הרב שרקי: "הערבים לא בודקים כמה דפי גמרא למדנו"

הרב שרקי: "הערבים לא בודקים כמה דפי גמרא למדנו"

לאחר שאתמול פרסם הבהרה קצרה לדבריו, הרב שרקי מבהיר באריכות את עמדתו ביחס לסערה שעורר. "זה כמו שיגידו לחולה שהתפילות יעזרו ובגלל זה הוא לא צריך ללכת לרופא"

"הערבים לא בודקים כמה דפי גמרא למדנו"
  (צילום: ערוץ מאיר)

רב קהילת 'בית יהודה' בירושלים, הרב אורי שרקי התייחס גם היום (רביעי) לסערה שעוררו דבריו אודות ההתמודדות עם גל הטרור הנוכחי.

כזכור, בשיעור שהעביר, ופורסם ב'ערוץ מאיר', התייחס הרב שרקי לקריאות לפיהן כתשובה לפיגועים ולגל הטרור יש להתחזק בלימוד תורה ואמר כי זה "שטויות במיץ עגבניות! מה זה קשור לפיגועים?! אם יש פיגועים, צריך להתחזק בקרב מגע, בהגנה עצמית ובהשלטת הריבונות".

לאחר שאתמול פרסם הבהרה קצרה לכוונת דבריו, היום התייחס הרב שרקי בהרחבה והצהיר כי ברור שללימוד התורה משמעות רבה אך יש לפעול גם במישורים אחרים.

בריאיון לרדיו 'קול חי', אמר הרב שרקי: "פירשו את דבריי כאילו אני אומר שלימוד תורה ותפילה הם הבל וריק, מעולם לא אמרתי דבר כזה. מה שכן חמור בעיניי זה כשיש משהו שצריך לעשות, מתעלמים ממנו. זה כמו שיגידו לחולה שהתפילות יעזרו ובגלל זה הוא לא צריך ללכת לרופא, ברור שהתפילות מלוות את הטיפול, אבל צריך לפעול".

הרב שרקי הסביר את התפיסה שעומדת מאחורי דבריו ואמר כי "אויבינו תוקפים אותנו כי אנחנו משדרים חולשה, וזאת לא חולשה בלימוד התורה, לא נראה לי שהם יודעים כמה דפי גמרא למדו בישיבות. החולשה היא ביחס לאחיזתנו בארץ, וזה דבר שמעודד בעקיפין את האלימות נגדנו. צריכים להתחזק בגאווה לאומית, לדעת שהקב"ה השיב אותנו לארצו, ולזקוף את קומתינו".

"הלאומיות הישראלית אינה דבר שאינו קדוש. הקב"ה כרת ברית עם האבות על הארץ הזאת ואח"כ נתן לנו את התורה. כשהיינו בגלות, יכולנו להתעסק אך ורק עם הדברים הרוחניים של תורה ותפילה, ב"ה שבנו אל הארץ, וצריך להתעסק גם בברית שלנו איתה".

"אם אדם הולך ברחוב עם ביטחון עצמי, לא תוקפים אותו במיוחד אם זה הביטחון עצמי שהקב"ה נותן לנו. ברור שגם כשאנחנו חזקים ודבקים בה' אנחנו עלולים פה ושם להיפגע, אך באופן כללי, כמדיניות, זו הדרך".

(דבריו של הרב שרקי שעורר סערה; צילום: ערוץ מאיר)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
21 תגובות - 21 דיונים מיין לפי
1
כבוד הרב לא מדגיש
תלמיד | 21-10-2015 17:31
נקודה מאד חשובה שמופיעה בדברי הרב קוק מספר פעמים. חוזק הלאומיות נובע מהרוממות הרוחנית . וראו כל עמי הארץ כי שם ד נקרא עליך ויראו ממך. שם ד זו התורה
2
כבוד הרב
| 21-10-2015 18:00
מבינה את כבוד הרב ואת דעתו בעניין. בעיקר משום שכבוד הרב אב שכול. מובנים דבריו ושאיפתו לפעולות נוספות חוץ מלימו התורה. שחשוב ועקרוני ונחוץ בכל יום ויום. ובכל רגע ורגע.
3
כבוד ברב. הבעיה שלנו היא לא עם הערבים!
שלום | 21-10-2015 18:36
צריך להוסיף גבורה באומה! = לימוד תורה! הפגנות רק יחלישו!
4
"וראו כל עמי הארץ כי שם ד' (תורה) נקרא עליך ויראו ממך"!
אברהם | 21-10-2015 18:38
5
כשחולקים על הרב קנייבסקי שליט"א- כדאי לדבר בכבוד!
משה | 21-10-2015 19:01
ולא לומר "שטויות במיץ עגבניות".
6
הרב מדבר כאילו מדובר על בעיה של אדם פרטי שחסר לו גבורה!
צבי | 21-10-2015 19:04
אנחנו לא יכולים לכפות על עם ישראל להתגבר! צריך לתת כח לעם ולברר לעצמנו ולכל העם בשביל מה אנחנו נלחמים!
7
המלאך הוכיח את יהושוע באמצע כיבוש הארץ על ביטול תורה!
דוד | 21-10-2015 19:10
"עומדות היו רגלנו (במלחמה) בשעריך ירושלים"- בכח לימוד התורה.
8
תגובה להדסה מנחם
אחי | 21-10-2015 19:14
חבל מאוד שאת מגנה את הרב שרקי.הוא תלמיד חכם נדיר.חכם אמיתי בסדר גודל שיש מעטים כמוהןא בדור.עצתי לגברת לשמוע מספר שיעורים מכבוד האב ומיד לחזור בתשובה.זו התגןבה העדינה ביותר שאני יכל לכתוב על דיברי הבלע שכתבת
9
"לא נראה לי שהם יודעים כמה דפי גמרא למדו בישיבות".
ישראל צבי גילת | 21-10-2015 19:24
את ההגיון של מרן הרב שרקי שליט"א לא הבנתי. האם לימוד דפי גמרא הוא להשפיע על הערבים? אני חושב שהם די בגלוי בזים ל"תורה הגואלת" שלך ורואים בה קש וגבבא. בסופו של דבר אם תסכים או לא, איננו מנוהלים לפי המתווה שאתה פורס בשיעוריך. כנראה יש גורם נוסף חוץ מהבנתם של הערבים.
10
אף אחד לא בודק. לא רק הערבים
| 21-10-2015 20:51
תתגיסו לצבא. תלמדו מדעים באוניברסיטה ותעבדו בעבודה יצרנית ומועילה. כך תחזקו את עם ישראל.
11
והידיים ידי עשיו
הקול קול יעקב | 21-10-2015 20:59
בזמן שהקול קול יעקב וכולי....שאלה האם קרב מגע מציל מדריסה? מירי ? מסלע בשימשה? מדקירה מאחור? אבל תורה מגנא ומצלא...
12
תגובה חמורה ל -5
יוסי | 21-10-2015 22:00
שיש חילול השם- אין חולקין כבוד לרב!!!!
13
תגובה ל -7
טל | 21-10-2015 23:44
הוכיח אותו על ביטול תורה - בלילה . כבר מפרשים במקום אומרים שבלילה אל היו נוהגים להילחם ובכל זאת יהושוע והעם עסקו בזה גם בלילה, לכן המלאך הוכיח אותו. לדייק פעם הבאה לפני שסתם זורקים דברים .
14
תגובה ל 7
אודי | 21-10-2015 23:45
הוא הוכיח אותו על ביטול תורה בלילה כשלא נלחמו -עיין רשי שם
15
הדברים נכונים רק צריך להיזהר בסגנון
אברהם | 22-10-2015 1:19
יש לי יחס מיוחד לרב שרקי שליט"א ואני אוהב לשמוע את שיעוריו, שהוא מאד מקורי ואמיתי ללא משוא פנים, הרעיון שאמר ברור שהעיקר לזקוף את קומתינו הלאומית, אלא שתלמידי חכמים צריכים להיזהר בסגנון, ומשפט כ'לומר לימוד תורה חשוב זה שטויות וכו', זה משפט שלא יכול להיאמר, לימוד תורה תמיד חשוב ובפרט בזמנים קשים, וברור שצריך לזקוף את הקומה הלאומית במקביל.
