העלייה להר הבית מרגיזה את הערבים? מצוין, שיתרגזו - סרוגים

העלייה להר הבית מרגיזה את הערבים? מצוין, שיתרגזו

אסור לנו לחשוב כמו אישה מוכה, הר הבית שייך לעם ישראל. אם מרגיז את המוסלמים שאנו עולים להר הבית, זו רק סיבה נוספת לעלות לשם. למה שלא נלמד ממה שאמר אחמד טיבי?

העלייה להר הבית מרגיזה את הערבים? מצוין, שיתרגזו
  (צילום: סלימן חאדר/פלאש90)

בזמן האחרון, טוענים כמה אנשים המתיימרים להיות אנשי תורה או לייצג אותה, שהמלחמה על ארץ ישראל היא משום עלייתם האסורה של יהודים להר הבית. "למה לעלות להר הבית? להרגיז את המוסלמים?", הם שואלים "מי שעולים להר הבית כצעד הפגנתי והתגרותי, צריכים לשאת במלוא האחריות לסכנה וליהודים שנרצחו ונפגעו כתוצאה מהתסיסה שהם גרמו", הם חלק קטן מהטענות שנשמעות. לחשיבה מסוג זה, שותפים לא מעט אנשים מההנהגה הפוליטית ובראשם ראש הממשלה.

כמו אישה מוכה, המאשימה את עצמה באלימות המופנה כלפיה, מאשימים אותם יהודים את היהודים בשנאת ישראל ובאנטישמיות. רק אם היינו נוהגים אחרת – הכל היה טוב. היינו חיים עם המוסלמים בשלום, כמו ב-1394 השנים האחרונות…

אמנם, התורה מצווה עלינו לבדוק את מעשינו בכל צרה שבאה עלינו, אך אינני יודע היכן מצאו אותם אנשים שעלייה להר הבית מובילה לשפיכות דם? רעיון זה לא נמצא בשום מקום בתורה או בדברי חז"ל! אדרבה, קבעו חז"ל: "חרב בא לעולם על ענוי הדין ועל עוות הדין ועל המורים בתורה שלא כהלכה". אם את האשמה יש למצוא במערכת המשפטית המעוותת קודם כל, ולאחריה בפסיקת הלכה מעוותת! אף למי שטוען (בטעות) שאסור לעלות להר הבית, במשנה זו אין כל אזכור לאיסור עלייה להר הבית!

מה שיותר חמור הוא התפיסה שאם הערבים מתרגזים על כך, אין לעשות פרובוקציות. למרבה המזל לא חשבנו כך בקריעת ים סוף – "שָׁמְעוּ עַמִּים יִרְגָּזוּן" – כי אז אולי היינו מעדיפים לטבוע בים ולא להרגיז את הגויים. אפילו בתקופת הגלות, הכריחה אסתר המלכה את חכמי ישראל להנציח את נס פורים, למרות חששם מלהרגיז את הגויים.

אין בשום מקום בתורה איסור להתגרות באומות העולם או להרגיז את הגויים. לא בתורה, לא בתלמוד, לא ברמב"ם או בשו"ע. רק בהוראות בתורה שלא כהלכה, הנובעות מסילוף של מאמר חז"ל– "שלא ימרדו באומות העולם" – שלא נפסק להלכה, והחלתו על עניינים לא רלוונטיים, ועל תקופה לא רלוונטית.

התפיסה הזו של להאשים את עצמנו היא לא תורנית ולא הגיונית. אם קבוצת תושבים כועסת על כך שנוסעות מכוניות ברחוב שלה, האם יש להפסיק את תנועת המכוניות ברחוב? ודאי שלא, הרי הרחוב הוא של הציבור. ובאותה מידה, אם מישהו מתרגז על כך שאני מתפלל או מברך בביתי שלי, האם עלי לחדול מכך? ודאי שלא, הרי זה הבית שלי.

