יאיר לפיד: "אתם לא יודעים מה הרב ליאור אומר לתלמידים?"

יאיר לפיד: "אתם לא יודעים מה הרב ליאור אומר לתלמידים?"

"אני רואה את הנסיון להגיד שמדובר בעשבים שוטים, למרבה הצער אלו לא עשבים שוטים זה צמח בערוגה מטופחת היטב", תקף לפיד את הציונות הדתית במהלך אירוע 'שבתרבות'

author-image
"אתם לא יודעים מה הרב ליאור אומר לתלמידים?"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', חבר הכנסת יאיר לפיד, התייחס היום (שבת) לעתורי פרשת 'דומא' ותקף את הנסיונות לגמד את התופעה ולומר כי מדובר בעשבים שוטים.

במהלך אירוע 'שבתרבות' במבשרת ציון אמר לפיד כי לא מדובר בעשבים שוטים אלא בערוגות מטופחות היטב אשר מגובות במעטפת הגנה פוליטית רחבה ובמערכת הסתה של רבנים ושל מערכת החינוך.

"אני רואה את הנסיון להגיד שמדובר בעשבים שוטים, למרבה הצער אלו לא עשבים שוטים זה צמח בערוגה מטופחת היטב. ואנשים שהיום יוצאים ואומרים "איך קרא לנו כזה דבר"? איפה הייתם? אתם לא יודעים מה הרב גינצבורג אומר לתלמידים שלו? אתם לא יודעים מה הרב ליאור אומר לתלמידים שלו?".

"איפה הייתם כשזרקו אבנים על כוחות הבטחון בבית אל?", המשיך לפיד לתקוף. "מישהו מהם קם ואמר לא יהיה כזה דבר במחנה שלנו? ועכשיו הם קוראים לזה עשבים שוטים. זה לא עשבים שוטים, יש לזה גיבוי אדיאולוגי, יש לזה גיבוי פוליטי וזו שעת מבחן של הציונות הדתית איך היא תתנהל בימים הקרובים. היא לא יכולה לפתור את עצמה כל כך בקלות בטענה שמדובר בעשבים שוטים".

לפיד נשאל על הטענות המופנות נגד השב"כ בימים אלו סביב חקירת הרצח בדומא ועל הדיווחים לפיהם העצורים עוברים עינויים, לכאורה: "יש פה ובצדק נוהל פצצה מתקתקת. טרור יהודי כמו טרור ערבי צריך לפעול נגדו כמו שמטפלים בטרור. השב"כ עושה את עבודתו. מדובר בקמפיין השמצה נגג השב"כ, יש כאן נסיון של עורכי הדין של החשודים להכפיש את הארגון הזה ששומר על חיינו ומגן על ילדינו ושמגיע לאנשיו חיבוק גדול על מה שהם עושים ולא השמצות והכפשות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
הרב לפיד צודק!
| 26-12-2015 19:19
זה לא עשבים שוטים- רוב הציבור(אני מקווה) רוצה נקמה בערבים שמרצחים בנו חופשי, ובוחל משלטון החוק הבז לתורת ישראל! אז הגיע הזמן שנקום כולנו ונקים לנו מדינה קדושה על פי דבר ה'. רוצים מדינה ליהודים!!!
2
הרב ליאור שליט"א
בנימין | 26-12-2015 19:33
אכן אלו לא עשבים שוטים. זו באמת ערוגה טובה, יפה ומטופחת. אלו אנשים שמבינים שעם ישראל קודם לכל. שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. אלו אנשים שמבינים שכאשר אנו נסוגים מעוד יישוב ועוד בית - מגיע חורבן בצורת חיות אדם. הם גם מבינים כי אסור שתיפגע אצבע קטנה של יהודי חלילה. וכן.. הם גם מוחים בכל תוקף בפגיעה באזרחים אף שאינם יהודים, בו בזמן בו הם קוראים לממשלת השמאל באיצטלא ימנית להשיב מלחמה שערה אחת ולתמיד.
3
אלו חלקים נכבדים בציונות הדתית הנותנים עדוד וגבוי
!!!! | 26-12-2015 19:33
להסתה הזו. אין כבוד ואין הגיון בציונות הדתית. לאחר קריאת כמה מאמרים השבת בעתונות הדתית לאומית שקעתי ביאוש עמוק. כ"כ מדכא.
4
שב״כ שלום ומבורך
אליהו | 26-12-2015 19:58
עד שיהודים חילונים יתעוררו ויבינו למה ה׳ החזיר אותם לארץ ישראל, הבילבול ימשיך. במקום לענות יהודים צריך לטפל באויב ולבנות יישובים חדשים בארץ האבות, לא להכנע לאובמה ואירופים אנטי-שמיים.
5
ואף מילה על הגיבוי מהחברה הערבית על רצח??
תפסיק להסית! | 26-12-2015 20:00
על כל רצח מהצד היהודי יש עשרות נרצחים מהצד הערבי, כמה ערבים ישראלים מעורבים בטרור?? כמה מהם הצטרפו לדע"ש?? משהו לומר על עשבים שוטים או ערוגה מטופחת היטב מהחברה הערבית מר לפיד הצבוע??
6
במדינה יהודית רשע מחרף שבת בגסות היה בכלא,
ר | 26-12-2015 20:20
7
הנה כמה עובדות מעניינות: כנסו
שאול | 26-12-2015 23:51
1.הבית בדומא נמצא עמוק בתוך הכפר-איך יהודי ייכנס עד לשם וייצא חי? 2.כתובת הגרפיטי שנמצאה-נמצאה במקום אחר ולא בסמוך לבית אז גם אם אכן יהודי כתב את הגרפיטי-מי אמר שזה קשור לשריפת הבית? ייתכן שפינצ'רו גלגלים וכתבו את זה. 3. קליגרף אחד טען שלפי כתב היד ,הגרפיטי נכתב ע"י אחד שעברית אינה שפת האם שלו. 4. באותו תקופה השב"כ ידע על סכסוכים מקומיים עם משפחת דוואבשה, לכן השב"כ פנה אל המשטרה הפלשתינית כדי שישתפו פעולה אך הללו התנגדו. אחרי עובדות אלו למי עלי להאמין??
8
איך שגלגל מסתובב
חרדי | 27-12-2015 1:06
אתם הציבור הדל"י שהלכתם יד ביד עם לפיד נגד ציבור החרדים יראי ה' הגולם קם יוצרו והסתה מופנית כלפיכם. כל המדינה הסתה נגד הציבור הדתי לאומי. שהסית נגד החרדי שנים. יש דין ויש דיין!!!
9
שמחתי לשמוע שלפיד שומע את שיעורי הגר"ד ליאור
בבאברוך | 27-12-2015 8:58
אולי עוד יצא ממנו משהו!
10
יהיר לפיד מבלבל את המוח ומסית
ד.א. | 27-12-2015 10:18
אני למדתי הרבה שנים אצל הרב ליאור שליט"א. הוא מעולם , אבל מעולם לא קרא לפגוע בערבים!!! הוא אחד מתלמידי החכמים והמנהיגים השקולים בציבור הדתי-לאומי. דעותיו ימניות בלי כחל ושרק והוא אומר אותם בצורה ברורה, אבל הוא מעולם לא הסית או תמך בפגיעה בערבים.
11
מה קרה לפיד? מפחד?
| 27-12-2015 10:27
יודע שלאנשים חסרי אידאולוגיה וזהות יהודית אין עתיד? מה הצורך שלך ללכלך על כל הציונות הדתית? הם יותר טובים ממך? הם כרגע מחזיקים את הארץ והמדינה?
12
הרב ליאור - תבע את לפיד על הוצאת דיבה!!!
יונה | 27-12-2015 11:39
הוא ממציא מה שבא לו, חייבים להביא את זה לבית משפט. איפה עורכי הדין שלנו?
13
תגובה למס' 8
חרדי | 27-12-2015 13:03
אני כחרדי מתבייש ממך. מה עם לא תנקום ? לא תיטור ? פתאום זה לא קיים. אנחנו כאנשים יראי שמיים צריכים לצאת כנגד אותו האיש שיוצא נגד רבנים, ולא משנה מאיזה צד ! ואני מתבייש שאנחנו בכלל לא מוחים כנגד ה"יהודים" שמרשים לעצמם לענות יהודים שעדיין חפים מפשע !! הרי בגלל שהם דת"ל אז לא למחות - איפה הח"כ שלנו ? (ואני כמובן נגד הדרך הבזוייה של אותם צעירים בחתונה, אבל מכאן ולעינויים ?...)