הרב בני לאו: להפסיק לאתרג את ינון מגל - סרוגים

הרב בני לאו: להפסיק לאתרג את ינון מגל

הרב בני לאו כותב הערב: "מגיע לנו כציבור מנהיגות נקייה יותר, מכבדת יותר. לא יכול להיות שבשם המלחמה על שלמות הארץ נעצום עין מהתנהגות הרומסת את כבוד האדם"

author-image
הרב בני לאו: להפסיק לאתרג את ינון מגל
  יתכבד וישב בביתו. מגל (משה שי/פלאש90)

בערב שאחרי התפטרותו של ח"כ ינון מגל מראשות סיעת הבית היהודי, קורא הערב הרב בני לאו ליו"ר מפלגת הבית היהודי שלא להמשיך ולאתרג את מגל.

בפוסט שפרסם הרב לאו הוא מזכיר, את הביקורת הנוקבת של כתב מעריב קלמן ליבסקינד על את רבני הציונות הדתית בגין "שתיקתם הרועמת ביחס לאירוע שהתקיים במגדל עם הרב מרדכי אלון בחסות הרב דרוקמן.".

על פרשת ינון מגל, כותב הרב לאו, "אני מרגיש התרוצצות פנימית בין הרצון לשתוק לבין הצורך לזעוק. לא, לא התבלבלתי. לא התערבבו לי שתי פרשיות שונות לדף אחד. המעשים שונים, האישים שונים ומערכת הציפיות מהם שונה מאד. אבל אנחנו אותו ציבור. אנחנו, ציבור דתי שמאמין שהתורה מבקשת לזקק את האדם, להגביה את קומתו, לרסן את יצריו, עומדים נבוכים כשבבית פנימה מתגלות פרשות שהופכות את הטהור לטמא, את הנבחר לדחוי."

על היחס לרב אלון הוא כותב: "קלמן צודק. אנחנו כל כך נבוכים ולכן השתיקה הופכת להיות מנגנון הגנה. כשהרב דרוקמן, בגודל רוחו, מעניק גב ענק לרב אלון – אנחנו שותקים. הרב דרוקמן הוא מגדלור של אהבת ישראל ומסירות נפש. הוא האדמו"ר שלנו. השתיקה במקרה הזה באה ממבוכה גדולה. אנחנו שכל כך אמונים על הממלכתיות, על משמעת למערכת החוק והמשפט צריכים לשמוע שבית משפט הרשיע רב שכולו פצצת אנרגיה של תורה. איך הוא יכול להיות אשם במעשים כל כך נמוכים? מנגנון ההכחשה מופעל במלוא הקיטור."

הרב לאו ממשיך ומספר על תגובה אחרת ביחס לאורן חזן כשעליו אומרים במגזר: "הוא לא מכאן. הוא "משם". הוא הרי לא קיבל את החינוך הישיבתי הראוי. יש אמנם בעיה כי הוא תומך בישובים שלנו ובאידיאלים שלנו. אבל הוא לא "שלנו". אבל כשינון מגל מתגלה בגסותו אנו חוזרים למבוכה המבישה. הוא הרי נבחר להיות נציג "שלנו". הוא אמור להיות סמל לבני הנוער ולהוריהם, הוא אמור להוביל את העם כמנהיג ולא כאחרון הבליינים במועדוני לילה."

וכאן עובר הרב לאו לביקורת מגזרית וכן בקריאה לראשי הבית היהודי: "הגיע הזמן להפסיק את השתיקה הרועמת. מגיע לנו ולילדינו אקלים אחר."

"ההתמודדות לא יכולה להיות בצקצוקי לשון השולחים אצבע אל "תל אביב" המופקרת. … לא יכול להיות שבשם המלחמה על שלמות הארץ נעצום עין מהתנהגות הרומסת את כבוד האדם. כשם שרתחנו מזעם על איתרוגו של אריאל שרון בידי אנשי תקשורת מן השמאל בימי ההתנתקות, כך נחייב את עצמנו שלא לאתרג איש מתוכנו בשם איזה שהוא אינטרס."

בקריאה אישית אל נפתלי בנט, הוא קורא לו להפסיק את ההגנה המתארגת על מגל, והצורך להראות לו את הדרך החוצה מהמפלגה: "אני פונה אישית לנפתלי בנט הנושא באחריות לדמותה של מפלגת הבית היהודי: אם אדם פגע באדם באופן המשפיל ורומס את כבודו – הוא לא יהיה איש מופת בתוכנו.

בכלל לא מעניין אם הוא עבר עבירה פלילית או שרק הציק בסקסיזם בוטה לעובדות שלו. הוא נתן ביטוי לתפיסת העולם שאשה העובדת בסביבתו אינה אלא אובייקט מיני מעורר. תפיסה זו מוכרחה להיות מוקעת באופן גורף וחריף בכל מערכות החיים של הציבור הדתי, כמו במערכות החיים של כל בני האדם. בשונה ממפלגות חרדיות, אנחנו מאמינים שאשה משולבת בחיים כאיש ואינה מודרת למחוזות ביתיים. דווקא בשל כך מגיע לנו כציבור מנהיגות נקייה יותר, מכבדת יותר. התורה של הציונות הדתית היא תורה גדולה ושלמה. אם אנשים נתפסו בקלקלתם – יתכבדו וישבו בביתם ויעזרו בכך להאיר את רשות הרבים."

המשטרה פתחה בבדיקות

בצהריים  מסרה דוברת אגף החקירות של המשטרה: "בהמשך להודעה אמש בדבר הכוונה לבדוק את הפרסומים אודות חשד להטרדה מינית לכאורה, הליך הבדיקה החל ובהנחיית ראש האגף לחקירות ולמודיעין מנוהל בלהב 433 יאח״ה." עוד הוסיפה הדוברת "מטבע הדברים בשלב זה לא ניתן למסור פרטים נוספים".

בינתיים נמשך גל הגינויים למעשה לצד הגיבוי האישי מצד חברי הבית היהודי. שרת המשפטים איילת שקד מסרה הבוקר "ינון מגל החליט לסיים את תפקידו כיו״ר הסיעה והתנצל על ההתנהלות שיוחסה לו אתמול בפרסומים שונים. התנהלות שכזו, בשום אופן, אינה יכולה להיות מקובלת ואינה ראויה. עם זאת, הליך הבדיקה הדקדקני, צריך להתבצע בדרך המקובלת ולא מעל דפי הרשת."

הלילה (ליל ד') נפגשו יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"ר הסיעה ח"כ ינון מגל לפגישה בארבע עיניים כדי לדון בהשלכות הפרשייה שהתפוצצה הבוקר בה העידו מספר כתבות שעבדו תחת ינון באתר וואלה! כי הוא הטריד אותן מינית.

מגל מסר הבוקר: "נפגשתי אמש עם יו"ר המפלגה נפתלי בנט, וסיפרתי לו את השתלשלות האירועים. שגיתי בעבר בהתנהלות בלתי ראויה וקל וחומר שאינה הולמת איש ציבור כפי שאני היום. אני מתנצל מעומק לבי בפני מי שנפגע. אני נחוש לתקן את התנהלותי וגם לשקם את הדברים במישור האישי והמשפחתי".

"כמו כן, הודעתי כי אפסיק כעת לכהן כיו"ר סיעת הבית היהודי, ואפעל כחבר כנסת למען עם ישראל כפי שעשיתי עד כה מתוך אמונה ושליחות לבוחריי. אני מקווה שהציבור ימצא בלבו את האפשרות לתת לי את ההזדמנות לתקן את דרכיי ולשרתו נאמנה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
20 תגובות - 19 דיונים מיין לפי
1
בני לאו שמח שנפל חייל במאבק על הארץ
אלי לוד | 25-11-2015 19:43
בני לאו עודד חיילים להחריב את הארץ בגוש קטיף ועליית הבית היהודי היא לצנינים בעייניו. מי שכל נקבות השמאל מאתרגות אותו, שישתוק
2
ומה עם דוד שלו? היו גם עליו תלונות?
ערן | 25-11-2015 19:55
האם הוא קורא לו לפרוש מהרבנות?
3
תירגעו
ארז | 25-11-2015 19:56
הוא עשה תשובה. התנצל. זאת לא כל המהות לעשות תשובה? תרדו ממנו
4
איפה כל הצדיקים שמזכירים את דוד המלך שהקים עולה של תשוב
מיכאל | 25-11-2015 20:28
ה ופתאום כשזה מגיע למציאות אתם זורקים אדם שמודה בחטאו??? דוקא מכם ציפיתי ליותר, אבל למען האמת פשוט לא סובלים אדם שאומר הרבה פעמים את האמת כמו ינון מגל ינון מגל הוא השפיץ של הבית היהודי בהרבה עניינים, זה שהוא חטא אולי במשור הפרטי זה לא מונע ממנו להיות איש צבור. גלוי נאות אני נחשב דוס רציני ולא מפריע לי בכלל לכתוב מה שכתבתי
5
לא יאומן איך הימין מצליח להרוס את עצמו
ישראל | 25-11-2015 20:31
מתי שמעתם לאחרונה את השמאל מסית נגד האנשים שלו. אפילו על אולמרט הם עדיין מנסים להגן ומראיינים אותו. וכאן כל זה חוטם מיד קופץ ומציג את טלפיו ראו כשר אני.
6
אתה רומס את כבוד האדם
רוני | 25-11-2015 20:51
שוב הרבנים הנאורים מוכיחים שבשביל לקבל נקודות במחנה הנאורים הם מוכנים לרמוס את כבוד האדם. מי רמס את כבוד האדם? ינון מגל שאמר בצינעה משפטים מטומטמים לידידה או רב שמלבין פניו ברבים על מעשה שאינו מעניינו. מה שהרב לאו עושה הוא הלבנת פנים ורמיסת כבוד האדם. כן גם ינון מגל הוא בן אדם.
7
זה גינוי של איילת שקד?יש לפחות חלק מהעובדות שברורות
מגל הודה.ככה אנחנו רוצים את הבית היהודי? | 25-11-2015 20:53
8
כל הפוסל במומו פוסל
דודי | 25-11-2015 21:46
מספיק לבקר בביהכ של הרב לאו כדי לראות ולהבין לאיזה ציבור הוא משתייך. צר לי, אך מי שמנהיג ציבור על סף הרפורמה לא יכול להיות שופט. טול קורה מבין עיניך
9
שתיקת הכבשים והרבנים.הרבלאו צודק לחלוטין
דני | 25-11-2015 21:59
בושה וחרפה חבר כנסת שמייצג את הבית היהודי מטריד נשים ורוב התגובות משבחות אותו !!!
10
לא הבנת כלום , קלנר
שוקי | 26-11-2015 0:26
הרב בני לא מצדיק את ליבסקינד שכתב שטנה נגד הרב אלון, אלא אומר שהוא מסכים עם המבוכה בלבד מפני שהוא מצד אחד מאמין לגדול הדור הרב דרוקמן אך מצד שני יש את הממלכתיות ומערכת המשפט שלה. העולה מדבריו הוא שדווקא במקרה כמו פרשת הרב אלון עלינו לסמוך על רבנינו (ולא על מערכת משפט שבינה לבין צדק אין דבר) ולשתוק ולכבוש את המבוכה כי כנראה איננו יודעים מה שהרב דרוקמן ושאר גדולי הדור יודעים. לעומת זאת אצל מגל - אין הדברים כך מכיון שמגל עצמו הודה בתנהגותו הלא ראויה. אןי להשוות בין הדברים כותב הרב בני - אך אתה, כתב עילג, לא מסוגל לרדת לסוף דעתו...
11
בני לאו איזו בושה
יגאל | 26-11-2015 1:34
אני כאדם דתי מעדיף את ינון מגל על אלף "רבנים" שכמותך.
נכון
| 26-11-2015 11:24
גם אני
12
פעם ראשונה מסכים עם הרב
| 26-11-2015 7:56
ויפה שעה אחת קודם
13
היזהרו בדבריכם
רבקי | 26-11-2015 8:05
מאימתי דנים אדם בטרם שומעים את דבריו? זה לא יהודי ולא מוסרי ובוודאי לא דרכם של רבנים. רחלי רוטנר נהנתה מחברתו של מגל כפי שהעידה בעצמה אז מה קרה???
14
אין תורה בדיון על ארץ ישראל
שלום | 26-11-2015 8:31
כבר הנביאים דיברו על כך שהביטחון בארץ ישראל מתיר את כל התורה ומה לנו בכך היום כשדרוקמן משתתף באירוע עם מורשע בהטרדה מינית בתלמידיו מה יספרו היום לתלמידים-ת הלומדים-ת היום באולפנות ובישיבות שמילים זה רק שיעור וחיבוק חתררני הוא ענין לGPS מצפוני של המטריד-ה ולא של המוטרד-ת
15
אז הח"כים אמורים לשמש דוגמא ומופת לכולנו?
רוני | 26-11-2015 10:13
אני מסכים לכך, ולא צריך לסנגר עליו למרות פועליו הרבים. אבל אם כך, למה כשהתלוננו על שיבוץ ח"כים חילוניים ועל כך שבנט מזלזל בחלק בחלק מהמצוות (כמו ללחוץ ידיים לנשים מיוזמתו) נאמר "עזבו, הם לא מורי דרך, הם פוליטיקאים והעיקר שהן מביאים מנדטים ועושים למען העם והארץ" שוב מתגלה סולם הערכים העקום של הרבנים הליברליים, הנזעקים לכל מה שלא מתיישר עם תרבות המערב אבל תורה ומצוות הם אולי מקיימים בעצמם, אבל לא נזעקים למענם
16
היום מספיק להגיד "ארץ ישראל" שלוש פעמיים, לתבל
| 26-11-2015 10:55
בקצת דברי שטנה נגד ערבים - והכל ימחל לך. אפשר להתנהג ולדבר בגסות אפשר לגנוב הכל מותר בשם "ארץ ישראל"
17
רק אריה דרעי הגנב ספרדי , שילם כבר את חובו כבר לציבור
| 26-11-2015 12:31
אין בעיה לשבת עם דרעי בממשלה. הא, מפחדים מפיצוץ השד העדתי. שיכהן, גם אין בעיה עם ראש הממשלה שלדברי דוד לוי היתה לו קלטת כנ"ל
18
על סף הרפורמה????????????
ל-8 | 29-11-2015 10:09
הרבה מעבר לגבול!
19
אין מצב לעשות תשובה?
ינון מגל | 29-11-2015 19:07
הוא הודה שחטא ועשה תשובה!!! גם דוד המלך חטא