עמי אילון: "המודעה - מיוזמתי ומכספי האישי" - סרוגים

עמי אילון: "המודעה – מיוזמתי ומכספי האישי"

ראש השב"כ לשעבר, עמי איילון, מבהיר כי המודעה שפורסמה בשמו הבוקר היא מיוזמתו ואף ממונה מכספו האישי וכי אף ארגון לא עומד מאחוריה. "יצרנו מציאות ישראלית בה אנשים מפחדים לדבר מכיוון שהם מרגישים מאויימים"

author-image
עמי אילון: "המודעה - מיוזמתי ומכספי האישי"
  (צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

ראש השב"כ ומפקד חיל הים לשעבר, האלוף (במיל') עמי איילון, התייחס למודעה שפורסמה הבוקר (שלישי) בשמו בעיתון 'הארץ', בההצהיר כי הוא תומך בפעילותו של ארגון 'שוברים שתיקה', והבהיר כי מדובר בהודעה שיצאה מיוזמתו האישית ואף מומנה מכספו. איילון ביקש להדגיש כי שום ארגון לא עומד מאחורי הודעתו.

בריאיון לרדיו 'גלי ישראל' הסביר איילון את החלטתו לפרסם את המודעה ואמר כי "במקום שבו אנשים מפחדים לדבר או שלא נותנים להם לדבר, המוסר נעלם והדמוקרטיה לא קיימת. זה המסר שאני מנסה להעביר".

לדברי איילון חלק ממוסריותו של צה"ל נובע מכך שיש ארגונים כמו 'שוברים שתיקה'. "אם החיילים לא ידברו, לא יהיה מוסר. צה"ל הוא צבא מאוד מוסרי אבל הוא מאוד מוסרי משום שארגונים כמו שוברים שתיקה ממשיכים לדבר ואני מעודד אותם לדבר".

איילון הוסיף כי "הבעיה היא שאנחנו לא דנים בדברים שהם (שוברים שתיקה; ג"ע) אומרים. אנחנו מנסים לטאטא את זה מתחת לשולחן ולהתעלם מהמציאות".

איילון אף התייחס לנסיונו האישי וסיפר: "במקרה שלי, אני שלחתי את ילדיי למקומות האלה. עלינו לדון בדברים. האנשים האלה הם לא סרבנים, הם שירתו בחברון ובשכם והם מספרים לנו מה הם ראו. על כך צריך לדון".

כאשר המראיין, קלמן ליבסקינד , ביקש להדגיש כי הקמפיין האחרון כנגד 'שוברים שתיקה' מתמקד רק בפעילות של הארגון בחו"ל ולא בפעילותו בארץ, אמר אייליון כי "יש הרבה אנשים במדינת ישראל שנמצאים במעגלים שלך שיש להם התנגדות קשה מאוד לכל הארגונים האלה ביניהם גם 'מחסום Watch' הפועל רק בארץ, ולכן האמירה כאילו ההתנגדות היא רק לכך שהם פועלים בחו"ל היא לא נכונה".

"אנחנו לא רחוקים מהמצב בו ישראלים מפחדים לדבר. אנחנו, אתה ואני, יצרנו מציאות ישראלית בה אנשים מפחדים לדבר מכיוון שהם מרגישים מאויימים".

"במציאות שבה התקשורת מתורגמת מטלויזיה לרדיו ומשם ללווינים ומופצת בכל העולם, המחשבה שאם נאמר דברים בארץ והם ישארו רק בארץ, היא נאיבית כמעט פתטית".

בסוף דבריו אמר איילון כי הוא "רוצה מציאות ישראלית שלא קיימת, בה אנשים לא יפחדו וידעו שכאשר הם פונים הדברים נבדקים".

2

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
אתה ודאי מתכוון לפנסיה המנופחת שאנחנו מממנים לך
מפוקח | 22-12-2015 13:06
2
להקים ועדה שתבחר על ידי נציגי החיילים ושוברים שתיקה ותב
יהודי וישראלי | 22-12-2015 13:13
בס"ד הרי לשיטת שוברים שתיקה הם מנסים לגלות את האמת ולשפר את הצבא ולשיטת המתנגדים הם טוענים שיש פה שקר ועלילה.לעניות דעתי, נקים ועדה עם אנשים מוסכמים וישרים ותשפוט האם השמאל - שוברים שתיקה משקר ומכפיש או מציל אותנו בזה שהוא חושף אמת שלא מראים לנו..הרי לשיטת שתי הגישות זה ישרת את העם בישראל...אז נראה מה מדובר מה האמת שהוסתרה ומי דובר שקר....
3
מה עם זכות הדבור של נוער הגבעות?
שאול | 22-12-2015 23:08
מה עם זכות הדבור של נוער הגבעות? אה שכחתי... לזה אתם קוראים הסתה... זכות הדיבור רק לדעתכם!
4
מה תעשו לזכות בכותרת
רחל | 23-12-2015 0:03
בושה וחרפה לעמי איילון איך אתה לא מתבייש לתמוך באירגון שנוסע בכל העולם כדי לספר שקרים או סיפורים מלפני עשור, בכל אירגון גדול יש אנשים שעושים טוב וגם רע יש הבדל לדבר בתוך הארץ אבל ללכת לשונאים הכי גדולים שלנו ואתה נותן תמיכה בושה לך וכל חבריך התומכים באירגון הרע הזה שום דבר טוב לא יצא מזה.
5
זכיתי להיות במוצאי י' טבת בירושלים בעצרת נגד שמד הגיוס
| 23-12-2015 0:54
זכיתי להיות במוצאי י' טבת בירושלים בעצרת נגד שמד הגיוס והניאוף, והרגשתי שכל נשמות הקדושים של עם ישראל היו שם כמו במתן תורה. (אבל לא נשמות הערב רב) הדרשות היו דברים היוצאים מן הלב, דברי התעוררות וחיזוק נגד המשומדים והעמלקים המסיונרים של הדור הזה. איזה קידוש השם גדול ונורא הי' שם!!! אוי לאותה בושה על המנהיגים המנובלים של החכי"ם המגעילים החרדים, והחרדקי"ם הרשעים ימ"ח, עד איפה אפשר להתדרדר ולהתחבר להאלילים, ולאלו שעושים פשרות, עם צבא השמד והזימה וכו'. רַבּות מַחֲשָׁבות בְּלֶב אִישׁ. וַרק עֲצַת ד' "הִיא" תָקוּם. יש לנו שלטון הרשע שמצפצף על חוק התורה. לקחת את בחורי הישיבות, את הקודש קודשים. לא ,אנחנו לא הולכים לצבא, אנחנו לא נלך לצבא, נשב בכלא. עברנו את האינקוויזיציה ונצחנו, עברנו את היטלר ונצחנו, נעבור וננצח גם את "המדינה הטמאה". ובזכות קדושת העצרת והברכיים שלא כרעו להבעל ״עבודה זרה השמד והזימה של הציונים״ יזכו כל אלו שהיו שם לקבל פני משיח צדקינו בב"א בקרוב ממש.
6
זקני עם הארץ, כל זמן שמזקינין, דעתן מטרפת עליהן...!!
שי | 05-04-2017 17:47
לומר שהארגון מחזק את מוסריותו של צה"ל זו איוולות וטירוף. זה, התעלמות מוחלטת מהעובדה שהארגון הוא בעל אינטרס פוליטי מובהק, אינטרנט אירופאי שנועד לסרס את צה"ל ולא "לדאוג למוסריותו"