ככל שאתה דתי יותר אתה גם מאושר יותר - סרוגים

ככל שאתה דתי יותר אתה גם מאושר יותר

מופע תיאטרלי חדש במוזיאון ארצות המקרא מביא לידי ביטוי את העובדה כי ככל שאדם מגדיר עצמו כדתי יותר כך רמת האושר שלו עולה. המופע מושתת על נתונים רשמיים של הלמ"ס ועיריית ירושלים

author-image
ככל שאתה דתי יותר אתה גם מאושר יותר
  (צילום: שאטרסטוק)

אחת השאלות שיותר מעסיקות את האנושות לאורך ההיסטוריה היא מה הופך את האדם למאושר. עשרות, ואולי אפילו מאות, מחקרים נעשו בנושא אך אין מי שמצליח לעמוד על הסיבה האחת והיחידה, כי ככל הנראה, אין רק אחת כזאת.

הצגה תיאטרלית שצפויה לעלות מחר (חמישי) במוזיאון ארצות המקרא בירושלים מציגה את האפשרות כי רמת הדתיות קשורה לרמת האושר בחיים, וכי ככל שאתה יותר דתי כך אתה גם יותר מאושר.

 אז מה יעשה אותנו מאושרים יותר?

62% מהאנשים שמגדירים עצמם כ"דתיים מאוד", מעידים על רמת אושר גבוהה. האחוזים יורדים ככל שרמת "הדתיות" יורדת. 40% מהאנשים שמגדירים עצמם "דתיים" מעידים על עצמם כמאושרים לעומת 31% מהציבור "המסורתי" ו26% בלבד בציבור החילוני, פחות ממחצית האנשים שהגדירו עצמם כ"דתיים מאוד".

נתונים נוספים המשתקפים במופע מעלים כי 88% מהאוכלוסייה הבוגרת בירושלים מרוצים מחייהם, ו70% מתושבי ירושלים מרגישים בטוח ללכת לבד בשעות החשכה.

ראוי לציין כי הנתונים, הבאים לדי ביטוי בהצגה על ידי תמי ורונן יצחקי, זוג בחיים ועל הבמה, ויוצרי תיאטרון-מחול עצמאיים מזה 15 שנה, אינם מומצאים יש מאין, אלא נסמכים על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עיריית ירושלים וגופים נוספים. באמצעות פילוחים שונים של האוכלוסייה המגוונת בעיר, של מגזר, גיל, דת, מידת דתיות, השכלה, רמת הכנסה, אזור גיאוגרפי, מין, שפה, מקצוע, ופילוחים רבים נוספים, מביאים הזוג יצחקי את הנתונים לבמה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
וגם עני יותר
| 16-12-2015 17:40
2
אני מכיר אותם!!!!
רובי | 17-12-2015 8:53
הם קנו בית באלעד, הם קנו בית בפתח תקווה, הם קנו בית בירושלים!!! ותמיד יש להם כיפות
3
דיוק בקריאת הנתונים
קובי | 17-12-2015 14:25
אנא דייקו בקריאת הנתונים... מי שמגדיר את עצמו דתי יותר מגדיר שהוא מאושר יותר.. זה אומר שמי שמגדיר את עצמו יותר דתי רוצה שיחשבו שהוא מאושר יותר...(הצהרה כלפי חוץ לא מוכיחה את אושרו האמיתי של האדם) בנוסף... אז נעשה את רצון ה' כי זה גורם לנו להיות מאושרים יותר?? ח"ו עושים רצון ה' כי זה רצונו!!!! אם לא זו לא עבודת ה' אלא עבודת עצמו
4
כמו שנאמר
אלון | 18-12-2015 16:04
אין שכל אין דאגות