יואב קיש מאיים: לא אצביע בעד ביטול חוק הגיוס - סרוגים

יואב קיש מאיים: לא אצביע בעד ביטול חוק הגיוס

הצרה החדשה של נתניהו. ח"כ יואב קיש מהליכוד מודיע כי לא יתמוך בביטול חוק השויון בנטל גם במחיר סנקציות נגדו "אין לי שום כוונה להצביע בעד החוק כפי שהוא מנוסח כעת"

יואב קיש מאיים: לא אצביע בעד ביטול חוק הגיוס
  צילום: פלאש90

אחרי מרתון ההצבעות, לראש הממשלה נתניהו יש בעיה חדשה והפעם היא מתוך הליכוד.

היום מתחיל הדיון בועדת החוץ והבטחון של הכנסת בנושא ביטול חוק השוויון בנטל, וח"כ יואב קיש מהליכוד הודיע כי הוא לא יתמוך בהצעת החוק כפי שהיא.

"20 שנה אני חבר ליכוד", כותב קיש בהודעה שפרסם הבוקר, "הפעילות הפוליטית-ציבורית התחילה לפני כארבע שנים יחד עם המאבק לשוויון בנטל. הנושא הזה בוער ובער בי מאז ומתמיד. אני גאה מאוד להיות מילואימניק או כמו שקראנו לזה בזמן המאבק ״פראייר״."

קיש שהיה ממובילי המאבק לגיוס החרדים מזכיר כי בין היתר הוא נבחר לכנסת על ה'טיקט' של השוויון בנטל "הבטחתי לציבור בוחריי אבל בעיקר לעצמי שברגע שאוכל, אתקן ואעשה הכל כדי לייצר חקיקה מהותית ושוויונית אך בשיתוף עם החרדים. האמנתי ועודני מאמין שיחד נצליח להגיע לתוצאות הרבה יותר טובות בעניין זה."

"היום, תיקון החוק יגיע לוועדה ואני מתכוון להיאבק עד הרגע האחרון כדי לשנות מספר דברים שבעיני מהותיים מאוד. אני מחוייב לקואליציה ומעל הכל רציתי סוף סוף להביא את החוק הזה למקום שבו אוכל להשפיע עליו דרמטית וישירות וזה קורה רק בועדת החוץ והבטחון שדנה בחוק, ועל כן הצבעתי בעד החוק בקריאה ראשונה. מי שחושב שהגעתי לכנסת כדי ״למכור״ את כל מה שאני מאמין בו, אפילו בגלל המחויבות הקואליציונית, טועה, מטעה ובוודאי יתבדה."

וכאן מטיל קיש את הפצצה: "אין לי שום כוונה להצביע בעד החוק כפי שהוא מנוסח כעת. הצעתי מתווה חלופי לחוק שיתמקד בשילוב של הפחתת השנאה וההסתה כלפי החרדים, שיתופם ויחד עם זאת ימשיך לטפח ולהביא לשוויון בנטל אמיתי. הבטחתי ואקיים. ברור לי שההשלכות של הצבעתי זו יתכן ויהיו דרמטיות לעבודתי הפרלמנטרית בהמשך."

יש לציין כי גם אם קיש לא יתמוך בחוק הוא צפוי לעבור. הסיעות הערביות ככל הנראה בהסכמה עם החרדים מחרימות את הדיונים על החוק, ונראה שגם במחנה הציוני לא ירצו להצטייר כמי שמגייסים את החרדים בכפייה. לחרדים חוק הגיוס הוא כמובן הסעיף המרכזי הקשור ליציבות הממשלה, ונראה כי כל דחייה או ביטול של הצעת החוק תביא לפירוק הממשלה.

הדיון נקבע לשעה 09:00 עוד לפני שהיה ידוע על מרתון ההצבעות על התקציב וצפוי להסתיים בשעה 21:00 בערב. הועדה תכין את החוק לקריאה שנייה ושלישית והוא צפוי לעלות להצבעה סופית ביום שני.

הפתרון של הליכוד הוא החלפתו של קיש בועדת החוץ והבטחון. בליכוד זימנו דיון מיוחד של ועדת הכנסת כדי להחליף את קיש הסורר בח"כ שיצביע בעד החוק וכך יבטיחו את הרוב בועדה. במליאת הכנסת כאמור, עם העדרות או המנעות הח"כים הערבים, הרוב של הקואליציה מובטח.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
החרדים בסיוע הבית היהודי מתעלמים מהכתוב בתורה ובהלכה
המוכיח | 19-11-2015 13:47
מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה כָּל-יֹצֵא צָבָא בְּיִשְׂרָאֵל תִּפְקְדוּ אֹתָם לְצִבְאֹתָם אַתָּה וְאַהֲרֹן: וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה לִבְנֵי גָד וְלִבְנֵי רְאוּבֵן הַאַ חֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה: : שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד וְעָשִׂיתָ כָּל-מְלַאכְתֶּךָ. הרמב"ם: "כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת". "והתעוותו בני האדם בזה הלשון הנגלה...וקבעו להם חוקים על יחידים ועל קהילות, והביאו בני אדם לחשוב בסכלות גמורה שזה מחויב וראוי שייעזרו חכמים והתלמידים והאנשים המתעסקים בתורה ותורתם אומנותם- וזה הכל טעות ולא נמצא בתורה ולא בדברי חכמים דבר שיאמת אותו, ולא רגלים שישען עליהם כלל."
2
קיש אנטי לומדי התורה ימצא עצמו בלי קואלציה יישב בבית!
אדליה | 19-11-2015 19:30