סוכלה הברחת חומרי גלם לייצור חומרי נפץ לרצועה - סרוגים

סוכלה הברחת חומרי גלם לייצור חומרי נפץ לרצועה

הותר לפרסום: עובדי המכס במעבר גבול ניצנה בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי איתרו וסיכלו בשבוע שעבר הברחת ענק של 15 טון חומצה גופרתית, שאסור להכניסה לרצועת עזה בשל היותה חומר גלם לייצור חומר נפץ.

author-image
סוכלה הברחת חומרי גלם לייצור חומרי נפץ לרצועה
  (צילום ארכיון עבד אל רחים חטיב/פלאש90)

הותר לפרסום: עובדי המכס במעבר גבול ניצנה בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי איתרו וסיכלו בשבוע שעבר הברחת ענק של 15 טון חומצה גופרתית, שאסור להכניסה לרצועת עזה בשל היותה חומר גלם לייצור חומר נפץ.

המשלוח, שהוצהר כי הוא מכיל 30 טון חומר מדלל לצבע, הכיל לא רק חומר מדלל, אלא גם 15 טון של חומר חומצתי תוסס בעל ריח חריף. בבדיקה שבוצעה ע"י השב"כ עלה כי מדובר בחומצה גופרתית בריכוז של 90%, האסורה בכניסה לרצועת עזה בשל שימושה כחומר גלם לחומר נפץ מסוג TNT. מ-15 טון החומצה הגופרתית, שנתפסה, ניתן היה לייצר כ-3 טון חומר נפץ מסוג TNT.

לפי החשד, החומצה הגופרתית הוסוותה כחומר מדלל לצבע, כדי שניתן יהיה להכניסה לרצועה דרך מעבר כרם שלום וזאת במסגרת מאמצי השיקום ברצועה.

נגד כל המעורבים יינקטו הליכים משפטיים.

תפיסת חומצה גופרתית במעבר ניצנה

צילום: עובדי מכס ניצנה

כזכור, מתחילת השנה, הוביל שיתוף הפעולה בין מינהל המכס ברשות המסים לבין שרות הביטחון הכללי לסיכול עשרות ניסיונות הברחה של מוצרים וחומרים האסורים ביבוא לרצועה ואשר על פי החשד יועדו להתעצמות גורמי הטרור בה, בכלל זה: חליפות צלילה, חומר הודף לרקטות כפוליאוריתן, מוטות גופרית, גלילי פיברגלס וגם פחם מיוחד המשמש כדלק בכבשני ברזל לצורך עיבוד מתכות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו