סלומינסקי: באירופה עוד יסמנו יהודים בטלאי צהוב - סרוגים

סלומינסקי: באירופה עוד יסמנו יהודים בטלאי צהוב

במערכת הפוליטית תוקפים את החלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרי התנחלויות ומכנים אותה אנטישמית. ליברמן: "בכל פעם שאירופה מסמנת יהודים סימן שהאנטישמיות, הטירוף והצביעות השתלטו ושהם מובילים לאסון לעולם החופשי כולו"

סלומינסקי: באירופה עוד יסמנו יהודים בטלאי צהוב
  (צילום: פלאש90)

יו״ר ועדת החוקה ח״כ ניסן סלומינסקי מגיב בצורה חריפה על החלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים מישובי יו"ש ורמת הגולן.

"אני מציע לאיחוד האירופי לא לסמן החל מהיום רק מוצרים מיו״ש, אלא גם את אזרחי מדינת ישראל המתגוררים ביו״ש וברמת הגולן שמגיעים לביקור באירופה. לצערי הרב לא ירחק היום שבו נחזור לימים האפלים באירופה בו סימנו יהודים בטלאי צהוב."

סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי הגיבה קצת יותר בדיפלומטיות: "אירופה החליטה היום על צעד מפלה וחמור. סימון מוצרים הוא חרם אין לזה שם אחר, אנחנו נפעל בכל האמצעים הדרושים על מנת למנוע את יישום ההחלטה השערורייתית הזו."

יו״ר ״ישראל ביתנו״ ח״כ אביגדור ליברמן, אומר על ההחלטה "בכל פעם שאירופה מסמנת יהודים סימן שהאנטישמיות, הטירוף והצביעות השתלטו ושהם מובילים לאסון לעולם החופשי כולו״.

מוקדם יותר פרסמנו בסרוגים, כי נציבות האיחוד האירופי בבריסל אישרה הבוקר (ד') לסמן מוצרים מהשטחים שנכבשו במלחמת ששת הימים – כלומר מישובי יו"ש ורמת הגולן. ההחלטה כרגע היא רק בגדר הצהרה, אך בהמשך יפרסם האיחוד האירופי הנחיות כיצד לסמן את המוצרים והם ככל הנראה יסומנו במקום בולט על האריזה או על המדף בחנות.

ההחלטה אושרה כבר לפני חודשיים ברוב של 525 תומכים מול 70 מתנגדים. ובישראל עשו מאמצים דיפולמטיים דרך אירופה ודרך ארה"ב כדי למנוע את אישורר ההחלטה.

גורם מדיני אומר הבוקר בתגובה לאישור הסימון: "מדובר בהחלטה שערורייתית שמפלה לרעה אזרחים ישראלים ויוצרת אווירה של חרם. זהו פרס לטרור". ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לפרסם הודעה רשמית בנושא מארה"ב, ובינתיים זומן שגריר האיחוד האירופי בישראל, לארס פאבורג אנדרסן, לשיחת נזיפה דחופה במשרד החוץ.

יש לציין כי הסימון אינו רק על מוצרים מההתנחלויות אלא גם מישובי רמת הגולן, והסימון יחייב את כל 28 המדינות החברות באיחוד לסמן שורה של מוצרים ובכללם פירות וירקות טריים, דבש, שמן זית, יין ומוצרי קוסמטיקה, וכן לקבוע באיזו צורה יתבצע הסימון. התחכמות בסגנון כתיבת 'תוצרת ישראל' לא יעזור כי האירופאים דואגים לסימון ברור שהמוצרים יוצרו בהתנחלויות.

לפיד: החלטה אנטישמית

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, שיגר היום מכתב חריף לשגרירי מדינות האיחוד האירופאי בעקבות פרסום ההנחיות לסימון מוצרים ישראלים מעבר לקו הירוק. במכתבו תקף לפיד את ההחלטה לפרסם את ההנחיות בזמן שישראל נמצאת תחת מתקפת טרור: "זה בלתי מתקבל על הדעת שבזמן שישראל נמצאת תחת מתקפת טרור יומיומית, ויהודים נדקרים רק בשל היותם יהודים, האיחוד האירופאי מכריז על החלטה שמטרתה להעניש את ישראל ולעודד את הטרור הפלשתיני. החלטה זו אשר מאחוריה עומדת תנועת ה-BDS עלולה להביא בסופו של דבר לחרם כלכלי כולל על מדינת ישראל. זו החלטה שרק מקשיחה את העמדות הפלשתינאיות ומרחיקה את הסיכוי לפתרון מדיני."

לפיד הדגיש במכתבו כי ההחלטה הזו מקרבת את אירופה לאלו המנסים לבודד את מדינת ישראל: "האיחוד האירופאי יכול למלא תפקיד חיובי בהשגת הסדר איזורי, אבל כל צעד חד צדדי, כל נסיון לכפות מדיניות על ישראל, מרחיק את אירופה מלשמש תפקיד משמעותי זה ומקרב אותה לאלו המנסים לבודד את מדינת ישראל." עוד דרש לפיד מהאיחוד האירופאי לשקול מחדש את ההחלטה ולהתרכז במקום זאת בדרכים לעצור את גל הטרור בישראל: "אני מפציר באיחוד האירופאי לשקול מחדש את הצעד הזה ובמקום זאת להתרכז בדרכים לעצור את גל הטרור. ישראל היא דמוקרטיה משגשגת ופורחת, והאופוזיציה והממשלה בישראל גם יחד חושבות שיהיה חכם שהאיחוד האירופאי יקשיב הפעם."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
למה "עוד יסמנו"? כבר סימנו פעם....
| 11-11-2015 15:12