רבני 'בית הלל': "למנוע מהרב אלון לחזור לעמדה רבנית מובילה"

רבני 'בית הלל': "למנוע מהרב אלון לחזור לעמדה רבנית מובילה"

ארגון רבני 'בית הלל' מזהיר מחזרתו של הרב מוטי אלון לבמה הציבורית ומבהיר כי הזמנתו לאירועים פומביים היא פגיעה נוספת בקורבנותיו. "איש אינו רודף את הרב אלון"

"למנוע מהרב אלון לחזור לעמדה רבנית מובילה"
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ארגון רבני 'בית הלל' מוציא התייחסות לחזרתו של הרב מוטי אלון לחיים הציבוריים ומותח ביקורת על תמיכתו של הרב חיים דרוקמן ברב אלון ובהתייצבותו לצידו באירועים פומביים.

כזכור, לפני כשלושה שבועות פורסמה ב'סרוגים' כתבה ובה הסביר הרב דרוקמן מדוע הוא בוחר לעמוד לצידו של הרב אלון, כאשר טענתו המרכזית היא ש"בית המשפט לא אסר על הרב אלון ללמד תורה"

במסמך שהוציא הארגון נכתב אודות חשיבות פעילותו של פורום 'תקנה' ועל החשיבות שיש בתמיכה בפעילותו: "פורום תקנה, שבו משתתפים, בין השאר, הרב יעקב אריאל, הרב אליקים לבנון, הרבנית יהודית שילת, הרב יהושע שפירא, הרב יובל שרלו ועוד רבנים ורבניות, אישי ציבור ונשות ציבור מכל קצווי הקשת הדתית, עסק בעבר וממשיך לעסוק גם כיום בפרשיות שונות של פגיעה מינית על ידי דמויות בעלות סמכות תורנית. אנו, ארגון רבני בית הלל, קוראים לכל רבני הציבור הדתי להתאחד סביב פורום תקנה, העושה מלאכתו באמת ובאמונה".

בארגון מבהירים כי חשיבותה העיקרית של פעילות הארגון היא בכך ש"אם בעבר נמנעו מלעסוק בפגיעות מיניות בציבור, ואף השתיקו את מי שביקש להעלות את המודעות ביחס אליהן, בשנים האחרונות בשלה ההבנה שיש לטפל בכל מקרה כזה, לסייע לנפגעים ולמנוע מן הפוגעים להזיק לאנשים נוספים".

במסמך ישנה התייחסות גם לנפגעים עם רמיזה לפרשת הבר מטי אלון: "נפגעי פגיעה מינית מתמודדים עם קשיים שאין לתארם. קשָׁה שבעתיים פגיעתה של דמות תורנית. הנפגעים עצמם מתקשים לעכל את העובדה שאדם כה מוערך ומרומם אכן פגע בהם. לא מעט מן הסובבים אותם אינם מאמינים להם או לוחצים עליהם להימנע מפרסום הדברים. אי אפשר לשער מה רב הקושי שלהם להיחשף, בין בבית המשפט ובין מחוצה לו, לספר את הסיפור ולחוות שוב ושוב את הטראומה".

רבני הארגון עומדים על הקושי של נפגעים להתלונן מכיוון שהגבול בין עבירה מוסרית לעבירה פלילית לא תמיד ברור: "ישנם גם מקרים שאינם מוגדרים עברה פלילית מבחינה משפטית, כמו כאשר מדובר ביחסי רב ותלמיד-לשעבר, אשר החוק אינו רואה בהם יחסי מרות, או מקרים שחלה עליהם התיישנות. על כן מקרים רבים המגיעים לטיפולו של פורום תקנה, לא יגיעו לבית המשפט. כיוון שמקרים אלה חמורים מבחינה מוסרית ותורנית, לא יוכל ציבור המחויב לתורה ולערכיה להסתפק במה שייחשב עברה פלילית בבית המשפט. דמויות שמעדו ולא תיקנו את מעשיהן – אל להן לפעול במערכת הרבנית והחינוכית, שכן מערכת זו צריכה לשמש דוגמא ומופת בנושא זה".

לגבי הטענות לפיהן העבירות בהן מטפל פורום 'תקנה' צריכות להיות מטופלות במשטרה מבהיר הארגון כי "פורום תקנה אינו מסתפק רק בקני-המידה המשפטיים, כדי שהנפגעים שאינם מסכימים או אינם יכולים להתלונן במשטרה, לא יחששו לפנות אליו ויבטחו בו שיבדוק היטב את בסיס תלונותיהם. אנו מחזקים את ידי פורום תקנה ופונים למנהיגים תורניים ולמנהיגי ציבור ללמוד כיצד לסייע באופן אינטנסיבי ויעיל לנפגעים".

הרב צבי קורן, חבר רבני בית הלל: "מאז פרסם פורום תקנה את דברו, חברי הפורום גזרו על עצמם שתיקה, ובעקבות מעשי התמיכה בפוגעים שפורום תקנה הזהיר מפניהם ובעקבות תגובות רבות, נטשטשו העובדות".

לדבריו: "יש צורך להבהיר בכאב רב: פורום תקנה הצהיר עוד לפני פסק הדין של בית המשפט שהמקרים החמורים באמת שנפרסו בעדות ישירה לפני הרבנים והרבניות, אנשי ונשות הציבור החברים בפורום תקנה, לא הובאו לפני בית המשפט. ייתכן שהם לא הובאו לפני בית המשפט משום שלקרבנות לא עמדו כוחות הנפש לעבור את התהליך המשפטי המפרך, או שמסיבות טכניות לא היה בהם היבט פלילי; אך עשרה רבנים ורבניות, אנשי ונשות ציבור מן המובילים בציבור הדתי, הודיעו שהדברים חמורים ביותר, ושהרב אלון הודה בהם לפניהם".

"למרות זאת, רבנים שמעולם לא שמעו את העדויות, ואף לא שוחחו עם אנשי ונשות פורום תקנה, מערערים על רמת האמון שיש לתת בפורום תקנה ויוצרים מצג שווא כאילו הדברים בהם מואשם הרב אלון אינם חמורים. לאור נתונים אלה, אנחנו קוראים לא לתת לרב אלון במה ציבורית, ומביעים הזדהות עם הקרבנות שאחרי כל מה שעברו, מכים בהם שוב".

הרב קורן מבקש להבהיר כי "איש אינו רודף את הרב אלון. אילו הוא לימד תורה בצורה מקומית, היינו משאירים את השאלה אם ללמוד ממנו לשיפוטו של כל אדם, אבל האירועים המתוקשרים של שיעורים והתוועדויות מקדמות את הרב אלון לעמדה רבנית ציבורית מובילה, ולכך אנחנו מתנגדים".

"כאשר מוסדות חינוך ממשיכים להזמין את מי שפגע פגיעה מינית, הדבר מבטא סלחנות כלפי פגיעה מינית באשר היא, ובמיוחד פגיעה מינית שנעשתה על ידי רב גדול; יש בכך מסר הן לנפגעים הבאים הן לפוגעים הבאים שהציבור ימשיך לעצום את עיניו. מי יודע אילו דמויות סמכותיות אחרות מתבוננות בתמיכה הציבורית ברב אלון ומסיקות ממנה שלית דין ולית דיין. אין ברירה אלא להמשיך ולהיאבק עד הסרת המכשול".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
אולי ישיבה?
| 25-12-2015 11:22
או שכיבה?
2
כל הכבוד! הגיע הזמן לקול שפוי!
תומכים בבית הלל | 25-12-2015 11:30
3
נמאסתם כבר
אני | 25-12-2015 11:33
די כבר לרדוף אותו כל הזמן מספיק די
4
ארגון "בית הלל " מוכיח עד כמה נשאר הרב מוטי רלוונטי
אהרון | 25-12-2015 12:24
הרב אלון יכול להיות רגוע הוא רלוונטי מתמיד. אחרת איך ייתכן שרודפים אותי בלי קשר כל כמה חודשים ? אלא שהארגונים הנ"ל מבינים שהם ייבנו ויעלו לכותרות דרך רמיסת הרב מוטי אלון. פורום "תקנה " למשל האם מישהו מכם שמע עליו לפני סיפור הר מוטי ?
5
דעת מיעוט
אבנר | 25-12-2015 14:26
הרבנים הללו אינם מייצגים את כל הציבור. ועושים רעש כאילו הם רוב שולט.
6
ריצה את עונשו- וכעת זכותו לעשות כרצונו
יאיר | 25-12-2015 15:12
ובפרט שלאורך כל הפרשה טען כי מדובר בעלילה שקרית. בית המשפט קבע כי הוא נאשם במעשים מגונים ברף התחתון ובהתאם לחומרת המעשים גזר את עונשו אשר בוצע וכעת זכותו ככל אדם חופשי לעסוק במה שהוא רוצה. הוא אדם חביב,אינטילגנט, כריזמתי ובעל ידע עצום בתורה ואין כל פסול בכך שימשיך את חייו ופעילותו תתרחב. הרי דרעי היום שר בממשלה אז לאלון אסור ללמד תורה לציבור?
7
במקום להשמיץ בואו ונבדוק
משה | 26-12-2015 19:45
אני מנסה לבדוק - מה רבני "בית הלל" עשו ? הקימו מוסד מפואר ? הקימו ישוב מפואר ? בנתיים - פירסמו חוברת יח"צ מפוארת, פירסמו הודעות גינוי לכל העולם בקיצור - שכוייח ..........
8
די נמאסתם תנו לציבור לשפוט!!
אלי | 26-12-2015 20:58
עם כל הכבוד נמאסתם !! הרי אלו שיתמכו ברב אלון ימשיכו לתמוך כגון מו"ר הרב חיים דרוקמן שליט"א ואלו שיתנגדו לרב אילון ימשיכו להתנגד. אחרי שכולם יודעים במה הוא מואשם, זה זכותו של כל אדם לעשות מה שרוצה, די להכתיב צורת חשיבה לציבור.
9
תפטרו את היחצ"ן שלכם - הוא ממש לא מעודכן
שמעון | 26-12-2015 21:56
את ריקוד המה יפית השבועי שלכם הייתם צריכים לעשות השבוע עם תמיכה בשב"כ וזעזוע מסרט החתונה.. את הכתבה התורנית הבא על הרב אלון אתם צריכים לפרסם רק בעוד חודשיים.
10
ראשית צניחת גאולתנו
איש יהודי | 27-12-2015 8:04
די . . . חפרתם מספיק! לא נמאס לכם כבר ?? תנו לנשום ! מרוב פרסומים ויחצנות מתגנב ללבי החשד שהקנאה מדברת מגרונם . . . אפילו רב אחד שם , גם לא בפורום "בלי תקנה", לא מסוגל להעביר שיעור אחד רציני ברמה של הרב אילון. אולי זאת הסיבה לחפירה שלהם בפרשה . . . .?
11
עלילה
מחפש | 27-12-2015 22:31
עלילת דם. שופכים את דמו. חיפשתי מה הראיות. שאלתי רבנים. כל הפרשייה הזו עומדת על רגלי תרנגולת. הם טעונים שיש להם חומר חסוי. שיפרסמו אותו. עד אז מבחינתי זה פשוט רדיפה של יהודי יקר ורב חשוב. הפכו צדיק לסמרטוט. איך לא פוחדים, ככה לרצוח. חלק מהרבנים בפורום אפילו לא שמעו בעצמם את הטענות רק עד מפי עד. זה פשוט נורא שכך חורצים דין.
12
צבי חמוד, כשתגדל - אולי - תבין
אפרת, רעננה | 28-12-2015 20:35
בינתיים, לך תשיר שירים בבי"כ כינור דוד, אתה עושה את זה די נחמד, לא צריך להתעסק במה שלא מבינים. תנוח.
13
למה? בגלל תרפיה רפראטיבית ???
אלי | 17-01-2016 12:59
בנסיון לעזור?