נתניהו מבהיר: היטלר הוא האחראי לפתרון הסופי - סרוגים

נתניהו מבהיר: היטלר הוא האחראי לפתרון הסופי

ראש הממשלה התייחס לפני יציאתו לפגישה עם נשיאת גרמניה בברלין לדברים שאמר לפיהם המופתי הציע להיטלר את הפתרון הסופי: "זה אבסורד להתעלם מהתפקיד שמילא המופתי"

author-image
נתניהו מבהיר: היטלר הוא האחראי לפתרון הסופי
  (צילום: עמוס בן גרשום/לע"ם)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפני המראתו לביקור רשמי בברלין, לאמירתו לפיה המופתי חאג' אמין אל חוסייני הוא ששכנע את היטלר לרצוח את יהודי אירופה.

אתמול בנאום בקונגרס הציוני בירושלים, אמר נתניהו כי הצורר הנאצי אדולף היטלר לא רצה בתחילה להשמיד את היהודים, אך המופתי של ירושלים חאג' אמין אל-חוסייני שכנע אותו לעשות זאת.  נתניהו סיפר באנגליית שהמופתי "טס לברלין. היטלר לא רצה להשמיד את היהודים באותו הזמן, הוא רצה לגרש אותם. חאג' אמין אל-חוסייני הלך אליו ואמר: 'אם תגרש אותם, הם יגיעו לכאן'. 'אז מה עליי לעשות איתם?', שאל. הוא ענה: 'שרוף אותם'".

הדברים עוררו סערה ובשמאל האשימו את נתניהו בהכחשת שואה והסרת האחריות מהיטלר על רצח ששת המיליונים. "זה אבסורד", אמר נתניהו, "לא הייתה לי שום כוונה לפטור את היטלר מהאחריות השטנית שלו להשמדת יהודי אירופה. היטלר הוא האחראי לפתרון הסופי להשמדת ששת המיליונים, הוא קיבל את ההחלטה. באותה מידה זה אבסורד להתעלם מהתפקיד שמילא המופתי, חאג' אמין אל חוסייני, פושע מלחמה, שבעידוד והמרצת היטלר, ריבנטרופ, הימלר ואחרים, להשמיד את יהודי אירופה."

כדי לחזק את טענתו השתמש נתניהו בציטוט של סגנו של אייכמן במשפטי נירנברג, שאמר "המופתי מילא תפקיד בהחלטה להשמיד את יהודי אירופה. אסור להתעלם מחשיבות תפקידו. המופתי חזר והציע לרשויות שעמן עמד בקשרים, בראש ובראשונה להיטלר, לריבנטרוב ולהימלר, להשמיד את יהודי אירופה. הוא ראה בכך פתרון הולם לשאלה הפלסטינית". וסגנו של אייכמן מוסיף: "המופתי היה אחד מיוזמיה של ההשמדה השיטתית של יהודי אירופה והיה שותף ויועץ של אייכמן והיטלר לביצוע תכנית זאת".

"המטרה שלי הייתה לא לפטור את היטלר מהאחריות שהוא נושא בה, אלא להראות שאבי האומה הפלסטינית אז, ללא מדינה וללא מה שקוראים "הכיבוש", ללא שטחים וללא התנחלויות, כבר אז שאף בהסתה שיטתית להשמיד את היהודים. לצערי, חאג' אמין אל חוסייני הוא עדיין דמות נערצת בחברה הפלסטינית, הוא מופיע בספרי הלימוד ומורם כאבי האומה וההסתה הזאת שהתחילה אז איתו, הסתה להרג יהודים – נמשכת. לא באותה מתכונת אך במתכונת אחרת והיא שורש הבעיה. כדי להפסיק את הרצח צריך להפסיק את ההסתה." מה שחשוב הוא להכיר בעובדות ההיסטוריות ולא להתעלם מהן, לא אז ולא היום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
גאים בך נתניהו ששמת את האמת על השולחן
מאיר | 21-10-2015 14:34
2
תקשורת מעוותת
תתייחסו לעיקר | 21-10-2015 16:11
זה מה שחשוב עכשיו? כמה השפעה היתה לדברי המופתי על הנאצים? ואם ההשפעה שלו היתה אפס זה מוריד במשהו מהמפלצתיות שלו?! החשוב הוא לדעת שהוא אמר דברים כאלו או דומים להם. רק מח מעוות יכול בימים כאלו להסית את הדיון מהעיקר לטפל.