מכאן שכל הדיון על פרובוקציה הוא מעוות לחלוטין. הר הבית שייך לעם ישראל. אם מרגיז את המוסלמים שאנו עולים להר הבית, זו רק סיבה נוספת לעלות לשם. זו הטריטוריה שלנו. ובמילותיו של אחמד טיבי: "אנחנו בעלי הבית כאן, מי שלא מוצא חן בעיניו – שיילך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
משוגעים, רדו מההר!
| 14-10-2015 12:06
2
הדחיפות לעלות עכשיו להר הבית
דב | 14-10-2015 12:09
יש הזדמנות לעם היהודי להוכיח שהר הבית שייך לעם היהודי בעלייה למקום בפרט עכשיו הכל רגוע
3
לא עולים להר הבית בגלל שהרב קוק אמר לא לעלות
יריב | 14-10-2015 13:15
לא בגלל שהערבים מתרגזים.
4
יישר כח כבוד הרב!!
עמנואל | 14-10-2015 14:00
כל מילה בסלע
5
הנושא הוא אחר, יש סיבה אחרת טובה לא לעלות
| 14-10-2015 14:26
הרבנות הראשית אוסרת את העלייה להר הבית. רוב הרבנים אוסרים את העלייה. יש מיעוט רבנים שמתירים את העלייה. נניח אפילו שזו מחלוקת, למרות שיש רוב מנין ובנין לאוסרים. אם יש יתרון בלעלות, אולי שווה לסמוך על המקלים. אבל מה יש לך לעשות שם? יש לך קרבן להקריב? יש לך קטורת להקטיר? מנורה להדליק? הרי אין היום עבודת בית המקדש, וגם אם יש משהו שאפשר לעשות היום הלכתית, אין אפשרות מעשית לעשות את זה (בג"צ, משטרה וכו'), אז בשביל מה לעלות? מה אתה מרוויח מזה? בשביל מה להסתמך על דעות דחוקות בהלכה כדי לעלות להר הבית? מה אתה מרוויח מזה? הדבר היחיד שכביכול מרוויחים, זה להרגיז את הערבים. האם מותר לטלטל מוקצה בשבת כדי להראות לערבים את ריבונותנו כאן? אם הייתה איזושהי מצווה, עניין או מנהג בעלייה להר הבית, אולי שווה לסמוך על המקלים. אבל אין בזה שום מטרה מלבד להוכיח לערבים שזה שלנו, אז למה לעבור על ההלכה שפסקה הרבנות הראשית? זו הטענה של המאמר הקודם, לפחות איך שאני הבנתי אותה, ולא ממש ענית עליה.
6
כל הכבוד
אבנר | 14-10-2015 14:41
צרכים להבין בפשטות שהרבה אנשים היום שמוגדרים כרבנים משעבדים את התורה לנפש הקטנה שלהם. ורוצים ללהג את טיפושתם לעיני כל... כמאמר רבנו הקדוש שישנם רבנים שהם שדאין יהודאין שכל תורתם היא להתייהר ולקנטר. ומי שלב אמת לו. יזהה אותם. וצריך להוקיע אותם ברבים. כי מי שמדבר בצואה גסה על חמדת אבות אין ראוי לנהוג בו כבוד.
7
יש מהחרדים שכ"כ אטומים לא יודע אם יעזור
דוד א | 14-10-2015 15:00
אבל אם הציבור שלנו יבין את הנאמר, הרי שזה היה שווה.
8
יישר כח לרב חננאל!!!!
אוהבו! | 14-10-2015 15:44
גאים בך! ממשיך את דרכו של אביו הרב אליהו זייני בשמירה על האמת שבתורה ללא פחד או מורא עלה והצלח לא תירא ולא תחת כי ה' עמך בכל אשר תלך!
9
ואחרי-כן הימין מאשים את הפלסטינים
אליהו | 15-10-2015 4:03
אתם מתגרים ואז מאשימים את הפלסטינים באלימות? כמה רחוק אתם מוכנים ללכת? אתם מוכנים להיות הסיבה לפירוק מדינת ישראל רק כדי לשחק את משחקי הר הבית שלכם? זאת עבודת אלילים. אלה אבנים. האל שלכם אינו נמצא באבנים. תקראו קצת רמב"ם.
10
ובגלל רבנים מזרוחניקים כמוך...
דן | 15-10-2015 19:55
שהאידיאולוגיה דפקה להם תמוח ומוכנים לסכן את כל תושבי ישראל... מזה מה שקורה!! דמם מידך יידרש!!!!!!!!!!!!!!
11
ל9 נראה שכדאי שאתה תקרא קצת רמב"ם
דוד | 16-10-2015 0:04
כי אתה פשוט מדבר שטויות!!
12
5 אתה לא מדייק בדבריך
דוד | 16-10-2015 0:10
יש לעלות להר הבית ויש לעלות למקום המקדש. כולם מסכימים שאסור לעלות למקום המקדש. לאיזור הר הבית שהוא הרחבה המקיפה את איזור המקדש (זה שטח גדול מאוד) זה בעצם הצד השני של הכותל המערבי שהוא קיר תומך להר הבית. וכן מותר לעלות להר הבית יש מצווה של "כי תוסיפו לראות פניי" יש מצווה לעלות להר הבית. בדיוק כמו שיש מצווה לעלות לארץ ישראל אפילו שאין מלוכה וסנהדרין. וההשוואה למוקצה ממש לא נכונה. מוקצה זה אסור- ומה הקשר לריבונות? ועלייה להר הבית זה לא איסור ואפילו לא תקנת חכמים. וחוץ מזה הרמב"ם ב-ו' חשוון עלה להר הבית!
13
בזכות העליה להר הבית בלי פרובוקציות
יפה יוסף | 19-10-2015 12:15
אלא מאהבה בעזרת השם נפרד מהערבים שרוצים לרשת את נוות ישראל. מצווה להחזיק גר תושב ואסור בהחלט להחזיק פושעים גויים. לממן גויים שלא מקיימים את מצוות נח ביחוד רצח יהודים בגלל יהדותם זה עון גדול לעם ישראל.
14
זכות
ש.ג. | 22-10-2015 15:08
מה הזכות שלהם לקבור מתים בהר הבית? מה זכות יש למי שמשחק שם כדור רגל? מה זכותם להשתולל ולזרוק סלעים ומטעני צינור? מה זכותם למנוע מאיתנו להתפלל שם? מה זכות יש לבני השפחה על פני בני הגבירה? חרדים זועקים שאבס ואחרים זועקים חמס על גזלת כבשת הרש מה יש להבין ? מי שיש לו לב לא צריך הסברים! המערת פריצים היה הבית הזה