אייזנקוט מטיל פצצה: 'להוציא את גל"צ מהצבא' - סרוגים

אייזנקוט מטיל פצצה: 'להוציא את גל"צ מהצבא'

רא"ל גדי אייזנקוט הטיל פצצה הציע להוציא את תחנת הרדיו הצבאית, גלי צה"ל, מהצבא ולהעבירה לידיים פרטיות. "העמדה של הצבא היא שצה"ל לא צריך כלי תקשורת"

author-image
אייזנקוט מטיל פצצה: 'להוציא את גל"צ מהצבא'
  (צילום: Issac Harari/Flash90)

לאחר שבשבוע שעבר התעוררה סערה בעקבות דבריה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב (הליכוד), שקראה לפצל את גלגלצ, אתמול (שלישי) הטיל הרמטכ"ל רב-אלוף גדי אייזנקוט, פצצה נוספת כשהציע להוציא את תחנת הרדיו גל"צ מהצבא, כך דווח הבוקר (רביעי) ב'ישראל היום'.

"צבא לא צריך כלי תקשורת ולא צריך לעמוד בניגוד העניינים הזה," מסר קצין בכיר ל'ישראל היום'. לדבריו: "העמדה של הצבא היא שצה"ל לא צריך כלי תקשורת. צריך להיות במקום שבו כלי התקשורת יכולים לשאול אותנו מה שהם רוצים, בלי שיקולים זרים. אף אחד לא מדבר על סגירת גלי צה"ל, אלא על העברת גל"צ לאחריות של גוף אחר".

על פי הנתונים כיול גל"צ היא יחידה בתוך צה"ל הממומנת בסכום של 20 מליון שקלים בשנה מתקציב הצבא.

איש התקשורת והטלויזיה, דליק ווליניץ, שהגיש בעבר מספר תכניות בגל"צ נשמע מודאג מהצעתו של הרמטכ"ל: "היו פה הרבה נסיונות לעשות לגלי צה"ל את מה שמנסים לעשות עכשיו והם לא צלחו, והפעם לראשונה אני חושש באמת, אף שאני ברדיו האזורי, שזה באמת יקרה".

ווליניץ הוסיף ואמר כי "גלי צה"ל עשויה לעבור לתחנה אזורית ותימחק מיד מהמפה כי היתרון הגדול שלה הוא שהפרסומות בה מדודות וספורות. אין לגל"צ שום הצדקה לשרוד כתחנה מסחרית. אני אוהב את התחנה ואם תיסגר זה אסון לתקשורת בישראל".

עובד בכיר בתחנה אמר: "זו תהיה טעות מבחינה ציבורית וצה"לית לוותר על התחנה הנהדרת הזאת, וכואב הלב".

מנגד, מגיש לשעבר טען: "לעובדי התחנה בהווה ובעבר יש מין לויאליות כזאת מאוד חזקה וגאוות יחידה, אבל יש גם עובדים רבים בתחנה ויוצאי התחנה שסבורים שהתחנה הזאת לא צריכה להיות קשורה לצה"ל. אחוז החיילים שמאזינים לה הוא נמוך ובשביל הד"שים שמוסרים שם פעם בשבוע ובשביל רצועת הביטחון שמשדרים שם לא צריך לשייך אותם לצה"ל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הגיע הזמן שהטפילים דור 4 בגל"צ יתחילו להתאמץ !!!!
חבורת אפסים. | 14-11-2015 23:54