משרד החינוך לבג"צ: ההפרדה בין בנים לבנות בחינוך הדתי לא תבוטל

משרד החינוך לבג"צ: ההפרדה בין בנים לבנות בחינוך הדתי לא תבוטל

משרד החינוך הגיש תשובתו לבג"צ על עתירת ישראל חופשית בנוגע להפרדה בחינוך הממלכתי דתי. "הסטטוס קוו ישמר, הפרדה מגדרית לא תבוטל"

author-image
משרד החינוך: ההפרדה בחינוך הדתי לא תבוטל
  (צילום: סרג' אטאל/פלאש90)

משרד החינוך הגיש היום (א') על פי הנחיות בג"צ את תשובת המדינה לעתירה שהוגשה לפני שנתיים על ידי תנועת ישראל חופשית ואשר בבסיסה הטענה שנוצרה אפליה בין החמ"ד ובין החינוך הממלכתי כתוצאה מתקצוב עודף של הפרדה מגדרית בכיתות.

כזכור, הפרדה מגדרית התקיימה בחמ"ד מאז ייסודו ולא קיבלה ביטוי בדמות תקציב עודף ייעודי.  לפני כשנתיים החליט שר החינוך הקודם, שי פירון, לתקצב שעות נוספות עבור הפרדה מגדרית בחמ"ד  כפיצוי על תקציבים שקוצצו לחמ"ד. בג"צ ביטל את תוספת השעות הללו אך לא את עצם ההפרדה המגדרית עצמה שקיימת מקדמת דנא.

במשרד החינוך הדגישו כי "בפועל אין שינוי. ההפרדה המגדרית תימשך כפי שהייתה תמיד בד בבד עם מחויבות המשרד לעקרון השוויון."

בתשובת משרד החינוך בנושא הזה נכתב בין השאר: "כזכור, עניינה של העתירה בקיומה של הפרדה מגדרית בבתי הספר של זרם החינוך הממלכתי דתי. במהלך הדיון בעתירה ולשאלת בית המשפט הנכבד, השיב העותר כי לא יעמוד על עתירתו אם  פרקטיקת ההפרדה המגדרית תונהג בבתי הספר של החמ"ד אך לא תתוקצב.

על פי הנהוג במערכת החינוך הדתי, בתי הספר היסודיים מעורבים אולם החל מכיתה ד' מופרדות הכיתות בין בנים ובנות, ואילו בחינוך העל-יסודי רוב בתי הספר נפרדים למוסד לבנים ומוסד לבנות. נוהל שנכנס לפני מספר שנים קובע כי בית ספר בו דורשים רוב ההורים הפרדה גם בכיתות הנמוכות, יופרדו הכיתות וכן בית ספר בו רוב ההורים דורשים לימודים משותפים בכיתות ד-ו תענה דרישתם, כשהצבעה נוספת מתקיימת כל 6 שנים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ככה לממ"ד נפרד יש 25 ילדים בכיתה,ולממ"ד מעורב 39
מי שרוצה נפרד,שישלם | 21-09-2015 12:45