ירי באש חיה לעבר מיידי אבנים עוד לפני שפעלו - סרוגים

ירי באש חיה לעבר מיידי אבנים עוד לפני שפעלו

לקבינט המדיני בטחוני יוגשו מספר הצעות להחמרת נהלי הפתיחה באש לעבר מיידי אבנים ובקתבי"ם, במסגרת תכניתו של נתניהו. על הפרק: אש חיה לעבר מיידי אבנים עוד לפני היידוי

ירי באש חיה לעבר מיידי אבנים עוד לפני שפעלו
  (צילום: Sliman Khader/Flash90)

המלחמה בטרור:

הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי לאשר היום (חמישי) את הצעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיה יש להחמיר את המאבק במיידי האבנים.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', עוד לפני כינוס הקבינט ייפגשו השרים גלעד ארדן ואיילת שקד עם היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, ונציגי הצבא והמשטרה, ויגבשו סופית מספר הצעות שיוגשו לחברי הקבינט. הצעד הבא הוא ההחלטה האם לקבל את החלטות הקבינט כהוראת שעה או להעבירן כחוק בכנסת.

לאחר מכן יוחלט האם להשאיר את ההחלטות שיתקבלו בקבינט כהוראת שעה או שמא להעביר אותן כחקיקה בכנסת.

עוד עולה מהדיווח, כי בנהלים החדשים שיאושרו בקבינט יהיה מותר לפתוח באש במקרים של יידוי אבנים או שימוש ברוגטקה נגד רכב הנמצא בתנועה, זיהוי כוונה לירי זיקוקין או זריקת בקבוק תבערה – גם לפני שנזרק, השלכת סלעים או אבנים גדולות ממקום גבוה לעבר אנשים בלתי ממוגנים.

כמו כן יותר לירות במהלך שנועד למנוע יידוי אבנים או זריקת בקבוקי תבערה ביעדים המועדים לפורענות וכן בכל מצב שמזוהה כ"סכנה ממשית ומיידית" והירי חיוני להגנה עצמית.

"אין בנוהל זה כדי להתיר פתיחה באש לצורך פיזור מתפרעים, שלא במצבים מסכני חיים. אין לפתוח באש אלא לאחר זיהוי הבקת"ב/זיקוק/אבן והכוונה להשליכם לעבר אדם או רכב", מודגש.

כזכור, בשבוע שעבר דווח ב'סרוגים' כי מחבלים ערבים זרקו בקבוק תבערה לעבר רכב ישראלי שנסע בכביש המחבר בין איתמר לאלון מורה. כוח צה"ל שהציב מארב במקום הגיב בירי לעבר המחבלים וזוהתה פגיעה באחד המחבלים ומחבל נוסף נתפס לאחר מרדף ונעצר.

לאחר האירוע אמר דובר צה"ל כי " צה״ל ימשיך לפעול לסיכול טרור באזור יהודה ושומרון ולהגנה על תושבי המדינה".

מפקד הכוח, מג"ד 'רותם' של חטיבת 'גבעתי', סגן-אלוף לירון בטיטו אמר: "לוחמי הגדוד הוצבו במארב כאשר הם יודעים בבירור את המשימה: למנוע פגיעה באזרחים ישראלים. מקצועיות הלוחמים והחתירה למגע הובילו להצלחה מבצעית הראויה להערכה".

"נמשיך לעשות כל שיידרש בנחישות והתמדה על מנת לסכל את הטרור ולהגן על אזרחי מדינת ישראל״, חתם בטיטו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו