התגובה לפיגוע: הוגבלה כניסת פועלים מחברון - סרוגים

התגובה לפיגוע: הוגבלה כניסת פועלים מחברון

אחרי עשרות פיגועים שביצעו תושבי חברון החליט צה"ל להגביל את כניסתם של 1,200 פועלים מחברון לישראל. בנוסף צה"ל מתגבר כוחות בגוש עציון ובחברון ומקים גדרות במקומות יידויי האבנים

התגובה לפיגוע: הוגבלה כניסת פועלים מחברון
  מפקד האוגדה והמח"ט במקום הפיגוע (דובר צה"ל)

אחרי כמה עשרות פיגועים, רובם פיגועי התאבדות שביצעו תושבי חברון, צה"ל מתחיל להתעורר.

בעקבות הפיגועים אתמול בתל אביב ובגוש עציון בהם נרצחו 4 ישראלים ופלסטיני, קיימו ראש הממשלה ושר הבטחון התייעצות בטחונית, גם הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט הגיע אתמול לגזרת גוש עציון ושוחח עם מפקד האוגדה תא"ל ליאור כרמלי ומח"ט עציון, אל"מ רומן גופמן.

הבוקר התקיים סיור בראשות שר הביטחון משה יעלון , הרמטכ"ל אייזנקוט וראש המועצה דוידי פרל במקום הפיגוע. בהערכת המצב הציגו מנהלי האגפים עדכון בתחומים השונים לרבות המצב הקהילתי ביישובים השונים וההערכויות בכל מוסדות החינוך במועצה. דגש רב ניתן בהערכת המצב על הצעדים הביטחוניים הצפויים, וכן על ההערכות לפעילות בשבת הקרובה של בני הנוער הרבים במסגרת שבת הארגון, והגעה לכל התלמידים הרבים בכל מוסדות החינוך שבמועצה.

בהערכת המצב הביטחונית הוחלט על שינוי משמעותי בהסדרי הביטחון במרחב צומת גוש עציון. במסגרת זו כוחות רבים מוזרמים לגזרה ויפעלו בצורה ממוקדת לסיכול פיגועי אבנים, פיגועי דריסה ופיגועי סכינים לרבות הגבלות תנועה לרכבים פלסטינאיים במרחב לתקופה הקרובה והקמת גידור לאורך צירי התנועה במקומות בהם קיימת זריקת אבנים משמעותית בתקופה האחרונה.

בנוסף הוגבלה כניסתם של 1,200 פועלים מהעיר חברון, לתוך שטחי ישראל. אמנם מדובר בצעד ראשון אך הוא מהווה טיפה בים, משום שכ-14,000 תושבי חברון רבתי נכנסים לעבודה בישראל בכל יום, ומדובר בפחות מ-10%.

במועצה החליטו לקרוא לתושבים חמושים להתנדב ולתגבר את הסעות התלמידים לבתי הספר להגברת הביטחון ולהוות גורם למענה ראשוני לסיוע לתלמידים במקרה של אירוע ביטחוני.

AjIfU7Si_9DjU3H9GN9Nq2clhtd5v5FBoXBLOgZQX2Bg

הרמטכ"ל ומפקדי צה"ל באזור במקום הפיגוע (דוברות גוש עציון)

 

אתמול הגיע גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לסיור באלון שבות ובגוש עציון, הוא נפגש עם התושבים וחניכי בני עקיבא. וביקר גם בבית הספר ״דרך אבות״ שבאפרת בו לימד הרב יעקב דון שם פגש כ-150 תלמידים שיעקב שימש עבורם כמחנך ורכז חינוך וכן עשרות תושבים שהגיעו להתייחד עם זכרו.

השר בנט אמר: ״אני מצדיע לתושבי הגוש הגיבורים. זהו קרב של ערכי הנצח מול ערכי הרצח- ואנחנו ננצח בו. הטרור האיסלאמי בצרפת רוצה מדינה איסלאמית בצרפת, הטרור האיסלאמי בישראל רוצה מדינה פלסטינית בארצנו. הם לא יצליחו- וגם הם לא יצליחו. מול הטרור אנחנו נענה בעוד חינוך, עוד התיישבות ועוד שמחה״.

AhclWYHvKc82l1WUf1hEe1mW6u4fxyU77d2ZfdJFaZkm

בנט במקום הפיגוע (לשכת בנט)

 

AgfrPdURs20eXTRIjMTCfzAFuc76Peyyd8SpXQyesIU3

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
יה"ר מלפני אבינו שבשמים, שמיתת בן הישיבה שנרצח.....
| 20-11-2015 12:12
יה"ר מלפני אבינו שבשמים, שמיתת בן הישיבה שנרצח: עזרא שוורץ הי"ד יהי כפרה על מה שהיה בדרכו לחלק אוכל לחיילים חרדקי"ם הכופרים בד' ובתורתו עוכרי ישראל (ת נ צ ב ה) ממש חבל לפספס חיים על חיילים שלא מאמינים בשם וכופרים בתורתו. ולגבי תיקון חיוב הגיוס אני בטוח מאה אלף אחוז, שגם הגאון מרן רא"ל שליט"א קורע היום על חוק גיוס הנתחדש, רק שמפאת החילוקי דעות בינו לבין הגרש"א שליט"א לא יכול לעשות זאת בפרהסיא.
2
אין 50 צדיקים בין ערביי חברון
יעקב | 22-11-2015 0:51
למנוע כניסתם של ערביי המרחב למחוזותינו