16
סייג לחכמה שתיקה!
מ. | 22-10-2015 8:08
לא מבין מה מחפש הרב שרקי, אומר משהו פרובוקטיבי על ערך לימוד התורה (והוא מתכוון לגדולי תורה חרדים שיש להם הרבה יותר תורהנ ממנו) ולמחרת מרגיע את הרוחות ושוב חוזר בזלזול התפילות והלימוד תורה לעומת הגבורה והריבונות לאומית (שכנראה יותר משמעותים בשבילו!) הדיבורים של הרב שרקי בכל מה שהוא אומר מסתכמים בשני דברים : ארץ ישראל ודברי גנאי על הציבור וגדולי תורה חרדים! די!! תראו ההבדל עם הרב אבינר שליט"א, יש לו דעות ברורות על הציונות, המדינה... שונות מהירדים אבל רואים בדיבורים שלו כבוד גדול לגדולי תורה חרדים, רצון להיות באחדות אתם
17
ל13/14 הגאונים.
דוד | 22-10-2015 10:47
ברור שהמלאך לא הוכיח את יהושע על זה שעסק במלחמה. אבל הוא גם לא אמר שמי שלא נלחם זה "שטויות במיץ עגבניות" אם ילמד תורה!
18
ל12
משה | 22-10-2015 10:53
משפט יפה! אבל לא קשור. . אם יש דעת תורה שהרב שרקי שליט"א חולק עליה. זה לא הופך את הדעה הזאת ל"חילול ד'"! אפשר לחלוק. כדאי לכבד ת"ח ענק כמו הרב קנייבסקי שליט"א!
19
תגובה ל-16
ליעד | 22-10-2015 23:28
איך אתה יודע שלאותם גדולי תורה חרדים יש יותר תורה ממנו ? אתה יודע בכלל כמה תורה יש לרב שרקי ? אתן לך טעימה.. הרב בקיא ב- תלמוד בבלי, תלמוד ירושלמי, כתבי הרב קוק , כתבי הרמב"ם ( כמובן כולל את משנה תורה ומורה נבוכים אבל יש עוד הרבה כמו איגרות שהרב מכיר ), בקיא בקבלה , במדרשים ואגדות , חז"ל , בפוליטיקה , הלכה, החפץ חיים , בפילוסופיה כללית לאורך דורות האנושות, בפילוסופיה יהודית ומחשבת ישראל, בהיסטוריה ובתנ"ך , היסטוריה של עם ישראל והיסטוריה כללית של העולם, ויש עוד המון וכדי להבין את חכמתו צריך להקשיב מספר שיעורים ולנסות לתפוס את "הראש" שהוא מציג, כמובן שזה רק רושם ראשוני . דבר נוס, הרב לא זלזל בערך התורה - תאמין לי שהרב יהודי הלכתי ושומר על קלה כבחמורה . יש ערך ללימוד תורה ויש ערך לתפילות אבל הוא אומר שזה לא מה שישנה את המצב, מה שישנה זה שנוסיף גבורה בעם-שנעמוד על שלנו-שנשמיע את קולנו בהפגנות, בעשייה חברתית , בפוליטיקה.. תפילה יש לה את המקום שלה אבל זה לא אומר שהיא הופכת לנוסחה שמשנה את המציאות, וגם מבחינה הלכתית אסור להתפלל כשיש פיקוח נפש, צריך לעשות מעשים.
20
חסר פה משהו...
יוסי | 26-10-2015 23:52
מה זאת אומרת שגזירה זה דבר נוחת עליך, וזה אנחנו מביאים עלינו? אולי יש לחשוב שמישהו למעלה שולח את האסונות עלינו? ומה שאמר בקשר לרופא, כבר התבטא הרמב"ן על מי שהולך לרופא... [מי שחושב שכדור לראש לא יועיל לכאב רגליים, עי' שו"ע שמביא תפילה לומר כשעוסק ברפואה, אין זו רק השתדלות... לא יותר מזה] עי' עוד גמ' עירובין שחש בראשו יעסוק בתורה... והרמבם אומר שבעת צרה זהו מצות תפילה מדאורייתא... אני באמת תמה על הרב הזה מה המטרה של הדברים שלו? ולגבי מי שחושב שיש תורה גאולית ותורה גלותית, אני חושב שדי במאורעות שעוברים עלינו בארץ ישראל להזכיר לנו שאנחנו עדיין עמוק עמוק בתוך הגלות... המשיח יכול לבוא בכל רגע, אבל אין לנו עדיין גאולה...
21
הערבים לא סופרים...
דוד | 26-10-2015 23:54
אבל הקב"ה כן סופר. ומי שחושב שהמקל הוא זה שנותן את המכה, חבל... המקל הוא רק אמצעי... יש הרי מושג שתורה מגנא ומצלא...