הלחץ עובד: נתניהו נכנע לשותפות בקואליציה - סרוגים

הלחץ עובד: נתניהו נכנע לשותפות בקואליציה

אחרי המשברים סביב התקציב, שר האוצר וראש הממשלה מקבלים את דרישות השותפות הקואליציוניות. בנט קיבל את הקטנת הכיתות, דרעי את מע"מ אפס והחרדים את ביטול חוק הגיוס

author-image
הלחץ עובד: נתניהו נכנע לשותפות בקואליציה
  (צילום: אמיל סאלמן/פלאש90)

השבוע האחרון להעברת תקציב המדינה, ובלחץ השותפות הקואליציוניות ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון נכנעים לדרישות של השותפות הקואליציוניות.

בבוקר צייץ שר החינוך נפתלי בנט כי בשל קיצוץ בסך 200 מיליון שקלים בחינוך המיוחד הוא יתנגד לתקציב. בצהריים, למרבה ההפתעה הקיצוץ בוטל. בנוסף אישרה הממשלה הבוקר פה אחד את המתווה להקטנת הכיתות בבתי הספר היסודיים . החלטת הממשלה קובעת כי הרף העליון למספר תלמידים בכיתה הוא 34 תלמידים, ובתוך 5 שנים כל כיתות בתי הספר היסודיים יכילו עד 34 תלמידים בלבד.

גם חבר ועדת הכספים, בצלאל סמוטריץ' שהבריז בבוקר מישיבת הועדה, מה שהביא להפסקת הישיבה בשל חוסר באצבעות לתמיכה בתקציב. אחרי שלוש שעות של עיכובים הגיע סמוטריץ' לישיבת הועדה עם חיוך גדול על הפנים. לדבריו הובטח לו כי יוחזר המימון לאבטחה במזרח ירושלים. מרכז הקואליציה בועדה ח"כ מיכי זוהר סרב לומר מה קיבל סמוטריץ' ורק אמר כי "נעשו צעדים בוני אמון".

לא רק בבית היהודי הצליחו להוציא מנתניהו התחייבויות, אלא גם בש"ס. בישיבת הממשלה אושר מחדש את החלת מע"מ 0 אל מים, חשמל ותחבורה ציבורית למעוטי יכולת, אול כלשון ההחלטה: "יישום ההסכם הקואליציוני עם מפלגת ש״ס לעניין מימון הפחתת מע״מ אפס לתחבורה ציבורית, מים וחשמל למיעוטי יכולת, באופן המיטבי ביותר עד לתאריך 1.1.16."

גם יהדות התורה יכולה לרשום הישג, כשועדת השרים לחקיקה אישרה הבוקר את הסעיף היחיד שעמד על סדר יומה והוא שינוי חוק הגיוס, כך שיוסרו הסנקציות הפליליות במקרה של אי גיוס חרדים. כבר מחר, תובא ההצעה לקריאה ראשונה במליאת הכנסת. במפלגות החרדיות מבקשים כי הקריאה השנייה והשלישית תובא גם היא להצבעה עוד לפני אישור התקציב, אך לוח הזמנים אינו מאפשר זאת.

כעת נערכים למרתון הצבעות בועדת הכספים עם תרגילים ונסיונות עיכוב של האופוזיציה, ואפשרות שגם חברי בקואליציה יעשו משברים כדי לקבל עוד הטבות ותקציבים. לאחר אישור התקציב בועדת הכספים  יחלו מרתון ההצבעות במליאה שימשך כל יום רביעי וייתכן ויגלוש ליום חמישי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נשמע טוב לכולנו
אלון | 16-11-2015 19:53