כיצד מתמודדים עם רוצחים? הרב אלי קפלן - סרוגים

כיצד מתמודדים עם רוצחים? הרב אלי קפלן

המאבק שלנו היום הוא בין מי שמאמין שהאדם נברא בצלם ולכן עלינו לקדש את החיים, לבין מי שמקדש את המוות כי איננו מאמין בקדושת החיים

author-image
כיצד מתמודדים עם רוצחים? הרב אלי קפלן

"שופך דם האדם באדם דמו ישפך.כי בצלם אלקים עשה את האדם".

באופן פשוט מדבר הפסוק על החשיבות הגדולה של חיי האדם כי הוא "צלם אלקים". אולם הניסוח הנראה מסורבל משהו , במבט ראשון, אומר דבר נוסף; "שופך דם האדם" – אדם ששפך דם "באדם דמו ישפך" -מי שצריך לדאוג לכך שגם הוא יקבל את עונשו וימות הוא האדם האחר.

"כי בצלם אלקים עשה את האדם" מסביר רש"י:"אם יש עדים המיתהו. למה "כי בצלם אלקים עשה את האדם" – סיומת זו נותנת את ההצדקה המוסרית להריגתו של מי ששפך את דם האדם.

כשם שצלם אלקים הוא ההצדקה לכך שאסור להרוג אדם, כך צלם אלקים הוא ההצדקה לכך שכל אדם צריך להרוג את מי שהורג אדם אחר.

מי שאיננו מבין שצלם אלקים שבאדם הוא ההסבר המוסרי להריגתו של רוצח, איננו מבין מהי מהותו של האדם כצלם אלקים. כי הדברים נובעים האחד מתוך השני.

המאבק שלנו היום הוא בין מי שמאמין שהאדם נברא בצלם ולכן עלינו לקדש את החיים, לבין מי שמקדש את המוות כי איננו מאמין בקדושת החיים.

יש כאן עימות אידאולוגי עמוק ויסודי, עימות השוטף את המזרח התיכון כולו וזולג גם לאירופה ומי שלא מבין זאת איננו מבין מול מי אנחנו עומדים.

נצח ישראל, המאמין באדם שהוא צלם אלקים, ינצח את כוחות הרשע המאמינים בהרג וברצח, וימשיך לפרות ולרבות כפי שממשיך הפסוק ואומר "ואתם פרו ורבו שרצו בארץ ורבו בה" כי התשובה להרג ולרצח הוא המשך החיים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
התמונה היא לא של הרב ערן טמיר?!
- | 13-10-2015 19:02
-