רבני בית הלל: "גילויי התמיכה ברב אלון מעצימים את הפגיעה"

רבני בית הלל: "גילויי התמיכה ברב אלון מעצימים את הפגיעה"

ארגון רבני בית הלל מוחה בתוקף נגד גילויי התמיכה ברב מרדכי אלון ובהשתתפות רבנים באירועים בהם הוא נוטל חלק. "מעידים במקרה הטוב, על היעדר הבנה של החומרה והסכנה של פגיעות אלו"

"תמיכת הרב דרוקמן ברב אלון- אטימות ואדישות"
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ארגון רבני 'בית הלל' תוקף בחריפות את חזרתו של הרב אלון לחיים הציבוריים ואת השתתפותם של רבנים מהמגזר באירועים בהם הוא נוטל חלק.

כזכור, בסוף השבוע האחרון השתתף הרב אילון באירוע לציון 102 שנה ל"מסע המושבות" של הרב קוק. באירוע השתתף גם בכיר רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, צעד שעורר עליו ביקורת מצד עיתונאים ורבנים במגזר.

"הרב אלון מעולם לא הודה במעשיו, מעולם לא התנצל, מעולם לא הביע מילה של צער על הטראומה שגרם לנפגעים רבים, ולשבר שחולל בקרב תלמידיו", מסרו ל'סרוגים' גורמים בארגון רבני בית הלל.

לדבריהם: "הדברים קשים יותר, כאשר מדובר ברב, ראש ישיבה, מנהיג רוחני, שרמת המוסריות המצופה ממנו גבוהה במיוחד. אנו מצפים לרמה מוסרית גבוהה גם מאנשי הציבור, בהתייחסותם לדמויות שסרו מן הדרך הראויה".

בהתייחסם להשתתפות רבנים ואף לשתיקתם נוכח חזרתו של הרב אלון לחיים הציבוריים, מסרו הגורמים כי "התמיכה ומתן הלגיטימציה, אם בהזמנה לתת שיעורים, ואם בישיבה משותפת בשולחן הכבוד בחגיגת אירוע, מעצימים את הפגיעה ותחושת חוסר האונים של הנפגעים. יתר על כן, הם מעידים במקרה הטוב, על היעדר הבנה של החומרה והסכנה של פגיעות אלו; ובמקרה הפחות טוב, על אדישות ואטימות לסבלם של הנפגעים. לבנו עם אותם נפגעים שהרי פצעיהם ממשיכים לדמם", מסיימים הרבנים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
למה הוא צריך להודות במה שהוא מכחיש?
אבי | 26-11-2015 18:39
2
אולי בתור רבנים- תסבירו איזה תוקף הילכתי יש לפסיקה
משה | 26-11-2015 22:32
של בית המשפט? אולי הרבנים צריכים להסביר לכל הנפגעים והמתלוננים שיש לנו דין תורה?
3
חבר'ה, בית הלל, אתם בדיליי של כמה ימים...
אבירם | 26-11-2015 23:55
דחילק, תמצאו לכם לכם ואל תתעסקו במה שאתם לא מבינים בו.
4
בית הלל - שבו בשקט
| 27-11-2015 7:33
קנאים נמאסתם - אין בכם לא תורה ולא יראה
5
רבני ב"ה תתעסקו בדברים אחרים
אלי | 27-11-2015 9:51
די להתעסק בדבר הזה!!! זה רק מרבה שנאה ולא מביא תועלת לשום דבר!!! זה מביא ללשון הרע (לשון הרע זה אפילו על אמת) ללא שום תועלת אלה שנגד הרב אלון ימשיכו להיות נגד ואלה תומכים בו ימשיכו לתמוך בו!!! וזה מביא רק לביזוי ת"ח כגון את מו"ר הרב חיי דרוקמן שליט"א!!
6
בית המשפט נלחם בתורה בעם ובארץ. אין משמעות לפסקיו
אורי | 27-11-2015 14:03
צריך בית דין רבני מוסכם, של גדולי תורה באמת שאינם קשורים לפוליטיקה ולכסף, והם יפסקו מה היה ומה הדין. לפי השו"ע, כל שופטי העליון הם רשעים המרימים יד בתורת משה ואין להם חלק לעולם הבא. ובכלל, פושעים שמחריבים ישובים ובתי כנסת וסוגדים לדת הדמוקרטיה, הם יקבעו לנו מיהו הרב אלון? גם כל מיני רבנים למיניהם לא יכולים לפסוק דרך התקשורת. צריך בית דין נאמן ומוסכם. ועד אז הוא בחזקת זכאי.
7
הרב אלון צדיק תמים!
עירא | 30-11-2015 18:23
ורבני בית הלל לא!
8
לא ניצל אף אחד!
ספי | 22-12-2015 13:52
הרב אלון לא ניצל אף אחד. פשוט נסחט בשל ניסינו לסייע לבחור במצוקה חמורה אשר הפגישות איתו הובילו את הרב לגרור עצמו למעשים מסוימים כדי לנסות ולהקל על אדם במצוקה רבה. הרב לא הטריד אף אחד,הוא אדם חם,אוהב,מחבק מכל הלב מתוך אהבה ורק לסייע.