הרב חיים אמסלם: "אין הבדל בין החרדים האשכנזים לציונות הדתית"

הרב חיים אמסלם: "אין הבדל בין החרדים האשכנזים לציונות הדתית"

יו"ר תנועת 'עם שלם', הרב חיים אמסלם, מתייחס לסערת הסרטון של 'באמונה' ולמחאתו של אריה דרעי כנגד אי ייצוגן של דמויות מזרחיות על השטרות החדשים. "מה שהזקתם בש״ס לספרדיות אפילו האשכנזים לא הצליחו לעשות"

"אין הבדל בין החרדים האשכנזים לדתלי"ם"
  (באדיבות המצולם)

סערת הסרטון.

יו"ר תנועת 'עם שלם', חבר הכנסת לשעבר הרב חיים אמסלם, מתייחס לסרטון של חברת 'באמונה' שעורר סערה בציונות הדתית, ומבהיר כי אינו מופתע וכי כבר שנים הוא זועק על האפליה הקיימת בציונות הדתית.

בשיחה ל'סרוגים' אומר הרב אמסלם: "כבר אמרתי פעם שהחרדים האשכנזים אינם אוהבים את הספרדים, אולם הציונות הדתית אינה אוהבת את ״הספרדיות״ למעשה ההבדל אינו כל כך גדול ביניהם. אמנם אצל מרבית החרדים גם אם תשנה את שם משפחתך מטרבלסי לטרבלסקי או מאמסלם לאמסעל או אפילו מישי לרוזנטל הם ״יעלו״ עליך ותחזור למעמדך כ״פרענק״ וגם אם תראה ותדבר כמותם, אות הקלון לא יעלם ממך, בציונות הדתית זה מעט שונה, זה יותר מזכיר את אנשי שכם במעשה דינה בת יעקב כלומר ״אם תהיו כמונו והיינו לעם אחד".

הרב אמסלם דוחה גם את "התירוץ" של אנשי הציונות הדתית לפיו אין אפליה בציונות הדתית וההוכחה לכך היא נישואי "התערובת" הקיימים במגזר: "אישים ורבנים מהציו״ד אוהבים לנפנף בכך שבציונות הדתית יש נישואי ״תערובת״ בין ספרדים לאשכנזים, לאמור אין אנחנו גזעניים כלפי הספרדים, כמה מגוחכת הטענה הזו, לאור המציאות האמיתית הכואבת הנשמעת לא פעם מפי בחירי בניה של הציונות הדתית אותם ספרדים כנים ואמיתיים המודים כי האפליה והגזענות קיימת חיה ובועטת".

בנוגע לגוף הסרטון אומר הרב אמסלם כי "כולם מתנפלים כעת על חברת ״באמונה״ שאמרה והציגה בסרטון מה רבים חושבים ואינם מעיזים. אך הבית היהודי בפרשת ״אלי אוחנה״ שבה העמידונו ראשיה אל עמוד הקלון, בלי להתבייש ובלי להכות על חטא, גילתה שבקרבה היסודות הגזעניים כלפי הספרדים חיים וקיימים אולי לא בצורה תמיד בוטה, אבל הם כאן, הקריאה לרבבות הספרדים שאוהבים להדחיק ולהרחיק את הידיעות הטורדניות הללו מה אתם עושים בנדון?".

הרב אמסלם מבקש להתייחס גם לסערת השטרות ולמחאתו של יו"ר מפלגת ש"ס, השר אריה דרעי, על כך שאין מזרחיים על השטרות החדשים. "אמנם אין ש״ס הליטאו-ספרדית יכולה לרחוץ בנקיון כפיה, כי הידמותם של מנהיגיה לאליטה הליטאית מאז ומתמיד ובמיוחד אחרי הסתלקות הרב עובדיה, בכל צורה ובכל הזדמנות ראויה לבוז עמוק מצד אלו אשר קיימו בעצמם את הפסוק ״ונהי בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם״".

"אז שלא יבוא כעת הרב אריה דרעי ויצעק את צעקת הקוזאק הנגזל שאין בוועדת השטרות נציג מזרחי, והמזרחיים אינם מיוצגים בשום שטר, טלו קורה מבין עיניכם, ותפסיקו כל הזמן להרוס את הספרדיות האותנטית שלנו, ולהידמות כל הזמן לאשכנזים במבטא בניגון בשירה בביטוי בפסיקה במנהג, ואל תכפו בכח את פסיקת הילקוט יוסף על כלל הספרדים. ייתכן שמה שהזקתם בש״ס לספרדיות אפילו האשכנזים לא הצליחו לעשות כל כך טוב, ולכן המצב של הספרדים עדיין עגום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
הכל נכון למעט הבקורת על הוצאת אלי אוחנה שאינה קשורה
מיכאל | 01-12-2015 20:30
2
תרופה
אמסלם | 01-12-2015 21:32
תוניסאי מס' 2 הרב אריה דרעי מוכיח כמה טוב עשה אליקו ישי כשזרק אותך
3
הרב אמסלם צודק במאבקו אך טועה שיורה לכל הכיוונים
| 02-12-2015 14:01
אם היה יודע למקד ולמחות היה משפיע יותר. כעת הוא מייצג עצמו כמו מויישה אופניק.. וחבל עמדתו חשובה וכדאי שיגיע למקום של השפעה אמיתית . שיהיה חכם ולא רק צודק
4
הרב- במטותא מינך- תפסיק להתבזות ולבזות אותנו
יצחק | 03-12-2015 13:40
חאלס. די. אני אשכזני שנשוי לבחורה ממשפחה תימנית, ורוב המוחלט של החברים שלי בכלל לא בודקים את העדה לפני שמתחתנים וזה לא מהווה פקטור עבורם בכלל. אגב, גם אחי ואחותי נשואים לבני עדות המזרח. וכל האחים והאחיות של אשתי נשואים לאשכנזים. מסקנה- מספיק לדברר שטויות
5
אין דבר כמו חייל חרידי.
| 06-12-2015 21:14
אין דבר כמו חייל חרידי. אבל יש חייל חרד"ק משומד בכלל לא מזרע יהודי כמו יוסי סריד ימ"ש וזכרו בכלל לא מיהודים. אחרי 120 הם יהיו שכיניו של סריד בגיהינים!!!!
6
הנזק הגדול ביותר שעשתה ש"ס
בבאברוך | 08-12-2015 12:19
הוא מתן ביטוי לך