הסיבה האמיתית בגללה הימין מתעצבן מריבלין - סרוגים

הסיבה האמיתית בגללה הימין מתעצבן מריבלין

הימין, שבאמת ציפה לנשיא אחר מהקודם, פרס הידוע לא לטובה במיוחד. מבין כל ששת המועמדים לנשיאות, אנשי הימין ממפלגות הליכוד והבית היהודי דחפו ככל יכולתם את ריבלין במטרה שייצג אותם, את השקפותיהם ודעתם הפוליטית והמדינית.

author-image
הסיבה האמיתית בגללה הימין מתעצבן מריבלין
  (צילום: Mark Neyman/GPO/flash90)

אחרי שבוע עמוס כל כך, אני לא מצליח להבין משהו: מדוע בימין כל כך מתרגשים מהנשיא, ראובן ריבלין? ראש הממשלה אפילו הוביל את הקמפיין הזה כשהוא שמע שרובי ריבלין נבחר. אבל, רוב הזעם הוא זה בגלל שאנחנו "גידלנו" אותו, את הפרח הזה שקם על גננו.

אנחנו בימין מתרגשים כל כך מ"בני עמי בחרו בטרור" ומההשתתפות של נשיא המדינה שאמור ליח"צן את מדינת היהודים, להראות לעם את הצד היפה שקיים בעם שלנו בכנס שבו משתתפים אנשי ארגון "שוברים שתיקה".

שלוש פעמים ביום אנחנו אומרים בתפילה "למלשינים אל תהיי תקווה", היו אלו אותם אנשים שעוברים ברחבי העולם ומציגים את צבא ההגנה לישראל בתור צבא לא מוסרי, מציג דוגמאות ומקרים, (שרובם כלל לא נכונים) של פשעי מלחמה שמבצעת ישראל כלפי האויבים שלה. כן, אויבים.

כשהחבר הטוב שלך פוגע בך, זה כואב הרבה יותר מאשר אם זה היה ידיד רחוק או אדם שקשר ביניכם לא קיים. בני זוג שפוגעים זה בזה, אפילו בדבר קטן ולא משמעותי לכאורה, יכול לגרום ליומיים של שתיקה הדדית והסטת מבטים. אולי בגלל זה, הימין, שבאמת ציפה לנשיא אחר מהקודם, פרס הידוע לא לטובה במיוחד. מבין כל ששת המועמדים לנשיאות, אנשי הימין ממפלגות הליכוד והבית היהודי דחפו ככל יכולתם את ריבלין במטרה שייצג אותם, את השקפותיהם ודעתם הפוליטית והמדינית.

אולם, דברים שרואים משם לא רואים משם, הטעות במקור. לפני שנבחר ריבלין לנשיא המדינה הוא לא היה אזרח פשוט שעובד שמונה שעות במשרד, חמישה ימים בשבוע ובקושי סוגר את החודש, ואף אולי נכנס לתוך הקטגוריות של דו"ח העוני. הוא היה יושב ראש כנסת ישראל ה-19, לפני כן הוא היה ח"כ מן המניין בסיעת הליכוד, לא עוד מחלק עיתונים בכניסה לירושלים. מספר החודשים בהם ריבלין נושא בתווית "האזרח מספר אחת" גרמה לו לשנות את צורת החשיבה שלו מעט והראייה שלו על המדינה, אזרחיה והממשלה בעלת האופי הימני שנבחרה על ידי אזרחי ישראל.

שני נושאים נמצאים בימים האחרונים בכותרות והם פרשת השריפה בדומא ושני הקמפיינים הנגדיים שיצאו ממשרדי מ"אם תרצו" וארגון "שוברים שתיקה", ובשניהם קיבל נשיא המדינה את התפקיד הראשי. בקיץ, כשאירע 'פשע השנאה' בכפר דומא, הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו את המשפט הפוסט הידוע שגרם לרבים להזדעזע, לנוע באי נוחות על הכיסא ולתמוה, האם את האדם הזה שלחנו להיות הנשיא שלנו?

וכעת, מספר חודשים לאחר מכן, מחליט ריבלין שדווקא שוברים שתיקה הם לא ארגון כ"כ נורא ושאולי בעצם הם בעצם עושים עבודה לא רעה. ובעצם, למה לא להשתתף בכנס של עיתון השמאל "הארץ", שבמקרה באחד הפאנלים משתתפים גם אותם מלשינים מהארגון שמפיץ השמצות על חיילנו למי שרק מוכן להקשיב. ורגע, כמעט שכחנו שאת ההופעה של עמיר בניון שחיבר את השיר "אחמד אוהב ישראל" לאחר הפיגוע הנורא בבית הכנסת בהר נוף הוא ביטל בהינף יד שבועות לאחר שנבחר לתפקיד.

אז כן, לימין קשה עם זה, וערוץ 20 הוציא את הכאב הזה בפוסט ביקורת נגד הנשיא וזכה לביקורת מכאן ועד התכנית של מחר בבוקר. אבל כמובן שזה לא לגיטימי. אבל עד שכולם יתפכחו ויבינו שעם ישראל לא אוהב את מעשיו של נשיא המדינה ושל התקשורת הישראלית, נשב על הספה בסלון עם מזגן על חום ונאכל כריך עם שוקולד השחר, שמפעל הייצור שלו תורם מדי שנה כספים רבים להמשך תעשיית ההתיישבות בארץ הקודש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אתם כאלה סקטוריאלים
ברזינגיס | 18-12-2015 10:36
בגלל זה העולם מתייחס אליכם כילדים. הבטיחו עם נבחר, בסוף קיבלנו ילדים סכיזופרנים ואנטי סוציאלים שמאמינים ברוחות.
2
הוא חסר אינטליגנציה רגשית.
לימבו | 21-12-2015 12:03
הדבר ניכר בביקורו בגרמניה לרגל 50 שנה ליחסים דיפ'. בהיות היחסים עם ישראל כרטיס שיבה למשפחת העמים. דווקא הגרמנים היו אמורים להגיע לישראל ובמקום זאת הוא הגיע לגרמניה, כאילו שהגרמנים עשו טובה.