההלכה אשר נתתי בזמנו ... אינו תקף כלל לרגל המצב הנוכחי,... מסירת שטחים מארצנו הקדושה גורמת לסכנת נפשות. לא לשלום כזה ייחלנו ... לפיכך הסכם אוסלו בטל ומבוטל" אל כבוד יקירנו אחינו בית ישראל תושבי יש"ע השם עליהם יחיו. שלומכם ישגא לעד. ברצוני להבהיר את עמדתי בעניין יש"ע. לא פעם הסברתי מכבר כי פסק ההלכה אשר נתתי בזמנו "שטחים תמורת שלום" אינו תקף כלל לרגל המצב הנוכחי, אני התכוונתי אך ורק לשלום אמת, בו ירושלים וסביבותיה ישכנו לבטח, בשלום בשלווה. אולם עתה, עינינו רואות וכלות כי אדרבה מסירת שטחים מארצנו הקדושה גורמת לסכנת נפשות. לא לשלום כזה ייחלנו ולא לנער הזה התפללנו. לפיכך הסכם אוסלו בטל ומבוטל, כי אני שלום וכי אדבר המה למלחמה. ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים. והנני מברך אתכם בכל לב ונפש, יוסף השם עליכם ככם אלף פעמים ויברך אתכם כאשר דיבר לכם. השם ישמור צאתכם ובואכם לחיים טובים ולשלום מעתה ועד עולם בימיכם ובימנו תיוושע יהודה וישראל ישכון לבטח, ושב יעקב ושקט ושאנן ואין מחריד. באהבה רבה, דו"ש וטובתכם בלב ובנפש עובדיה יוסף
10
גם רבים מתופשי התורה נתפסו בחטא זה חטא המרגלים
צחי | 01-02-2016 21:32
דבר זה נכתב כבר ע"י תלמידי הגר"א לפני כמאתיים שנה
11
זה לא משנה כלום הציבור הד"ל ימשיך לתרום לישיבות ש"ס
תורם מושבע | 02-02-2016 8:22
למרות שהחינוך והתפיסה הפוכים. חוסר העמוד שידרה של הציבור הד"ל הוא עקבי. והוא זה שמחזיק את רכבי הפאר של רבני ש"ס לדורותיהם. וטוב מידי פעם להזכר בדרשות של הרב שלום כהן להבין שאתם רק כספומט.
12
עשה תשובה???
פלמוני | 02-02-2016 13:04
כשהאיסור למסירת שטחים הוא הלכה, איך יומר "טעיתי בפסק"? כשהנזק כל כך גדול, איזה תשובה ואיזה כפרה???
13
”כי תקנה עבד עברי...“ נ שאלת השאלה:
| 03-02-2016 0:06
”כי תקנה עבד עברי...“ נ שאלת השאלה: מדוע התורה פותחת את משפטי התורה דווקא במצוות של עבד, ולא בדברים המסמלים יהדות כמו תפילין, ציצית ולולב? והתשובה לזה: א) כי בני ישראל יצאו כעת מעבדות והם יכולים להבין כעת איך עבד מרגיש. ב) להורות שכל מצווה חשובה, כקטנה - כגדולה, וצריך לקיים כיוון שאין אנו יודעים מתן שכרן של מצוות. משל למה הדבר דומה: סוחר יהלומים העתיק את מקום מגוריו כשבדעתו לפתוח חנות יהלומים בעיר מגוריו החדשה. בדרך אל העיר תקפוהו שודדים ומשראו את שקית היהלומים וביקשו לקחתה, הסביר להם כי אין אלו אלא זכוכיות של כוס שנשארה כמזכרת מאביו... ובכדי שיאמינו לו המשיך להסביר: ”כדי שאחי יאמין לי שהיא נשברה, אני נושא אותן עימי להראות לו שלא יחשדני שגזלתיה מעימו... השודדים אכן ”קנו“ את הסיפור ופטרוהו לאחר שנפרד מכמה שטרות של מזומנים שהיו בכיסו... לאחר שהגיע לעיר פתח חנות והצליח מאד במסחרו. והנה יום אחד כשעברו שם השודדים הכירו מיד את בעל המקום והבינו שנפלו קורבן לתרמית שהכין עבורם... נכנסו מחופשים כקונים רגילים וזיהו מיד את ה“זכוכיות השבורות“, שאלוהו למחיר האבן וזה השיב באדיבות: כמה מליונים טובים... הו... אז רק הבינו מה הפסידו והתחרטו שפטרוהו ללא כלום... והנמשל: כך בעולם הבא מצוות הנראות לנו פשוטות = כ-“זכוכיות שבורות“ יתבררו כיהלומים ייקרי ערך ושֹווְ יַ ם לא נאמד על ידנו כראוי... הוו.. אז נתחרט שלא קיימנו מצוות בעולם הזה.... לא חבל?! הבה נקיים מצווה קלה כחמורה ולא נתגייס לשמד וזימה, בכדי שלא נבוש על ה“פיספוס“... שהיה זמין לנו בכל יום. ולזכור תמיד שכל צרות עם ישראל בגלל “חידוש גזרת הגיוס” השמד וזימה = ב-צהל ימ”ח. הגזרה התחדשה ע”י חברת הכלבים הכופרים -גפני פרוש ליצמן מוזס חכי”ם ש”ס ג’ וכו’ ומנהיגיהם המשכילים העמלקים המסיונרים הארורים “כת ערב רב”… בעצת מועצת גדולי הרפורמים והקונסרבטיבים. חז"ל כבר גילוי לנו שבני בניו של "המן" למדו תורה בב"ב, וכהיום החרדקי"ם ממשיכים דרכו של המן ימ"ש וזכרו, בהדרכת הכלבים פלג המשכילים -שטיימן. ממש סכנה ליהדות!