אחרי 20 שנה: נשיא חדש למכללת חמדת הדרום - סרוגים

אחרי 20 שנה: נשיא חדש למכללת חמדת הדרום

אחרי עשרים שנה בתפקיד, פרש פרופ' אבי לוי נשיא מכללת חמדת הדרום ומיסדה. במקומו מונה פרופ' יעקב רופא מומחה לפסיכולוגיה קלינית ותושב גבעת שמואל

אחרי 20 שנה: נשיא חדש למכללת חמדת הדרום
  נשיא חדש למכללת חמדת הדרום. פרופ' יעקב רופא (יח"צ)

פרופ' יעקב רופא התמנה השבוע לנשיא מכללת חמדת הדרום הדתית האקדמית לחינוך בשדות נגב ליד נתיבות. המדובר בנקודת ציון משמעותית ביותר בתולדות המכללה בשל העובדה כי פרופ' רופא מחליף בתפקידו את המייסד ונשיאה הראשון של המכללה, פרופ' אבי לוי שבמשך כשני עשורים עמד בראש המכללה מראשית הקמתה ב-1995 ועד היום.

רופא (73) תושב גבעת שמואל הוא פרופ' לפסיכולוגיה קלינית וכיהן במשך כ- 15 שנה כראש החוג המשולב באוניברסיטת בר-אילן. במהלך תפקידו כראש החוג הגדיל פרופ' רופא את מספר הסטודנטים בחוג מ- 500 בלבד עם כניסתו לתפקיד למספר שיא של 5000 סטודנטים, ובכך הפך את המחלקה לגדולה ביותר מבין מחלקות האוניברסיטה. כשלוש שנים לפני סיום תפקידו, יזם והקים את המסלול לתואר שני למדעי הבריאות, שזוכה להצלחה גדולה מאוד. גולת הכותרת של עבודתו המדעית של רופא היא תאוריה פורצת דרך להסברת  הפרעות נפשיות, כאשר בשנת 2000, פרסם את הספר, ,The Rationality of Psychological Disorder שבו שלל את התקיפות המדעית של התיאוריות המסורתיות להסברת ההפרעות הנפשיות, ובמקומה הציע תאוריה חדשה שלפיה ההפרעות הנפשיות הן דרכי התמודדות רציונליות למצבי לחץ בלתי נסבלים, תאוריה שזכתה להדים רבים בעולם האקדמיה.

פרופ' רופא מציין עם כניסתו לתפקיד כי "מכללת חמדת הדרום מהווה את אחד מהמפעלים החשובים הקיימים באזור הדרום, ומשמשת כאמצעי חשוב ביותר לקידום האוכלוסייה בפריפריה, יותר מכל מפעל כלכלי, בשל העובדה הפשוטה כי מדובר במוסד שמשנה את מערכת הערכים והמסורות במשפחה. המכללה בראשות פרופ' אבי לוי זכתה עד היום להישגים מרשימים ביותר הכוללים תכניות לימוד מתקדמות לתארים ראשונים ושניים, לצד הכשרות מקצועיות ותוכניות העצמה מרשימות ביותר לטובת הקהילה דוגמת אימוץ בית הספר שליד המכללה". בנוסף, מתייחס פרופ' רופא לדיונים הקדחתניים המתנהלים במשרד החינוך בנוגע לאיחוד המכללות השונות להוראה ומדגיש כי "אמשיך לפעול לחיזוקה ושמירת עצמאותה של המכללה שהינה היחידה שנמצאת במרחב דרום מיבנה ועד אילת,  ומהווה שמורת חינוך והכשרת מורים מובילה וחשובה מאין כמוה לכל בני המגזר הדתי בדרום הארץ. המכללה תורמת לקידום ושמירה של הזהות הדתית לאומית, ובנוסף מהווה אבן שואבת לפרחי הוראה חרדים שלומדים במסלול הייחודי לשם הצטרפותם למעגל העבודה ופתיחת אפשרויות פרנסה מכובדות. אני חוזר ומדגיש כי אפעל נחרצות על מנת להמשיך ולשמור על עצמאות המכללה שבעז"ה תמשיך לגדול ולהתעצם ולהוות אבן שואבת פדגוגית, תורנית וחברתית לאלפי משפחות דתיות באזור הדרום".

נשיא מכללת חמדת הדרום היוצא פרופ' אבי לוי ציין כי "אני מאחל לפרופ' יעקב רופא, שנבחר לכהן כנשיא, שימשיך להעצים ולקדם את חמדת הדרום ושיעמוד איתן מול הרוחות, הנושבות עתה במערכת הכשרת המורים בישראל, לבל יזיקו למפעל האדיר הזה שהוא גולת כותרת ותרומה אדירה לפריפריה. בהזדמנות הזו אני מודה לכל סגל חמדת הדרום, המנהלי והאקדמי על שיתוף הפעולה והעבודה הנהדרת שעשינו ביחד. אני מודה לכל תלמידות ותלמידי חמדת הדרום לדורותיהם על עצם הבחירה שלהם ללמוד במכללה ועל שותפותם בקידומה ופיתוחה. אני מודה לעמותת חמדת הדרום ובמיוחד לעומד בראשה מר שמעון כלפה, על התמיכה והאמון הבלתי מסויגים שקיבלתי מהם, ולפרופ' זכריה מדר, שמלווה את המכללה שנים רבות כמקים ויו"ר המועצה האקדמית בשנותיה הראשונות והקריטיות ועל היותו רקטור המכללה ולאחרונה, מאז פרישתי ועד למינוי פרופ' רופא על ששימש מ״מ הנשיא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו