חיזוק רבני לרב אליהו: "לא לפחד לומר הלכה" - סרוגים

חיזוק רבני לרב אליהו: "לא לפחד לומר הלכה"

רבני "דרך אמונה" עושים את דרכם לצפון הארץ לגליל ולצפת כדי ללמוד "את בעיית ההשתלטות הערבית על הגליל ולחשוב כיצד לחזק את ההתיישבות היהודית במקום". בנוסף הם מחזקים את הרב אליהו ואומרים "רבנים לא צריכים לפחד לומר בקול את ההלכה"

חיזוק רבני לרב אליהו: "לא לפחד לומר הלכה"
  פלאש 90

משלחת של רבנים עושה את דרכה היום (א') מירושלים לצפון. רבני "דרך אמונה" גוף המורכב מרבנים כמו הרב זלמן מלמד והרב חיים שטיינר ורבנים נוספים, נסעו היום לחזק את הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, שקרא לא למכור דירות לערבים.

כזכור, פסק ההלכה של הרב אליהו עורר סערה ציבורית בתקשורת, בכנסת ובתוך הציבור הציוני דתי. בעקבות פסק ההלכה זומן הרב אליהו לחקירה משטרתית.

כנגד הביקורת שהוטחה ברב אליהו והקריאות לחקור אותו, מצד ארגוני שמאל, הגיעו היום, רבני דרך אמונה כדי לתמוך ולחזק את רבה של העיר צפת. יוסף ארציאל שמשתתף במשלחת אמר לסרוגים "שגם אם יש רבנים שלא סוברים בדיוק כמו הרב אליהו, בכל זאת, כולם מאוחדים בדעה שרב צריך לומר את דעתו ההלכתית בלי לפחד לא מביקורת חיצונית ולא מאיומי חקירה".

בנוסף לחיזוק לרב אליהו, תבדוק המשלחת את בעיית ההשתלטות הערבית על הגליל. "המטרה לעודד ולחזק את ההתיישבות היהודית בגליל, ללמוד את הבעיה של ההשתלטות הערבית בגליל ולחשוב ביחד עם רבני הגליל כיצד להביא את הקריאה לאזור המרכז שיתמכו ויעודדו זוגות צעירים לבוא ולהתיישב בגליל", אמר ארציאל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אין על הרב אליהו שליט"א
דוד אברג'ל | 09-01-2011 12:37
2
איך אפשר שלא לחזק את הרה"ג שמואל אליהו שליט"א
| 09-01-2011 12:38
בנו של מרן הראשל"צ זצ"ל
3
גם אם לא חושבים כמו הרב אליהו צריך לחזק אותו
מוטי קקון | 09-01-2011 12:45
הוא רב של הרבה מאוד בני נוער ועמך בית ישראל. לצערי כמעט ואין לנו שום רב בקנה מידה כמו שלו שמתאים להמשיך ולהנהיג את הציבור הדת"ל ובכלל את "עמך בית ישראל" המסורתיים וכדו'