לראשונה: תנועת 'עזרא' תנציח אשה בשם קבוצה - סרוגים

לראשונה: תנועת 'עזרא' תנציח אשה בשם קבוצה

תנועת הנוער עזרא בחרה בשם 'נחלים' שיחליף את קבוצת 'העולים'. השם נבחר כראשי תיבות לזכר המורה הדגולה לתנ"ך נחמה לייבוביץ "דמות רבת מופת זו המלמדת חדשנות יחד עם יראת שמיים ואמונה עמוקה, ראויה שתונצח ותלמד על ידי חניכי התנועה"

לראשונה: תנועת 'עזרא' תנציח אשה בשם קבוצה
  מנציחים גם נשים

לראשונה קוראת תנועת הנוער 'עזרא' לקבוצה (המקבילה לשבט בבני עקיבא) על שם אישה.

לאחר שבועידה האחרונה החליטו צירי התנועה לשנות את שמה של קבוצת העולים (חניכי כיתה ז'), הועלו שמות מממשנתו של הרב קוק ומתלמידי חכמים ומשכילים מגרמניה, אולם הועידה החליטה ביחד עם נציג ממועצת תנועת עזרא לייסד קבוצת היגוי אשר תדון ותציע שמות חדשים שיתאימו לחזון התנועתי ודרכה החינוכית היום.

באופן מעורר השראה ולראשונה בהיסטוריה של תנוער הנוער הדתיות הוחלט של של שתי שמות. שתיהן נשים. נח"לים- על שמה של המורה הגדולה לתנ"ך נחמה ליבוביץ. וכרמל על שם זלדה המשוררת, כשבתנועה הסבירו את הקשר הרופף לשם, כמצב ביניים – כפי שהייתה זלדה ששילבה יצירה עם יראת שמיים.

השמות הועמדו לבחירת החניכים במסע סוכות, ויום הוכרז כי השם החדש. ואתם העולים, לא יקרא שמכם העולים כי אם נח"לים.

בהודעת התנועה נאמר: "שם זה מנציח את המורה הדגולה נחמה ליבוביץ', יחד עם מפעלה הדגול ומאות תלמידיה. נחמה ליבוביץ', היתה פורצת דרך הן בדמותה ובאישיותה, והן ביכולתה הנדירה ללמד ולהאהיב את את התנ"ך על כל שדרות הציבור וגווניו. כיוצאת גרמניה, נחמה ז"ל אף היתה קשורה לתנועה בשנותיה הראשונות. דמות רבת מופת זו המלמדת חדשנות יחד עם יראת שמיים ואמונה עמוקה, ראויה שתונצח ותלמד על ידי חניכי התנועה. משמעות המילה עצמה – נחלים, מבטאת את החיבור והחיוניות של המים החיים, הזורמים בשבילים רבים אל עבר הים הגדול."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בורים.הכרמל הבלתי נראה.הוא שם ספרה הראשון של זלדה
יוסי | 06-10-2015 20:31